Zobrazit minimální záznam

Identification and development of talent in preschool and school age
dc.contributor.advisorFraniok, Petr
dc.creatorKlugová, Iva
dc.date.accessioned2020-11-26T21:43:05Z
dc.date.available2020-11-26T21:43:05Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69316
dc.description.abstractDissertation Abstract TITLE: Identification and development of talent in preschool and school-age AUTHOR: Iva Klugová DEPARTMENT: Department of Special Education SUPERVISOR: Doc. PaedDr. Petr Franiok, CSc. ABSTRACT: We tried in our research to establish certain criteria that improve the quality of primary identification process in nursery and elementary schools. It is a very extensive proposal that requires cooperation of all school subjects, parents, clinical psychologists, etc. For this reason, several different perspectives were used in the research section of this dissertation. One of them was a questionnaire survey for teachers and parents in a nursery and a primary school in the Moravian-Silesian Region. This questionnaire survey showed a high informative value and after a successful pilot verification it can be considered an appropriate identification tool that can be used by special education teachers to identify giftedness directly in schools. As to direct identification tools in the realm of logical and analytical capabilities, we focused on testing with Raven's matrices. Because exceptionally gifted pupils in the Czech Republic have been legally supported only since 2005 (when the Education Act No. 561/2005 came into effect), there are no tests for identifying giftedness available to special...en_US
dc.description.abstractdisertační práce NÁZEV: Identifikace a rozvoj nadání u dětí předškolního a školního věku AUTOR: Iva Klugová KATEDRA Katedra speciální pedagogiky ŠKOLITEL: Doc. PaedDr. Petr Franiok, CSc. ABSTRAKT: V našem výzkumu jsme se pokusili stanovit jistá kritéria, která zkvalitňují primární identifikační proces v mateřské i základní škole. Jedná se o velmi rozsáhlé působení, které vyžaduje spolupráci všech školních subjektů, rodičů, klinických psychologů apod. Z tohoto důvodu i k řešení výzkumné části sloužilo několik úhlů pohledů. Jedním z nich bylo dotazníkové šetření určené pedagogům a rodičům v mateřské a základní škole v Moravskoslezském kraji. Toto dotazníkové šetření vykázalo velkou vypovídací hodnotu a je možné ho po pilotním ověření považovat za vhodný identifikační nástroj, který by na školách mohli používat speciální pedagogové pro identifikaci nadání žáků přímo na školách. V oblasti přímých identifikačních nástrojů ve sféře logicko-analytických schopností jsme se zaměřili na využití metody testování Ravenovými maticemi. Vzhledem k tomu, že skupina mimořádně nadaných žáků je v České republice legislativně podpořena až od roku 2005, s nástupem účinnosti školského zákona č. 561/2005 Sb., nejsou pro speciální pedagogy vyvinuty žádné speciální testy k diagnostice nadání. Tyto snahy se sporadicky...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleIdentifikace a rozvoj nadání u dětí předškolního a školního věkucs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-10-31
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId100140
dc.title.translatedIdentification and development of talent in preschool and school ageen_US
dc.contributor.refereeHájková, Vanda
dc.contributor.refereeBartoňová, Miroslava
dc.identifier.aleph001864384
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csdisertační práce NÁZEV: Identifikace a rozvoj nadání u dětí předškolního a školního věku AUTOR: Iva Klugová KATEDRA Katedra speciální pedagogiky ŠKOLITEL: Doc. PaedDr. Petr Franiok, CSc. ABSTRAKT: V našem výzkumu jsme se pokusili stanovit jistá kritéria, která zkvalitňují primární identifikační proces v mateřské i základní škole. Jedná se o velmi rozsáhlé působení, které vyžaduje spolupráci všech školních subjektů, rodičů, klinických psychologů apod. Z tohoto důvodu i k řešení výzkumné části sloužilo několik úhlů pohledů. Jedním z nich bylo dotazníkové šetření určené pedagogům a rodičům v mateřské a základní škole v Moravskoslezském kraji. Toto dotazníkové šetření vykázalo velkou vypovídací hodnotu a je možné ho po pilotním ověření považovat za vhodný identifikační nástroj, který by na školách mohli používat speciální pedagogové pro identifikaci nadání žáků přímo na školách. V oblasti přímých identifikačních nástrojů ve sféře logicko-analytických schopností jsme se zaměřili na využití metody testování Ravenovými maticemi. Vzhledem k tomu, že skupina mimořádně nadaných žáků je v České republice legislativně podpořena až od roku 2005, s nástupem účinnosti školského zákona č. 561/2005 Sb., nejsou pro speciální pedagogy vyvinuty žádné speciální testy k diagnostice nadání. Tyto snahy se sporadicky...cs_CZ
uk.abstract.enDissertation Abstract TITLE: Identification and development of talent in preschool and school-age AUTHOR: Iva Klugová DEPARTMENT: Department of Special Education SUPERVISOR: Doc. PaedDr. Petr Franiok, CSc. ABSTRACT: We tried in our research to establish certain criteria that improve the quality of primary identification process in nursery and elementary schools. It is a very extensive proposal that requires cooperation of all school subjects, parents, clinical psychologists, etc. For this reason, several different perspectives were used in the research section of this dissertation. One of them was a questionnaire survey for teachers and parents in a nursery and a primary school in the Moravian-Silesian Region. This questionnaire survey showed a high informative value and after a successful pilot verification it can be considered an appropriate identification tool that can be used by special education teachers to identify giftedness directly in schools. As to direct identification tools in the realm of logical and analytical capabilities, we focused on testing with Raven's matrices. Because exceptionally gifted pupils in the Czech Republic have been legally supported only since 2005 (when the Education Act No. 561/2005 came into effect), there are no tests for identifying giftedness available to special...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990018643840106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV