Zobrazit minimální záznam

Theories of art evaluation
dc.contributor.advisorPetříček, Miroslav
dc.creatorNeubert, Jiří
dc.date.accessioned2017-05-27T08:52:46Z
dc.date.available2017-05-27T08:52:46Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69088
dc.description.abstractHodnocení je neoddělitelnou součástí přistupováni k uměleckým dílům a proto je třeba se jím zabývat. Hodnocení je vždy hodnocením něčeho, předpokládá určitou znalost a představu hodnoceného. Hodnocení předpokládá konceptualizaci. Chceme li o umění, potažmo o naší zkušenosti s ním něco říci, tak aby nám bylo rozuměno, či uvěřeno, musíme se zabývat právě naší konceptuální výbavou, kterou jej nahlížíme. Předkládaná práce se zabývá jakýmsi konceptuálním minimem, které je pro hodnocení umění důležité, až nevyhnutelné. Každé setkání s uměním se neobejde bez úvahy o původu díla. Koncept autora se zdá být s konceptem uměleckého díla více než spjat. Autorství se dnes potácí mezi naprostou suverénností a rozpuštěním. Existují teorie uměleckého díla, které jeho vazbu na autora nezohledňují, ba dokonce odmítají. Umění má dlouhou tradici. Současný pojem umění je však relativně mladý a konceptuálně velmi zatížený. Na jedné straně se setkáváme s přehlížením jeho různých podob a na druhé se snahou je jednou provždy charakterizovat. Recipient chápající umění jako expresivní vyjádření vnímá, hledá významy a hodnotí jinak než ten, který umění považuje za institucionálně posvěcený statut. Rozhodující úlohu nesou způsoby jeho uvažování. Podstatný není jen koncept samotný, ale také způsob jeho myšlení. Koncept umění je...cs_CZ
dc.description.abstract(EN) Evaluation is an inextricable part of perceiving artworks and therefore it is necessary to study it. Evaluation is always an evaluation of something, it presupposes certain knowledge and idea of what is being evaluated. Evaluation presupposes conceptualization. If we want to say something about art or better of our experience of it and want to be understood and believed, we will need to study our conceptual equipment we use. This paper offers a conceptual minimum, being important, almost inevitable for the evaluation of art. All encounters with art are connected to the consideration of authorship. Concept of the author seems to be with the concept of art more then adherent. Nowadays authorship flounders between complete sovereignty and dissolution. There are theories of artworks, that leave or even protest against the connection between art and author. Art has a long tradition, but the contemporary notio of art is relatively young and conceptually very much laden. On the one side there is ignorance of its character, on the other there are tendencies to fix it forever. Man understanding art as an expression, perceives, looks for meaning and evaluates differently, then the one understands art as an institutinally given status. The manners of thinking art are decisive. The concept of art depends...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectartefaktcs_CZ
dc.subjectautorcs_CZ
dc.subjectdefinicecs_CZ
dc.subjecthodnocenícs_CZ
dc.subjectkonceptcs_CZ
dc.subjectteoriecs_CZ
dc.subjectuměnícs_CZ
dc.subjectarten_US
dc.subjectartifacten_US
dc.subjectauthoren_US
dc.subjectconcepten_US
dc.subjectdefinitionen_US
dc.subjectevaluationen_US
dc.subjecttheoryen_US
dc.titleTeorie hodnocení uměleckého dílacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-23
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId102255
dc.title.translatedTheories of art evaluationen_US
dc.contributor.refereeDadejík, Ondřej
dc.identifier.aleph001785966
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHodnocení je neoddělitelnou součástí přistupováni k uměleckým dílům a proto je třeba se jím zabývat. Hodnocení je vždy hodnocením něčeho, předpokládá určitou znalost a představu hodnoceného. Hodnocení předpokládá konceptualizaci. Chceme li o umění, potažmo o naší zkušenosti s ním něco říci, tak aby nám bylo rozuměno, či uvěřeno, musíme se zabývat právě naší konceptuální výbavou, kterou jej nahlížíme. Předkládaná práce se zabývá jakýmsi konceptuálním minimem, které je pro hodnocení umění důležité, až nevyhnutelné. Každé setkání s uměním se neobejde bez úvahy o původu díla. Koncept autora se zdá být s konceptem uměleckého díla více než spjat. Autorství se dnes potácí mezi naprostou suverénností a rozpuštěním. Existují teorie uměleckého díla, které jeho vazbu na autora nezohledňují, ba dokonce odmítají. Umění má dlouhou tradici. Současný pojem umění je však relativně mladý a konceptuálně velmi zatížený. Na jedné straně se setkáváme s přehlížením jeho různých podob a na druhé se snahou je jednou provždy charakterizovat. Recipient chápající umění jako expresivní vyjádření vnímá, hledá významy a hodnotí jinak než ten, který umění považuje za institucionálně posvěcený statut. Rozhodující úlohu nesou způsoby jeho uvažování. Podstatný není jen koncept samotný, ale také způsob jeho myšlení. Koncept umění je...cs_CZ
uk.abstract.en(EN) Evaluation is an inextricable part of perceiving artworks and therefore it is necessary to study it. Evaluation is always an evaluation of something, it presupposes certain knowledge and idea of what is being evaluated. Evaluation presupposes conceptualization. If we want to say something about art or better of our experience of it and want to be understood and believed, we will need to study our conceptual equipment we use. This paper offers a conceptual minimum, being important, almost inevitable for the evaluation of art. All encounters with art are connected to the consideration of authorship. Concept of the author seems to be with the concept of art more then adherent. Nowadays authorship flounders between complete sovereignty and dissolution. There are theories of artworks, that leave or even protest against the connection between art and author. Art has a long tradition, but the contemporary notio of art is relatively young and conceptually very much laden. On the one side there is ignorance of its character, on the other there are tendencies to fix it forever. Man understanding art as an expression, perceives, looks for meaning and evaluates differently, then the one understands art as an institutinally given status. The manners of thinking art are decisive. The concept of art depends...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990017859660106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV