Show simple item record

Principle of individualizion in evaluation process at primary school
dc.contributor.advisorKrčmářová, Tereza
dc.creatorVančurová, Petra
dc.date.accessioned2017-05-27T06:23:24Z
dc.date.available2017-05-27T06:23:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/68354
dc.description.abstractDiplomová práce má teoreticko-praktický charakter. V teoretické části shromažďuji poznatky o vymezení pojmu hodnocení, školním hodnocení, o formách, funkcích a typech hodnocení. Dále se zmiňuji o sebehodnocení, portfoliu a individuální vztahové normě. V praktické části jsou mapované výsledky kvantitativního a kvalitativního výzkumu na základě dotazování a rozhovorů s učiteli primárních škol k tomuto požadavku. V kvantitativní části výzkumu jsem předložila dotazníky učitelům různých škol. Otázky jsou zaměřené na jejich postoj k hodnocení v současné škole, na jejich názory související s hodnocením, na sebehodnocení žáků a na míru individualizace, kterou zohledňují při hodnocení. V několika hloubkových polostrukturovaných rozhovorech, které mají charakter kvalitativní, se detailněji zaměřuji na otázky a odpovědi z dotazníku a snažím se najít u jednotlivých učitelů individuální odlišnosti nebo naopak nacházet shody v postojích a názorech k dané problematice. Klíčová slova: hodnocení, individualizace, postoj, strategie, učitel, žákcs_CZ
dc.description.abstractThis thesis has theoretical and practicalcharacter. In the theoretical part, I accumulate knowledge about the definition of assessment and school evaluation forms, functions and types of assessment. Then I mention self-evaluation, portfolio and individual standard. In the practical part, I had evaluated the results ofquantitative and qualitative research, based on interviews with primary school teachers on the topic from the theoretical part. In the quantitative part of the research I have submitted questionnaires to teachers of different primary schools. Questions are focused on their attitude towards the current evaluation school system, student's self-evaluation and the level of individualization by teacher's student assessments. In several in-depth semi-structured interviews, which have the character of qualitative, I amfocusing moreon the answers in the questionnaire and I try to find the differences or agreements between the teacher's attitudes and beliefs on the topic in their answers. Keywords: evaluation, individualization, attitude, strategy, teacher, studetsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecthodnocenícs_CZ
dc.subjectindividualizacecs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectpostojcs_CZ
dc.subjectstrategiecs_CZ
dc.titlePrincip individualizace v hodnocení žáků na 1. stupni základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-21
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId131623
dc.title.translatedPrinciple of individualizion in evaluation process at primary schoolen_US
dc.contributor.refereeKargerová, Jana
dc.identifier.aleph002001561
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce má teoreticko-praktický charakter. V teoretické části shromažďuji poznatky o vymezení pojmu hodnocení, školním hodnocení, o formách, funkcích a typech hodnocení. Dále se zmiňuji o sebehodnocení, portfoliu a individuální vztahové normě. V praktické části jsou mapované výsledky kvantitativního a kvalitativního výzkumu na základě dotazování a rozhovorů s učiteli primárních škol k tomuto požadavku. V kvantitativní části výzkumu jsem předložila dotazníky učitelům různých škol. Otázky jsou zaměřené na jejich postoj k hodnocení v současné škole, na jejich názory související s hodnocením, na sebehodnocení žáků a na míru individualizace, kterou zohledňují při hodnocení. V několika hloubkových polostrukturovaných rozhovorech, které mají charakter kvalitativní, se detailněji zaměřuji na otázky a odpovědi z dotazníku a snažím se najít u jednotlivých učitelů individuální odlišnosti nebo naopak nacházet shody v postojích a názorech k dané problematice. Klíčová slova: hodnocení, individualizace, postoj, strategie, učitel, žákcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis has theoretical and practicalcharacter. In the theoretical part, I accumulate knowledge about the definition of assessment and school evaluation forms, functions and types of assessment. Then I mention self-evaluation, portfolio and individual standard. In the practical part, I had evaluated the results ofquantitative and qualitative research, based on interviews with primary school teachers on the topic from the theoretical part. In the quantitative part of the research I have submitted questionnaires to teachers of different primary schools. Questions are focused on their attitude towards the current evaluation school system, student's self-evaluation and the level of individualization by teacher's student assessments. In several in-depth semi-structured interviews, which have the character of qualitative, I amfocusing moreon the answers in the questionnaire and I try to find the differences or agreements between the teacher's attitudes and beliefs on the topic in their answers. Keywords: evaluation, individualization, attitude, strategy, teacher, studetsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV