Zobrazit minimální záznam

The Communication of Teachers in the Secondary Schools for Hearing impaired in Czech Republic
dc.contributor.advisorHudáková, Andrea
dc.creatorPánek, Petr
dc.date.accessioned2017-05-27T08:53:30Z
dc.date.available2017-05-27T08:53:30Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69092
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá pedagogickou interakcí učitelů ve středních školách pro sluchově postižené v České republice. Důraz je kladen na vzorce jejich jazykového chování a motivovanost výběru jazykových prostředků při výuce dějepisu. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se vedle přehledu relevantní odborné terminologie v domácí a zahraniční literatuře věnuje i srovnání komunikačních metod a strategií v učební interakci. Nechybí shrnutí dosavadního poznání a krátký vhled do vývoje pedagogické komunikace ve školách pro sluchově postižené. V praktické části je popsán průběh a výsledky kvalitativní výzkumné sondy a to za použití empirických kognitivních metod. Ve třech středních školách pro sluchově postižené proběhl náhled v hodinách dějepisu, z nichž byl pořízen videozáznam. Vzhledem ke zvolenému modelu výzkumu a jeho cílům nebyla hodnocena obsahová stránka výuky, nýbrž jen forma komunikace pedagoga. K upřesnění interpretace získaných dat přispěl i následný rozhovor s každým učitelem o motivovanosti jeho jazykového chování. Zvláštní pozornost je zde věnována především problematice porozumění výkladu - jaký jazykový rejstřík pedagog používá, aby mu porozumělo co nejvíce studentů ve třídě. Výsledkem výzkumu je přehled jazykového chování všech tří sledovaných učitelů dějepisu. Ten sice...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals, in a broader sense, with classroom interaction betwen students and history teachers at secondary schools for hearing impaired in the Czech Republic. In a narrower sense, it examines a pattern of teacher's language behaviour and his/her motivation when choosing relevant language means during his/her history classes. The work consists of two parts - theoretical specialized background, and practical research. The theoretical part gives an overview of the relevant specialized terminology used in the Czech Republic and abroad, as well as a short insight into the development of classroom interaction between a student and a teacher at special schools and pays attention to the developmental linguo-didactic aspects in the Czech schools for hearing impaired. The practical part uses qualitative research as a means of a research method. I have observed and filmed history classes at three secondary schools for hearing impaired. As my research interests laid within the above mentioned research technique, I did not assess teaching methodology of the teachers. I focused mainly on the form of teacher's communication. Apart from class observation and filming, I also carried out an after-class interview with each teacher about his/her motivation for the choice of language behaviour. Special...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectKomunikace ve školecs_CZ
dc.subjectstřední škola pro sluchově postiženécs_CZ
dc.subjectžáci se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.subject(prelingválně) neslyšící žácics_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjecttlumočníkcs_CZ
dc.subjectmluvená češtinacs_CZ
dc.subjectpsaná češtinacs_CZ
dc.subjectčeský znakový jazykcs_CZ
dc.subjectcommunication at the schoolen_US
dc.subjectsecondary school for students with hearing disabilitiesen_US
dc.subjectpupils with hearing disabilityen_US
dc.subjectprelingual deafen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectinterpreteren_US
dc.subjectspoken Czechen_US
dc.subjectwriten Czechen_US
dc.subjectCzech sign languageen_US
dc.titleKomunikace učitelů ve středních školách pro sluchově postižené v ČRcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-19
dc.description.departmentInstitut of Deaf Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId109383
dc.title.translatedThe Communication of Teachers in the Secondary Schools for Hearing impaired in Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeZbořilová, Radka
dc.identifier.aleph001785968
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
thesis.degree.disciplineDeaf Studiesen_US
thesis.degree.programČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
thesis.degree.programDeaf Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institut of Deaf Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enDeaf Studiesen_US
uk.degree-program.csČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
uk.degree-program.enDeaf Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá pedagogickou interakcí učitelů ve středních školách pro sluchově postižené v České republice. Důraz je kladen na vzorce jejich jazykového chování a motivovanost výběru jazykových prostředků při výuce dějepisu. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se vedle přehledu relevantní odborné terminologie v domácí a zahraniční literatuře věnuje i srovnání komunikačních metod a strategií v učební interakci. Nechybí shrnutí dosavadního poznání a krátký vhled do vývoje pedagogické komunikace ve školách pro sluchově postižené. V praktické části je popsán průběh a výsledky kvalitativní výzkumné sondy a to za použití empirických kognitivních metod. Ve třech středních školách pro sluchově postižené proběhl náhled v hodinách dějepisu, z nichž byl pořízen videozáznam. Vzhledem ke zvolenému modelu výzkumu a jeho cílům nebyla hodnocena obsahová stránka výuky, nýbrž jen forma komunikace pedagoga. K upřesnění interpretace získaných dat přispěl i následný rozhovor s každým učitelem o motivovanosti jeho jazykového chování. Zvláštní pozornost je zde věnována především problematice porozumění výkladu - jaký jazykový rejstřík pedagog používá, aby mu porozumělo co nejvíce studentů ve třídě. Výsledkem výzkumu je přehled jazykového chování všech tří sledovaných učitelů dějepisu. Ten sice...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals, in a broader sense, with classroom interaction betwen students and history teachers at secondary schools for hearing impaired in the Czech Republic. In a narrower sense, it examines a pattern of teacher's language behaviour and his/her motivation when choosing relevant language means during his/her history classes. The work consists of two parts - theoretical specialized background, and practical research. The theoretical part gives an overview of the relevant specialized terminology used in the Czech Republic and abroad, as well as a short insight into the development of classroom interaction between a student and a teacher at special schools and pays attention to the developmental linguo-didactic aspects in the Czech schools for hearing impaired. The practical part uses qualitative research as a means of a research method. I have observed and filmed history classes at three secondary schools for hearing impaired. As my research interests laid within the above mentioned research technique, I did not assess teaching methodology of the teachers. I focused mainly on the form of teacher's communication. Apart from class observation and filming, I also carried out an after-class interview with each teacher about his/her motivation for the choice of language behaviour. Special...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
dc.identifier.lisID990017859680106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV