Zobrazit minimální záznam

Making use of opinion polls in Czech media
dc.contributor.advisorŠmíd, Milan
dc.creatorUhlíř, Filip
dc.date.accessioned2017-05-27T07:45:32Z
dc.date.available2017-05-27T07:45:32Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/68739
dc.description.abstract(abstrakt) Práce se zabývá především informováním médií o předvolebních výzkumech veřejného mínění. Definuje základní používané typy výzkumů a rozdíly mezi nimi. Dále definuje nejčastější chyby v interpretaci a výkladu výzkumů, které můžou vzniknout při nesprávném chápání zkoumaných čísel. Tyto chyby vyplývají zejména z neznalosti odborné terminologie a metod šetření. Hlavní náplní práce je potom monitoring médií pomocí principů kvalitativní a kvantitativní obsahové analýzy. Vybranými médii jsou největší české tištěné deníky: Právo, Mladá fronta DNES a Hospodářské noviny. Sledovaným časovým úsekem bylo období od 1. září do 21. října 2013. Toto období je zajímavé především tím, že jde o dva měsíce před volbami do Poslanecké sněmovny parlamentu ČR. V části věnované kvalitativní obsahové analýze jsou odhaleny interpretační výkladové chyby v nalezených článcích. V části věnované kvantitativní analýze jsou sumarizovány závěry z analýzy kvalitativní. Zkoumalo se zde, jak atraktivní je agenda předvolebních výzkumů pro každé sledované médium a jak pečlivě k ní přistupují. Následuje srovnání volebních modelů výzkumných agentur se skutečnými výsledky voleb a zamyšlení nad úlohou předvolebních výzkumů v mediálním prostoru.cs_CZ
dc.description.abstractThe main subject of this work is informing of media about public opinion polls concerning politics. It defines main types of polls and differences between them. It also defines the most common mistakes in the interpretation of these polls. These mistakes are caused by the lack of knowledge about special sociologic methods and terms. The main cause is monitoring media. These work uses quantitative and qualitative analysis. The chosen media are daily titles Právo, Mladá fronta DNES and Hospodářské noviny. The monitored period is from the 1st September to the 21st October of 2013. This period covers two months before Chamber of Deputies elections. The qualitative analysis deals with mistakes in concrete articles. The quantitative analysis reveals main trends. The last part deals with the role of polls in media and their ability to predict results.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectvýzkumcs_CZ
dc.subjectpreferencecs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectveřejné míněnícs_CZ
dc.subjectvolbycs_CZ
dc.subjectprognózacs_CZ
dc.subjectpollen_US
dc.subjectpreferenceen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectpublic opinionen_US
dc.subjectelectionsen_US
dc.subjectprognosisen_US
dc.titlePrůzkumy veřejného mínění v českém mediálním prostorucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-19
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId137666
dc.title.translatedMaking use of opinion polls in Czech mediaen_US
dc.contributor.refereeMoravec, Václav
dc.identifier.aleph001784806
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(abstrakt) Práce se zabývá především informováním médií o předvolebních výzkumech veřejného mínění. Definuje základní používané typy výzkumů a rozdíly mezi nimi. Dále definuje nejčastější chyby v interpretaci a výkladu výzkumů, které můžou vzniknout při nesprávném chápání zkoumaných čísel. Tyto chyby vyplývají zejména z neznalosti odborné terminologie a metod šetření. Hlavní náplní práce je potom monitoring médií pomocí principů kvalitativní a kvantitativní obsahové analýzy. Vybranými médii jsou největší české tištěné deníky: Právo, Mladá fronta DNES a Hospodářské noviny. Sledovaným časovým úsekem bylo období od 1. září do 21. října 2013. Toto období je zajímavé především tím, že jde o dva měsíce před volbami do Poslanecké sněmovny parlamentu ČR. V části věnované kvalitativní obsahové analýze jsou odhaleny interpretační výkladové chyby v nalezených článcích. V části věnované kvantitativní analýze jsou sumarizovány závěry z analýzy kvalitativní. Zkoumalo se zde, jak atraktivní je agenda předvolebních výzkumů pro každé sledované médium a jak pečlivě k ní přistupují. Následuje srovnání volebních modelů výzkumných agentur se skutečnými výsledky voleb a zamyšlení nad úlohou předvolebních výzkumů v mediálním prostoru.cs_CZ
uk.abstract.enThe main subject of this work is informing of media about public opinion polls concerning politics. It defines main types of polls and differences between them. It also defines the most common mistakes in the interpretation of these polls. These mistakes are caused by the lack of knowledge about special sociologic methods and terms. The main cause is monitoring media. These work uses quantitative and qualitative analysis. The chosen media are daily titles Právo, Mladá fronta DNES and Hospodářské noviny. The monitored period is from the 1st September to the 21st October of 2013. This period covers two months before Chamber of Deputies elections. The qualitative analysis deals with mistakes in concrete articles. The quantitative analysis reveals main trends. The last part deals with the role of polls in media and their ability to predict results.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017848060106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV