Zobrazit minimální záznam

Numerical relationships with third grade students
dc.contributor.advisorHejný, Milan
dc.creatorKosová, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-27T06:24:22Z
dc.date.available2017-05-27T06:24:22Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/68358
dc.description.abstractTato práce je průřezem mého zkoumání myšlení žáků v prostředí čísel, vnímaného prostřednictvím jejich pohybů očí, rukou a jiných gestikulačních projevů spojených s doprovodným ústním komentářem. S odhalováním číselných vazeb očima dětí jsem se setkávala nejprve při osobním kontaktu a prací se žáky. Později jsem analyzovala videa, na kterých jsou tyto práce zaznamenány. Přitom jsem sledovala nejen žáky, ale i sebe jako učitele při práci s nimi. Podporou mi byla i má samostatná práce při řešení podobných úloh, která mi přiblížila myšlení žáků. Podrobný rozbor videozáznamu jsem provedla u dvou žákyň. Tento rozbor mi umožnil zaznamenat detailní popis práce žáků a postupně z jejich gestikulačních projevů odhalit, pro mě dosud skryté informace, potřebné pro analýzu jejich jednotlivých postupů. Získané zkušenosti z rozborů postupů obou žákyň mi posloužily jako nástroj pedagogické diagnostiky.cs_CZ
dc.description.abstractThis work is cross-examining of thinking pupils in an environment of numbers, perceived through their eye movements, hands and other gestural expressions associated with an accompanying oral commentary. First personal contact with the detection of numerical relationships through the eyes of children I made at work with pupils. Later I analyzed the video where such work is recorded. And I watched not only pupils, but also myself as teacher while working with them. Support for me was also my individual work on similar tasks, which approached me of thinking pupils. Closer analysis of the video I conducted with two pupils. This analysis allowed me to record a detailed description of pupils' work and gradually revealing their gestural expressions, which were for me hidden information needed to analyze their individual practices. The experience gained from analyzes of both students' will serve me as pedagogical diagnostic tools.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvizualizacecs_CZ
dc.subjectvzdělávací styl učitelecs_CZ
dc.subjectvzdělávací styl žákacs_CZ
dc.subjectčíselné vztahycs_CZ
dc.subjectvisualizationen_US
dc.subjectteacher's education styleen_US
dc.subjectpupil's learning styleen_US
dc.subjectnumber relationshipsen_US
dc.titleČíselné vztahy u žáků třetího ročníkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-19
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId144707
dc.title.translatedNumerical relationships with third grade studentsen_US
dc.contributor.refereeSlezáková, Jana
dc.identifier.aleph002000962
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce je průřezem mého zkoumání myšlení žáků v prostředí čísel, vnímaného prostřednictvím jejich pohybů očí, rukou a jiných gestikulačních projevů spojených s doprovodným ústním komentářem. S odhalováním číselných vazeb očima dětí jsem se setkávala nejprve při osobním kontaktu a prací se žáky. Později jsem analyzovala videa, na kterých jsou tyto práce zaznamenány. Přitom jsem sledovala nejen žáky, ale i sebe jako učitele při práci s nimi. Podporou mi byla i má samostatná práce při řešení podobných úloh, která mi přiblížila myšlení žáků. Podrobný rozbor videozáznamu jsem provedla u dvou žákyň. Tento rozbor mi umožnil zaznamenat detailní popis práce žáků a postupně z jejich gestikulačních projevů odhalit, pro mě dosud skryté informace, potřebné pro analýzu jejich jednotlivých postupů. Získané zkušenosti z rozborů postupů obou žákyň mi posloužily jako nástroj pedagogické diagnostiky.cs_CZ
uk.abstract.enThis work is cross-examining of thinking pupils in an environment of numbers, perceived through their eye movements, hands and other gestural expressions associated with an accompanying oral commentary. First personal contact with the detection of numerical relationships through the eyes of children I made at work with pupils. Later I analyzed the video where such work is recorded. And I watched not only pupils, but also myself as teacher while working with them. Support for me was also my individual work on similar tasks, which approached me of thinking pupils. Closer analysis of the video I conducted with two pupils. This analysis allowed me to record a detailed description of pupils' work and gradually revealing their gestural expressions, which were for me hidden information needed to analyze their individual practices. The experience gained from analyzes of both students' will serve me as pedagogical diagnostic tools.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020009620106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV