Show simple item record

Mental representation of parents of children in institutional care
dc.creatorMyšková, Lucie
dc.date.accessioned2021-05-20T13:17:29Z
dc.date.available2021-05-20T13:17:29Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/68676
dc.description.abstractMENTÁLNÍ REPREZENTACE RODIČE U DĚTÍ UMÍSTĚNÝCHV ÚSTAVNÍ VÝCHOVĚ Abstrakt disertační práce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie Školitelka: PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. Autorka: Mgr. Lucie Myšková Většina dětí v ústavní výchově má své rodiny, se kterými je v kontaktu, ale z různých důvodů tyto děti v rodinném prostředí vyrůstat nemohou. Z odborných prací víme, že se jedná zpravidla o rodiny, kde je atmosféra chladu, nezájem o děti, násilí. Praxe ale ukazuje, že děti v dětských domovech se o svých rodičích vyjadřují většinou s pozitivní konotací a i v literatuře nacházíme poznatky o tom, že děti, které s rodiči nežijí, si je idealizují. Do studie byly proto záměrně vybrány děti ve vývojovém období staršího školního věku, což je charakterizováno mimo jiné kritickým pohledem na dospělé. Práce vychází z výše uvedených ambivalencí a je zaměřena na mentální reprezentaci rodičů u dětí staršího školního věku umístěných v ústavní výchově.Téma je sledováno použitím několika metod (dotazník, kresba, rozhovor, určování polarit) a kvantitativně- kvalitativním zpracováním získaných dat, která jsou porovnávána s daty od skupiny dětí vyrůstajících v rodinném prostředí. Bylo shledáno, že představy rodiče u dětí staršího školního věku žijících v ústavní výchově se liší od představ stejně...cs_CZ
dc.description.abstractMENTAL REPRESENTATION OF PARENTS OF CHILDREN IN INSTITUTIONAL CARE Abstract of dissertation Charles University in Prague, Faculty of Education, Psychology Department Supervisor: PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. Author: Mgr. Lucie Myšková Most children in institutional care have their families and are in contact with them, but for various reasons these children grow up in a familycan not. We know from scientific works, that there is usually a cold atmosphere, weak interest in children, or violence in these families. But children placed in institutional care positive express of parents, practice show and it is known, that children, who do not live with their parents, idealize them. Children selected in the study were in development of the older school age, which is characterized among other critical look at adults. The work is based on the above-mentioned ambivalence and focuses on the mental representation of parents ofolder school children placed in institutional care. The theme is monitored by using several methods (questionnaire, drawing, interview, determining polarities). The obtained data were quantitative - qualitative processed and compared with similar data obtained in a group of children growing up in a family. It was found that ideas of parents of older school age children living in institutional...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectchilden_US
dc.subjectolder school ageen_US
dc.subjectmental representationen_US
dc.subjectinstitutional careen_US
dc.subjectfamily backgrounden_US
dc.subjectpsychology of educationen_US
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectstarší školní věkcs_CZ
dc.subjectmentální reprezentacecs_CZ
dc.subjectústavní výchovacs_CZ
dc.subjectrodinné prostředícs_CZ
dc.subjectpedagogická psychologiecs_CZ
dc.titleMentální reprezentace rodiče u dětí umístěných v ústavní výchověcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-02-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId152899
dc.title.translatedMental representation of parents of children in institutional careen_US
dc.identifier.aleph001973930
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csMENTÁLNÍ REPREZENTACE RODIČE U DĚTÍ UMÍSTĚNÝCHV ÚSTAVNÍ VÝCHOVĚ Abstrakt disertační práce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie Školitelka: PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. Autorka: Mgr. Lucie Myšková Většina dětí v ústavní výchově má své rodiny, se kterými je v kontaktu, ale z různých důvodů tyto děti v rodinném prostředí vyrůstat nemohou. Z odborných prací víme, že se jedná zpravidla o rodiny, kde je atmosféra chladu, nezájem o děti, násilí. Praxe ale ukazuje, že děti v dětských domovech se o svých rodičích vyjadřují většinou s pozitivní konotací a i v literatuře nacházíme poznatky o tom, že děti, které s rodiči nežijí, si je idealizují. Do studie byly proto záměrně vybrány děti ve vývojovém období staršího školního věku, což je charakterizováno mimo jiné kritickým pohledem na dospělé. Práce vychází z výše uvedených ambivalencí a je zaměřena na mentální reprezentaci rodičů u dětí staršího školního věku umístěných v ústavní výchově.Téma je sledováno použitím několika metod (dotazník, kresba, rozhovor, určování polarit) a kvantitativně- kvalitativním zpracováním získaných dat, která jsou porovnávána s daty od skupiny dětí vyrůstajících v rodinném prostředí. Bylo shledáno, že představy rodiče u dětí staršího školního věku žijících v ústavní výchově se liší od představ stejně...cs_CZ
uk.abstract.enMENTAL REPRESENTATION OF PARENTS OF CHILDREN IN INSTITUTIONAL CARE Abstract of dissertation Charles University in Prague, Faculty of Education, Psychology Department Supervisor: PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. Author: Mgr. Lucie Myšková Most children in institutional care have their families and are in contact with them, but for various reasons these children grow up in a familycan not. We know from scientific works, that there is usually a cold atmosphere, weak interest in children, or violence in these families. But children placed in institutional care positive express of parents, practice show and it is known, that children, who do not live with their parents, idealize them. Children selected in the study were in development of the older school age, which is characterized among other critical look at adults. The work is based on the above-mentioned ambivalence and focuses on the mental representation of parents ofolder school children placed in institutional care. The theme is monitored by using several methods (questionnaire, drawing, interview, determining polarities). The obtained data were quantitative - qualitative processed and compared with similar data obtained in a group of children growing up in a family. It was found that ideas of parents of older school age children living in institutional...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV