Zobrazit minimální záznam

The Analysis of truancy in the region Ústí nad Labem in terms of socio-pedagogical
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorMitscherlingová, Věra
dc.date.accessioned2017-05-27T10:01:19Z
dc.date.available2017-05-27T10:01:19Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69460
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o problematice záškoláctví u žáků základních škol v regionu Ústí nad Labem z hlediska sociálně pedagogického. Teoretickou část práce tvoří osm kapitol. V úvodu jsou uvedeny definice sociální pedagogiky, školy, povinné školní docházky a záškoláctví. Poté je popsáno dělení, příčiny a faktory ovlivňující záškoláctví. Práce se dále zabývá školním prostředím, rodinným prostředím, vrstevnickými skupinami, oblastí prevence a způsoby řešení záškoláctví. V praktické části práce jsou uvedeny kazuistiky deseti rodin s dětmi, u kterých bylo záškoláctví řešeno. Analýza kazuistik byla zaměřena na zjištění faktorů v rodině na záškoláctví, obvyklý způsob řešení záškoláctví v Ústí nad Labem, úspěšnost intervencí a současný stav. Následně bylo vypracováno doporučení pro praxi.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis discusses the issue of truancy of the primary schools' pupils in the region Ústí nad Labem from the socio-pedagogical point of view. The theoretical part is divided into eight chapters. In the introduction, there are definitions of social pedagogy, schools, compulsory school attendance and truancy. After this, thesis describes division, causes and factors which influence truancy. The thesis also discusses the school environment, family environment, peer groups, prevention and ways of dealing with truancy. In practical part, there are case studies of ten families presented in which their children dealt with truancy. The analysis of case studies is focused on identifying some factors in the families that influenced the truancy and the common way how to deal with it in Ústí nad Labem, the success of interventions and present situation. Subsequently, recommendations for practice were made.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectškolní prostředícs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectvrstevnická skupinacs_CZ
dc.subjectzáškoláctvícs_CZ
dc.subjectsociální pedagogikacs_CZ
dc.subjectschool environmenten_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectpeer groupen_US
dc.subjecttruancyen_US
dc.subjectsocial Pedagogyen_US
dc.titleAnalýza záškoláctví v regionu Ústí nad Labem z hlediska sociálně pedagogickéhocs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-16
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId127108
dc.title.translatedThe Analysis of truancy in the region Ústí nad Labem in terms of socio-pedagogicalen_US
dc.contributor.refereeVincejová, Eva
dc.identifier.aleph001853640
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o problematice záškoláctví u žáků základních škol v regionu Ústí nad Labem z hlediska sociálně pedagogického. Teoretickou část práce tvoří osm kapitol. V úvodu jsou uvedeny definice sociální pedagogiky, školy, povinné školní docházky a záškoláctví. Poté je popsáno dělení, příčiny a faktory ovlivňující záškoláctví. Práce se dále zabývá školním prostředím, rodinným prostředím, vrstevnickými skupinami, oblastí prevence a způsoby řešení záškoláctví. V praktické části práce jsou uvedeny kazuistiky deseti rodin s dětmi, u kterých bylo záškoláctví řešeno. Analýza kazuistik byla zaměřena na zjištění faktorů v rodině na záškoláctví, obvyklý způsob řešení záškoláctví v Ústí nad Labem, úspěšnost intervencí a současný stav. Následně bylo vypracováno doporučení pro praxi.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis discusses the issue of truancy of the primary schools' pupils in the region Ústí nad Labem from the socio-pedagogical point of view. The theoretical part is divided into eight chapters. In the introduction, there are definitions of social pedagogy, schools, compulsory school attendance and truancy. After this, thesis describes division, causes and factors which influence truancy. The thesis also discusses the school environment, family environment, peer groups, prevention and ways of dealing with truancy. In practical part, there are case studies of ten families presented in which their children dealt with truancy. The analysis of case studies is focused on identifying some factors in the families that influenced the truancy and the common way how to deal with it in Ústí nad Labem, the success of interventions and present situation. Subsequently, recommendations for practice were made.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990018536400106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV