Štěstí v práci a organizacích-příčiny, související faktory a důsledky
Happiness at work in organizations-causes, contributors and consequences
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69179Identifikátory
SIS: 136144
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štětovská, Iva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
15. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
štěstí v práci, engagement, organizaceKlíčová slova (anglicky)
happiness at work, engagement, organizationTeoretická část bakalářské práce se věnuje štěstí v práci a organizacích. Nejprve je štěstí zmíněno jako důležitý konstrukt v pozitivní psychologii. Dále je štěstí představeno jako emoce interkulturně hodnotná. Pro jeho definování je použito srovnání s well-beingem a spokojeností. Závěr první části je věnován způsobům měření obecného štěstí. V hlavní části práce je štěstí v práci představeno jako součást současného přístupu zaměřujícího se na pozitivní stránky pracovního prostředí. Tři podkapitoly pojednávají o příčinách, souvisejících faktorech a důsledcích štěstí v práci a organizacích. Pozornost je věnována i engagementu zaměstnanců. Hlavní část práce uzavírá kapitola o způsobech měření štěstí v práci a organizacích. Empirická část předkládá návrh výzkumu, který zjišťuje rozdíly v míře prožívaného štěstí u profesionálních sportovců a běžné populace.
The theoretical part of the thesis is focused on the topic of happiness at work and organizations. First part shortly illustrates the importance of the happiness for a relatively new discipline of positive psychology. The happiness is presented as an interculturally valuable emotion. Several definitions are further summarised as well as compared with the similar terms such as well-being or satisfaction. Moreover, some of the methods used for the happiness measurement are described. In the main part of the thesis, the happiness at work is presented as part of the current approach focussing on the positive aspects of the work environment. The next three subsections discuss the causes, contributors and consequences of happiness at work. Briefly, the related topic of employee engagement is mentioned as well. The last part of the thesis concludes how to measure happiness at work and organizations. The empirical part presents a research proposal which compares the levels of experienced happiness between the sport professionals and general population.