Show simple item record

Issue of assessment of the readiness of students and trainee teachers on teaching practice
dc.contributor.advisorTrojan, Václav
dc.creatorŠtoudek, Martin
dc.date.accessioned2017-05-27T08:09:32Z
dc.date.available2017-05-27T08:09:32Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/68862
dc.description.abstractZávěrečná práce se zabývá problematikou pregraduální přípravy studentů učitelství na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity a jejich pozdější začleňování do praxe. Práce ověřuje, zda se u studentů změnily předpoklady k výběru studia na Pedagogické fakultě JU, jejich představy o připravenosti k nástupu do praxe, včetně vybavenosti jednotlivými pedagogickými kompetencemi. Pro školský management přináší tato práce mnohá zjištění, která lze uplatnit v personální praxi při adaptaci nových zaměstnanců. Mezi přínosy této práce patří oživení diskuze o učitelské profesi a ujasnění si základních pojmů a jejich sémantických náplní v teoretické literatuře. Dotazníkové šetření ukázalo, že u studentů, kteří si vybírají pedagogickou fakultu, dochází ke změně, tj. vybírají si ji cíleně, s vizí výkonu učitelského povolání. Školský management by měl tuto změnu reflektovat.cs_CZ
dc.description.abstractThe closing thesis deals with the issue of undergraduate training of students at the Faculty of Education of the University of South Bohemia and their following introduction into the school practice. The thesis verifies whether students' presumptions for choosing to study at the Faculty of Education, University of South Bohemia, changed their idea about the readiness to enter the school practice including possessing individual pedagogical skills. This thesis brings many findings for the school management. These findings can be applied in new employees' adaptation. Among the benefits of this thesis belongs renewal of the discussion about teaching profession and clarification of basic terms and their semantic content in the theoretical literature. Questionnaire survey showed that there has been happening a change with the students who choose faculty of education, i.e. they choose it purposely with the vision of teaching profession. School management should reflect this change.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectZačínající učitelcs_CZ
dc.subjectUvádějící učitelcs_CZ
dc.subjectKompetence učitelecs_CZ
dc.subjectKompetence uvádějícího učitelecs_CZ
dc.subjectTrainee teacheren_US
dc.subjectSenior teacheren_US
dc.subjectTeachers' competencesen_US
dc.subjectSenior teachers' competencesen_US
dc.titleProblematika hodnocení připravenosti studentů a začínajících učitelů na výkon učitelské profesecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-29
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId148579
dc.title.translatedIssue of assessment of the readiness of students and trainee teachers on teaching practiceen_US
dc.contributor.refereeTureckiová, Michaela
dc.identifier.aleph002003254
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csZávěrečná práce se zabývá problematikou pregraduální přípravy studentů učitelství na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity a jejich pozdější začleňování do praxe. Práce ověřuje, zda se u studentů změnily předpoklady k výběru studia na Pedagogické fakultě JU, jejich představy o připravenosti k nástupu do praxe, včetně vybavenosti jednotlivými pedagogickými kompetencemi. Pro školský management přináší tato práce mnohá zjištění, která lze uplatnit v personální praxi při adaptaci nových zaměstnanců. Mezi přínosy této práce patří oživení diskuze o učitelské profesi a ujasnění si základních pojmů a jejich sémantických náplní v teoretické literatuře. Dotazníkové šetření ukázalo, že u studentů, kteří si vybírají pedagogickou fakultu, dochází ke změně, tj. vybírají si ji cíleně, s vizí výkonu učitelského povolání. Školský management by měl tuto změnu reflektovat.cs_CZ
uk.abstract.enThe closing thesis deals with the issue of undergraduate training of students at the Faculty of Education of the University of South Bohemia and their following introduction into the school practice. The thesis verifies whether students' presumptions for choosing to study at the Faculty of Education, University of South Bohemia, changed their idea about the readiness to enter the school practice including possessing individual pedagogical skills. This thesis brings many findings for the school management. These findings can be applied in new employees' adaptation. Among the benefits of this thesis belongs renewal of the discussion about teaching profession and clarification of basic terms and their semantic content in the theoretical literature. Questionnaire survey showed that there has been happening a change with the students who choose faculty of education, i.e. they choose it purposely with the vision of teaching profession. School management should reflect this change.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV