Zobrazit minimální záznam

Legal aspects of the online marketing
dc.contributor.advisorCísařová, Zuzana
dc.creatorKmoch, Štěpán
dc.date.accessioned2017-06-01T22:32:23Z
dc.date.available2017-06-01T22:32:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/6854
dc.description.abstractPrávní aspekty online marketingu Čím více roste úloha internetu v dnešní společnosti na významu, tím více dochází k rozvoji relativně mladého a dynamického oboru - online marketingu. Jelikož ústředním cílem online marketingu je maximalizace zisku daného subjektu, může se tento komerční zájem snadno dostat do kolize se zájmy jiných subjektů. Ohroženými subjekty však nejsou jen konkurenční subjekty, ale velmi často právě i samotní zákazníci, jejichž oslovování je v oblasti internetu mnohonásobně snažší a levnější než ve "světě skutečném". V posledních letech navíc vyvstává na povrch otázka soukromí uživatelů internetu. Reakce práva spočívá zejména ve veřejnoprávní regulaci, nad jejímž dodržováním dohlíží vykonovatel veřejné správy, kterého tím zákonodárce pověřil. Nelze však opomenout ani regulaci soukromoprávní, která je však obvykle využívána především konkurenty porušivšího subjektu a nikoliv samotnými spotřebiteli. Diplomová práce nejdříve přibližuje samotný obor online marketing a jeho nástroje a následně se věnuje podrobnějšímu zkoumání jeho právní regulace, a to včetně dopadů na praxi. Cílem práce je nahlédnout na právní regulaci očima praxe, která ji často přijímá s nesouhlasem a pokusit se posoudit, zdali jsou tyto nevole důvodné či nikoliv.cs_CZ
dc.description.abstractLegal aspects of the online marketing The ever-growing role and importance of the Internet in today's society encourages the quick development of a relatively young and dynamic field - online marketing. Since the central goal of the online marketing is to maximize the profits of the given entity, commercial interest may easily get into the conflict with the interests of others. However, endangered entities are not only competing entities, but very often the customers themselves, addressing of which is much easier and cheaper in the Internet than in the "real world." In addition, in recent years the importance of the issue of the Internet users' privacy has been growing. Legal responses mainly consist in the public regulation, the compliance of which is supervised by the executor of the public administration appointed to do this by the legislator. However, also private regulation is worth mentioning, which is usually used primarily by competitors of the infringing entity rather than by consumers themselves. This thesis at first introduces the field of online marketing and its tools and consequently deals with the examination of the legal regulation in more detail, including the impact on practice. The aim of the thesis is to look at the legal regulation from the point of view of the practice, which...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectinternetové právocs_CZ
dc.subjectmarketingové právocs_CZ
dc.subjectprávo internetového marketingucs_CZ
dc.subjectprávo online marketingucs_CZ
dc.subjectinternet lawen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectlawen_US
dc.subjectinternet marketing lawen_US
dc.subjectonline marketing lawen_US
dc.titlePrávní aspekty online marketingucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-03-08
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId176342
dc.title.translatedLegal aspects of the online marketingen_US
dc.contributor.refereeKučera, Zdeněk
dc.identifier.aleph002131013
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPrávní aspekty online marketingu Čím více roste úloha internetu v dnešní společnosti na významu, tím více dochází k rozvoji relativně mladého a dynamického oboru - online marketingu. Jelikož ústředním cílem online marketingu je maximalizace zisku daného subjektu, může se tento komerční zájem snadno dostat do kolize se zájmy jiných subjektů. Ohroženými subjekty však nejsou jen konkurenční subjekty, ale velmi často právě i samotní zákazníci, jejichž oslovování je v oblasti internetu mnohonásobně snažší a levnější než ve "světě skutečném". V posledních letech navíc vyvstává na povrch otázka soukromí uživatelů internetu. Reakce práva spočívá zejména ve veřejnoprávní regulaci, nad jejímž dodržováním dohlíží vykonovatel veřejné správy, kterého tím zákonodárce pověřil. Nelze však opomenout ani regulaci soukromoprávní, která je však obvykle využívána především konkurenty porušivšího subjektu a nikoliv samotnými spotřebiteli. Diplomová práce nejdříve přibližuje samotný obor online marketing a jeho nástroje a následně se věnuje podrobnějšímu zkoumání jeho právní regulace, a to včetně dopadů na praxi. Cílem práce je nahlédnout na právní regulaci očima praxe, která ji často přijímá s nesouhlasem a pokusit se posoudit, zdali jsou tyto nevole důvodné či nikoliv.cs_CZ
uk.abstract.enLegal aspects of the online marketing The ever-growing role and importance of the Internet in today's society encourages the quick development of a relatively young and dynamic field - online marketing. Since the central goal of the online marketing is to maximize the profits of the given entity, commercial interest may easily get into the conflict with the interests of others. However, endangered entities are not only competing entities, but very often the customers themselves, addressing of which is much easier and cheaper in the Internet than in the "real world." In addition, in recent years the importance of the issue of the Internet users' privacy has been growing. Legal responses mainly consist in the public regulation, the compliance of which is supervised by the executor of the public administration appointed to do this by the legislator. However, also private regulation is worth mentioning, which is usually used primarily by competitors of the infringing entity rather than by consumers themselves. This thesis at first introduces the field of online marketing and its tools and consequently deals with the examination of the legal regulation in more detail, including the impact on practice. The aim of the thesis is to look at the legal regulation from the point of view of the practice, which...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.identifier.lisID990021310130106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV