Show simple item record

Teacher's strategies for answering to lack of discipline of pupils during education at primary school
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorŠedová, Iva
dc.date.accessioned2017-05-27T10:09:14Z
dc.date.available2017-05-27T10:09:14Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69502
dc.description.abstractCílem diplomové práce je zjistit souvislost mezi nekázní žáků při výuce na prvním stupni základní školy a učitelskými strategiemi řešení nekázně. Jedná se o zjištění, zda závisí kázeň žáků na strategiích učitele a zda pod jejich vlivem dochází také k minimalizaci nekázně žáků při výuce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe objective of the diploma thesis is to ascertain the causalities between the junior school pupils'lack of discipline and teachers'strategies for finding out solutions to indiscipline. In the focus of attention, it is to find out if pupils'discipline depends on a teacher's strategies, and if minimisation of pupils'indiscipline during lessons occurs as a result of them. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectprimární školacs_CZ
dc.subjectnekázeň žákůcs_CZ
dc.subjectvyučovací styl učitelecs_CZ
dc.subjectřízení školní třídycs_CZ
dc.subjectjunior schoolen_US
dc.subjectpupils'indisciplineen_US
dc.subjecta teacher's teaching styleen_US
dc.subjectschool class managementen_US
dc.titleUčitelské strategie řešení nekázně žáků při výuce na 1.stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-04
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId132657
dc.title.translatedTeacher's strategies for answering to lack of discipline of pupils during education at primary schoolen_US
dc.contributor.refereeStará, Jana
dc.identifier.aleph001877405
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je zjistit souvislost mezi nekázní žáků při výuce na prvním stupni základní školy a učitelskými strategiemi řešení nekázně. Jedná se o zjištění, zda závisí kázeň žáků na strategiích učitele a zda pod jejich vlivem dochází také k minimalizaci nekázně žáků při výuce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe objective of the diploma thesis is to ascertain the causalities between the junior school pupils'lack of discipline and teachers'strategies for finding out solutions to indiscipline. In the focus of attention, it is to find out if pupils'discipline depends on a teacher's strategies, and if minimisation of pupils'indiscipline during lessons occurs as a result of them. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990018774050106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV