Významové pole pojmu "populární" v pojetí teoretiků a konzumentů populární kultury (na příkladu užívání výrazu "populární hudba" a "pop")
The definition of "popular" as conceived by theoreticians and consumers of popular culture (on the example of the use of the terms "popular music" and "pop")
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/6851Identifikátory
SIS: 2120
Kolekce
- Kvalifikační práce [14457]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trampota, Tomáš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem práce bylo zjistit, jak koncepty populární kultury - na příkladech populární hudby - rozpracovali čtyři teoretici různého věku a odlišných základních úvah. V praktickém projektu se pak zajímám o to, jak termíny jako je pop music, popularizace a další vnímají mladí, kulturně žijící či hudbu studující lidé ve věku od 20 do 30 let. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This disertation named The Definition of "Popular" as Conceived by Theoreticians and Consumers of Popular Culture (On the example of the Use of the Terms ..Popular Music" and ..Pop") aims to present the ideas of four theoreticians of popular culture - John Storey, Theodor W. Adorno. Dwight Macdonald and John Fiske - in order to define what do the terms ..popular" and ..pop" mean, mainly in the context with music. As it has shown, the definition of what pop and popular migh be is not as easy and unambiguous. The conception of these terms differ from one theoretician to another as they conceive it from different point of view. This point of view might be influenced by their political orientation, period of their lifetime and experience. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)