dc.contributor.advisor | Hausenblas, Ondřej | |
dc.creator | Šušmáková, Anna | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T06:26:25Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T06:26:25Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/68368 | |
dc.description.abstract | NÁZEV: Postupy vedoucí k propojení komunikační, jazykové a literární výchovy na 1. stupni ZŠ AUTOR: Anna Šušmáková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra české literatury VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Ondřej Hausenblas ABSTRAKT: Cílem této diplomové práce je zmapování a návrh postupů vedoucích k propojení komunikační, jazykové a literární výchovy na 1. stupni ZŠ. Inspiruji se postupy existujícími, ale i potencionálními. Práce vyjasňuje orientaci v souvislostech tří výchov, objasňuje, čím a jak která výchova napomáhá druhým dvěma a jak k sobě v přirozeném dorozumívání i čtenářství žáka patří. Práce uvádí možnosti a přínosy a identifikuje požadavky, které takové integrující pojetí a postupy výuky kladou na učitele i na žáka. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy a cíle, od kterých se práce odvíjí. Práce analyzuje pojetí a vztah tří výchov vyučovacího předmětu v RVP a eviduje, jak odlišně je chápou a realizují různé projekty nebo objasňují jiné dokumenty. V praktické části jsou uvedeny polostrukturované rozhovory se zástupci daných škol a nosná témata, která z rozhovorů vyplynula. Výsledkem práce je pokus o vytvoření vlastní osnovy, která vznikla porovnáním vymezených cílů. KLÍČOVÁ SLOVA: Cíl, propojení, komunikace, český jazyk, literatura, 1. stupeň, pojetí předmětu, výukové postupy | cs_CZ |
dc.description.abstract | TITLE: Methods leading to the connection of communicative, linguistic and literary component at primary school AUTHOR: Anna Šušmáková DEPARTMENT: Czech literature department SUPERVISOR: PhDr. Ondřej Hausenblas ABSTRACT: The aim of this thesis is to map and suggest procedures leading to connection of communication, linguistic and literary education at lower primary school. I find inspiration in both existing and potential procedures. The work helps in orientation in connections of three educations, makes clear how each education helps the other two and how they in pupil`s natural communication and reading belong together. The work considers possibilities and benefits and identifies demands, which such integrating conception and procedures make on teachers and pupils. In the theoretical part the thesis analyses conception and relation of the three educations in Framework Education Programme (RVP) and explores how differently they are understood and used at some schools and by some teachers. The practical part presents semi- structured interviews with the school representatives. The goal of this was creating an exploratory probe, which reveals how realistic are the proposed outcome and lesson changes. The probe also shows desired changes with teachers and the project itself. Finally, the work proposes initial... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | procesy čtení | cs_CZ |
dc.subject | procesy psaní | cs_CZ |
dc.subject | sloh | cs_CZ |
dc.subject | gramatika | cs_CZ |
dc.subject | účinné metody | cs_CZ |
dc.subject | propojování výchov | cs_CZ |
dc.subject | processes of reading and writing | en_US |
dc.subject | style | en_US |
dc.subject | grammar | en_US |
dc.subject | effective methods | en_US |
dc.subject | integration of subdisciplins | en_US |
dc.title | Postupy vedoucí k propojení komunikační, jazykové a literární výchovy na 1.stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-05-21 | |
dc.description.department | Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 148229 | |
dc.title.translated | Methods leading to the connection of communicative, linguistic and literary component at primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Hník, Ondřej | |
dc.identifier.aleph | 002001564 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | NÁZEV: Postupy vedoucí k propojení komunikační, jazykové a literární výchovy na 1. stupni ZŠ AUTOR: Anna Šušmáková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra české literatury VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Ondřej Hausenblas ABSTRAKT: Cílem této diplomové práce je zmapování a návrh postupů vedoucích k propojení komunikační, jazykové a literární výchovy na 1. stupni ZŠ. Inspiruji se postupy existujícími, ale i potencionálními. Práce vyjasňuje orientaci v souvislostech tří výchov, objasňuje, čím a jak která výchova napomáhá druhým dvěma a jak k sobě v přirozeném dorozumívání i čtenářství žáka patří. Práce uvádí možnosti a přínosy a identifikuje požadavky, které takové integrující pojetí a postupy výuky kladou na učitele i na žáka. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy a cíle, od kterých se práce odvíjí. Práce analyzuje pojetí a vztah tří výchov vyučovacího předmětu v RVP a eviduje, jak odlišně je chápou a realizují různé projekty nebo objasňují jiné dokumenty. V praktické části jsou uvedeny polostrukturované rozhovory se zástupci daných škol a nosná témata, která z rozhovorů vyplynula. Výsledkem práce je pokus o vytvoření vlastní osnovy, která vznikla porovnáním vymezených cílů. KLÍČOVÁ SLOVA: Cíl, propojení, komunikace, český jazyk, literatura, 1. stupeň, pojetí předmětu, výukové postupy | cs_CZ |
uk.abstract.en | TITLE: Methods leading to the connection of communicative, linguistic and literary component at primary school AUTHOR: Anna Šušmáková DEPARTMENT: Czech literature department SUPERVISOR: PhDr. Ondřej Hausenblas ABSTRACT: The aim of this thesis is to map and suggest procedures leading to connection of communication, linguistic and literary education at lower primary school. I find inspiration in both existing and potential procedures. The work helps in orientation in connections of three educations, makes clear how each education helps the other two and how they in pupil`s natural communication and reading belong together. The work considers possibilities and benefits and identifies demands, which such integrating conception and procedures make on teachers and pupils. In the theoretical part the thesis analyses conception and relation of the three educations in Framework Education Programme (RVP) and explores how differently they are understood and used at some schools and by some teachers. The practical part presents semi- structured interviews with the school representatives. The goal of this was creating an exploratory probe, which reveals how realistic are the proposed outcome and lesson changes. The probe also shows desired changes with teachers and the project itself. Finally, the work proposes initial... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020015640106986 | |