Komunikace společenské organizace Mensa ČR
The Communication of Mensa ČR Organization
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68769Identifikátory
SIS: 138855
Kolekce
- Kvalifikační práce [18161]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Obluk, Ondřej
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
16. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Nadané děti, interní komunikace, public relations, Mensa, nezisková organizace, výzkumKlíčová slova (anglicky)
Gifted children, internal communication, public relations, Mensa, non-profit organization, researchBakalářská práce Komunikace společenské organizace Mensa ČR se zabývá prezentací a komunikačními aktivitami neziskové organizace Mensa ČR, sdružující nadprůměrně inteligentní jedince. Cílem práce je představit organizaci Mensa ČR, její činnost a poslání v kontextu problematiky nadaných dětí v České republice, a zároveň popsat a zhodnotit efektivitu využívání konkrétních komunikačních prostředků organizace. V první části autorka uvádí čtenáře do problematiky, zabývá se definicí nadaných dětí, legislativou jejich vzdělávání, sociálními problémy s nimi spojenými, a vyjmenovává důležité organizace pro nadané děti v České republice. Dále blíže představuje organizaci Mensa ČR a její činnost, a určuje její cílové skupiny. Druhá část práce se věnuje analýze a zhodnocení všech důležitých komunikačních prostředků využívaných organizací ke komunikaci k interní i externí veřejnosti. Součástí práce je tak analýza on-line komunikace nebo obsahová analýza členského časopisu. Závěr práce tvoří primární výzkum, provedený na 127 respondentech, kteří jsou aktuálně členy Mensy ČR. Dotazníkové šetření zjišťovalo vnímání komunikace organizace samotnými členy, specifika využívání konkrétních komunikačních kanálů i to, jaká témata členy nejvíce zajímají. Na základě výzkumu vytváří autorka pro organizaci komunikační doporučení.
Bachelor thesis entitled The Communication of Mensa ČR organization deals with the presentation and communication activities of non-profit organization Mensa Czech Republic, which brings together exceptionally intelligent individuals. The aim of the thesis is to introduce the organization Mensa ČR, it's mission and activities in the context of the issue of gifted children in the Czech Republic, and to describe and evaluate how effective is the application of communication strategies used by the organization. In the first part, the author provides background information about the issue of gifted children, deals with the definition of gifted children, the legislation of their education, the social problems associated with gifted individuals, and lists important organization for gifted children in the Czech Republic. The author then presents the Mensa ČR organization and its activities in detail, and determines its target groups. The second part is devoted to the analysis and evaluation of all relevant means of communication used by organizations to communicate to internal and external public. Therefore the thesis contains an analysis of on-line communications or content analysis of Mensa magazine for members. The last part consists of primary research conducted on 127 respondents who are currently...