Show simple item record

The definition of "popular" as conceived by theoreticians and consumers of popular culture (on the example of the use of the terms "popular music" and "pop")
dc.contributor.advisorReifová, Irena
dc.creatorSlívová, Hana
dc.date.accessioned2017-06-16T08:48:53Z
dc.date.available2017-06-16T08:48:53Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/6851
dc.description.abstractThis disertation named The Definition of "Popular" as Conceived by Theoreticians and Consumers of Popular Culture (On the example of the Use of the Terms ..Popular Music" and ..Pop") aims to present the ideas of four theoreticians of popular culture - John Storey, Theodor W. Adorno. Dwight Macdonald and John Fiske - in order to define what do the terms ..popular" and ..pop" mean, mainly in the context with music. As it has shown, the definition of what pop and popular migh be is not as easy and unambiguous. The conception of these terms differ from one theoretician to another as they conceive it from different point of view. This point of view might be influenced by their political orientation, period of their lifetime and experience. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractCílem práce bylo zjistit, jak koncepty populární kultury - na příkladech populární hudby - rozpracovali čtyři teoretici různého věku a odlišných základních úvah. V praktickém projektu se pak zajímám o to, jak termíny jako je pop music, popularizace a další vnímají mladí, kulturně žijící či hudbu studující lidé ve věku od 20 do 30 let. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleVýznamové pole pojmu "populární" v pojetí teoretiků a konzumentů populární kultury (na příkladu užívání výrazu "populární hudba" a "pop")cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-06-26
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId2120
dc.title.translatedThe definition of "popular" as conceived by theoreticians and consumers of popular culture (on the example of the use of the terms "popular music" and "pop")en_US
dc.contributor.refereeTrampota, Tomáš
dc.identifier.aleph000572895
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce bylo zjistit, jak koncepty populární kultury - na příkladech populární hudby - rozpracovali čtyři teoretici různého věku a odlišných základních úvah. V praktickém projektu se pak zajímám o to, jak termíny jako je pop music, popularizace a další vnímají mladí, kulturně žijící či hudbu studující lidé ve věku od 20 do 30 let. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis disertation named The Definition of "Popular" as Conceived by Theoreticians and Consumers of Popular Culture (On the example of the Use of the Terms ..Popular Music" and ..Pop") aims to present the ideas of four theoreticians of popular culture - John Storey, Theodor W. Adorno. Dwight Macdonald and John Fiske - in order to define what do the terms ..popular" and ..pop" mean, mainly in the context with music. As it has shown, the definition of what pop and popular migh be is not as easy and unambiguous. The conception of these terms differ from one theoretician to another as they conceive it from different point of view. This point of view might be influenced by their political orientation, period of their lifetime and experience. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990005728950106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV