Show simple item record

Visualization in teaching Czech for foreigners
dc.contributor.advisorHrdlička, Milan
dc.creatorNachtmanová, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-27T08:54:12Z
dc.date.available2017-05-27T08:54:12Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69096
dc.description.abstractTéma diplomové práce je zaměřeno na vizualizaci učiva češtiny jako cizího jazyka. Jsou zde shrnuty poznatky o důležitosti obrazu ve vyučovacím procesu a o zásadách jeho používání. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány funkcím didaktického obrazu, vztahu obrazu a textu a specifikům užití obrazu ve výuce cizího jazyka. Dále jsou představeny grafické a obrazové prostředky, pomocí nichž jsou učební materiály vizualizovány. Práce je zaměřena také na vizuální média a jejich použití ve vyučování. Teoretické poznatky jsou aplikovány v praktické části práce, která se zabývá výzkumem vizuální složky učebnic češtiny pro cizince. Ve výzkumné části jsou zkoumány didaktické funkce obrazu, užité vizuální prostředky a prezentace slovní zásoby, gramatiky a reálií. Práce se zčásti dotýká také problematiky signální gramatiky nebo didaktického využití filmových ukázek. Tato práce je zaměřena na praktické rady a ukázky, jak do výuky cizího jazyka zapojit prvky vizualizace a je určena odborné veřejnosti a lektorům cizích jazyků.cs_CZ
dc.description.abstractAbscract The topic of the master thesis is focused on the visualization of the Czech language curriculum as a foreign language. It summarizes the findings of the importance of images in the teaching process and the principles of its use. Individual chapters are devoted to didactic functions of the image, the relationship between image and text and the use of image specifics in foreign language teaching. Furthermore, presents graphical and pictorial means by which are teaching materials visualized. The work also focuses on visual media and their use in the classroom. Theoretical knowledge is applied in the practical part, which deals with research of the visual part of Czech textbooks for foreigners. Research part examines the didactic functions of the image, use of visual aids and presentation of vocabulary, grammar and cultural studies. The thesis also partially covers the issue of signaling grammar and didactic use of film clips. The thesis main focus is on practical advices and examples of how to integrate visualization elements into foreign language teaching and is intended for experts and for foreign language teachers.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvizualizacecs_CZ
dc.subjectobrázky ve výucecs_CZ
dc.subjectsignální gramatikacs_CZ
dc.subjectinterkulturní kontextcs_CZ
dc.subjectčeština pro cizincecs_CZ
dc.subjectvizuální materiálcs_CZ
dc.subjectfilm ve vyučovánícs_CZ
dc.subjectvisualizationen_US
dc.subjectpicture in teachingen_US
dc.subjectsignal grammaren_US
dc.subjectintercultural contexten_US
dc.subjectCzech for foreignersen_US
dc.subjectvisual materialen_US
dc.subjectmovie in educationen_US
dc.titleVizualizace ve výuce češtiny pro cizincecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-23
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId135737
dc.title.translatedVisualization in teaching Czech for foreignersen_US
dc.contributor.refereeŠebesta, Karel
dc.identifier.aleph001786762
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTéma diplomové práce je zaměřeno na vizualizaci učiva češtiny jako cizího jazyka. Jsou zde shrnuty poznatky o důležitosti obrazu ve vyučovacím procesu a o zásadách jeho používání. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány funkcím didaktického obrazu, vztahu obrazu a textu a specifikům užití obrazu ve výuce cizího jazyka. Dále jsou představeny grafické a obrazové prostředky, pomocí nichž jsou učební materiály vizualizovány. Práce je zaměřena také na vizuální média a jejich použití ve vyučování. Teoretické poznatky jsou aplikovány v praktické části práce, která se zabývá výzkumem vizuální složky učebnic češtiny pro cizince. Ve výzkumné části jsou zkoumány didaktické funkce obrazu, užité vizuální prostředky a prezentace slovní zásoby, gramatiky a reálií. Práce se zčásti dotýká také problematiky signální gramatiky nebo didaktického využití filmových ukázek. Tato práce je zaměřena na praktické rady a ukázky, jak do výuky cizího jazyka zapojit prvky vizualizace a je určena odborné veřejnosti a lektorům cizích jazyků.cs_CZ
uk.abstract.enAbscract The topic of the master thesis is focused on the visualization of the Czech language curriculum as a foreign language. It summarizes the findings of the importance of images in the teaching process and the principles of its use. Individual chapters are devoted to didactic functions of the image, the relationship between image and text and the use of image specifics in foreign language teaching. Furthermore, presents graphical and pictorial means by which are teaching materials visualized. The work also focuses on visual media and their use in the classroom. Theoretical knowledge is applied in the practical part, which deals with research of the visual part of Czech textbooks for foreigners. Research part examines the didactic functions of the image, use of visual aids and presentation of vocabulary, grammar and cultural studies. The thesis also partially covers the issue of signaling grammar and didactic use of film clips. The thesis main focus is on practical advices and examples of how to integrate visualization elements into foreign language teaching and is intended for experts and for foreign language teachers.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV