Zobrazit minimální záznam

Bullying of pupils in primary school
dc.contributor.advisorSpilková, Vladimíra
dc.creatorPoláková, Petra
dc.date.accessioned2017-05-27T06:15:49Z
dc.date.available2017-05-27T06:15:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/68321
dc.description.abstractDiplomová práce se ve své teoretické části zabývá problematikou šikany ve škole, zejm. vymezením pojmu, klasifikací, vývojovými stádii, projevy, příčinami šikanování, typologií účastníků (oběť, agresor, mlčící většina), prevencí aj. Cílem empirické části je sledovat, jaké přístupy a strategie používají dvě záměrně vybrané školy v oblasti prevence a k řešení problému šikany. Důležitým cílem je také reflexe toho, jak s odstupem času hodnotí žáci, kteří zažili šikanu, přístup školy. Jsou stanoveny tyto výzkumné otázky: V jaké míře se ve vybraných školách na 1. stupni objevuje šikana? Jaké přístupy a strategie používají školy v oblasti prevence a řešení problému šikany? Které z těchto přístupů jsou na školách používány nejčastěji? Jak s odstupem času hodnotí žáci, kteří zažili šikanu, přístup učitele a vedení školy? Tato část se zaobírá sběrem a zpracováním dat. K jejich získání byla využita metoda rozhovoru. Klíčová slova: šikana, agrese, prevence, projev šikany, stádia šikany, diagnostika a řešení šikany, 1. stupeň ZŠcs_CZ
dc.description.abstract(The thesis has both a theoretical and a research section.) Master thesis' theoretical section examines problems of school bullying, especially defining its term, classification, bullying stages, its effects, the cause of bullying, participants' typology, (victim, aggressor, silent majority) and prevention, etc. The aim of the practical section is to monitor what approaches and strategies are used at the two intentionally chosen school institutions in terms of preventions and solving problems of bullying. The investigation into the problems of pupils who were affected by bullying and who judged their school approach to bullying after some time is very important and being reflected, too. There are these research questions determined: In what extent bullying can be detected at the two intentionally chosen primary schools? What approaches and strategies are used in terms of prevention and tackling the problems of bullying? Which of these approaches are applied the most often? How is the teacher's and school's approach to bullying judged by pupil victims after some time? This part is concerned with collecting data and its processing. The interview method was used to collect data. Key words: bullying, aggression, prevention, bullying effects, bullying stages, bullying diagnosed and addressed, primary schoolen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleŠikana na 1.stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-20
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId146691
dc.title.translatedBullying of pupils in primary schoolen_US
dc.contributor.refereeMazáčová, Nataša
dc.identifier.aleph002001218
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se ve své teoretické části zabývá problematikou šikany ve škole, zejm. vymezením pojmu, klasifikací, vývojovými stádii, projevy, příčinami šikanování, typologií účastníků (oběť, agresor, mlčící většina), prevencí aj. Cílem empirické části je sledovat, jaké přístupy a strategie používají dvě záměrně vybrané školy v oblasti prevence a k řešení problému šikany. Důležitým cílem je také reflexe toho, jak s odstupem času hodnotí žáci, kteří zažili šikanu, přístup školy. Jsou stanoveny tyto výzkumné otázky: V jaké míře se ve vybraných školách na 1. stupni objevuje šikana? Jaké přístupy a strategie používají školy v oblasti prevence a řešení problému šikany? Které z těchto přístupů jsou na školách používány nejčastěji? Jak s odstupem času hodnotí žáci, kteří zažili šikanu, přístup učitele a vedení školy? Tato část se zaobírá sběrem a zpracováním dat. K jejich získání byla využita metoda rozhovoru. Klíčová slova: šikana, agrese, prevence, projev šikany, stádia šikany, diagnostika a řešení šikany, 1. stupeň ZŠcs_CZ
uk.abstract.en(The thesis has both a theoretical and a research section.) Master thesis' theoretical section examines problems of school bullying, especially defining its term, classification, bullying stages, its effects, the cause of bullying, participants' typology, (victim, aggressor, silent majority) and prevention, etc. The aim of the practical section is to monitor what approaches and strategies are used at the two intentionally chosen school institutions in terms of preventions and solving problems of bullying. The investigation into the problems of pupils who were affected by bullying and who judged their school approach to bullying after some time is very important and being reflected, too. There are these research questions determined: In what extent bullying can be detected at the two intentionally chosen primary schools? What approaches and strategies are used in terms of prevention and tackling the problems of bullying? Which of these approaches are applied the most often? How is the teacher's and school's approach to bullying judged by pupil victims after some time? This part is concerned with collecting data and its processing. The interview method was used to collect data. Key words: bullying, aggression, prevention, bullying effects, bullying stages, bullying diagnosed and addressed, primary schoolen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020012180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV