Show simple item record

Relationship of Family and School at the Beginning of School Attendance
dc.contributor.advisorKargerová, Jana
dc.creatorFarská, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-27T09:01:23Z
dc.date.available2017-05-27T09:01:23Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69135
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou vztahu rodiny a školy na po átku školní docházky. V teoretické ásti p ibližuje problematiku spolupráce rodiny a školy. Jsou zde vysv tleny definice pojm rodina, škola a jejich vztah. Dále se zabývá historickými ko eny vztahu rodiny a školy, p edpoklady pro efektivní spolupráci a vymezení v kurikulárních dokumentech spole n s n kterými vzd lávacími programy a iniciativami. Výzkumná ást prezentuje smíšený výzkum, který je zam en na konkrétní úrove spolupráce mezi rodinou a školou na po átku školní docházky na b žné základní škole, která je ozna ena zna kou Rodi e vítáni. Evalua ním nástrojem je upravená Anketa pro rodi e, jejíž výsledky byly podkladem pro rozhovor s editelem školy. Dopl ujícím výzkumem zjiš uje názory u itelek na spolupráci rodi a školy o ima rodi . Výsledky výzkumu potvrdily, že spolupráce na za átku školní docházky mezi rodinou a školou na této konkrétní škole je na velmi dobré úrovni. Rodi e pozitivn hodnotí p ístup školy k rodi m, který je partnerský a tak pln napl uje kritéria zna ky Rodi e vítáni. Z výsledk výzkumu lze získat inspiraci pro zlepšení vztahu rodiny a školy, nap . úpravu interiéru školy i úpravy webových stránek. Údaje z výzkumu jsou prezentovány v písemné i grafické podob a jsou interpretovány s ohledem na odborné poznatky v...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the relationship between family and school at the beginning of primary school. The theoretical part defines the matters of the cooperation between family and school, it explains terms like family, school and the relationship between them. Next it deals with historical roots of the relationship, conditions for the effective cooperation between family and school and specifications in curriculum together with some educational plans and initiatives. The practical parts presents varied research which is focused on the concrete level of the cooperation between family and school at the beginning of primary school and which is marked by the sign Parents are welcome. The evaluative instrument is Survey for parents, results of it create the base for the interview with the head teacher of the school. Complementary research finds the opinions of the teachers in the matter of the cooperation between family and school. The results of the research proved that the quality of the cooperation between the family and school at this grammar school is at high level. Parents evaluate the attitude of this school positively and they claim there is partnership between them and the school, which fulfill the standard of the sign Parents are welcome. The research also proved it is possible to get...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectRodiče vítánics_CZ
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectparents are welcomeen_US
dc.titleVztah rodiny a školy na počátku školní docházkycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-04
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId132684
dc.title.translatedRelationship of Family and School at the Beginning of School Attendanceen_US
dc.contributor.refereeMazáčová, Nataša
dc.identifier.aleph001852468
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou vztahu rodiny a školy na po átku školní docházky. V teoretické ásti p ibližuje problematiku spolupráce rodiny a školy. Jsou zde vysv tleny definice pojm rodina, škola a jejich vztah. Dále se zabývá historickými ko eny vztahu rodiny a školy, p edpoklady pro efektivní spolupráci a vymezení v kurikulárních dokumentech spole n s n kterými vzd lávacími programy a iniciativami. Výzkumná ást prezentuje smíšený výzkum, který je zam en na konkrétní úrove spolupráce mezi rodinou a školou na po átku školní docházky na b žné základní škole, která je ozna ena zna kou Rodi e vítáni. Evalua ním nástrojem je upravená Anketa pro rodi e, jejíž výsledky byly podkladem pro rozhovor s editelem školy. Dopl ujícím výzkumem zjiš uje názory u itelek na spolupráci rodi a školy o ima rodi . Výsledky výzkumu potvrdily, že spolupráce na za átku školní docházky mezi rodinou a školou na této konkrétní škole je na velmi dobré úrovni. Rodi e pozitivn hodnotí p ístup školy k rodi m, který je partnerský a tak pln napl uje kritéria zna ky Rodi e vítáni. Z výsledk výzkumu lze získat inspiraci pro zlepšení vztahu rodiny a školy, nap . úpravu interiéru školy i úpravy webových stránek. Údaje z výzkumu jsou prezentovány v písemné i grafické podob a jsou interpretovány s ohledem na odborné poznatky v...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the relationship between family and school at the beginning of primary school. The theoretical part defines the matters of the cooperation between family and school, it explains terms like family, school and the relationship between them. Next it deals with historical roots of the relationship, conditions for the effective cooperation between family and school and specifications in curriculum together with some educational plans and initiatives. The practical parts presents varied research which is focused on the concrete level of the cooperation between family and school at the beginning of primary school and which is marked by the sign Parents are welcome. The evaluative instrument is Survey for parents, results of it create the base for the interview with the head teacher of the school. Complementary research finds the opinions of the teachers in the matter of the cooperation between family and school. The results of the research proved that the quality of the cooperation between the family and school at this grammar school is at high level. Parents evaluate the attitude of this school positively and they claim there is partnership between them and the school, which fulfill the standard of the sign Parents are welcome. The research also proved it is possible to get...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV