Bariéry úspěšného koučování v organizaci
Barriers to effective coaching in organization
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68116Identifiers
Study Information System: 152407
Collections
- Kvalifikační práce [22834]
Author
Advisor
Referee
Gruber, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
5. 2. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
koučování, bariéry úspěšnosti, rozvoj zaměstnanců, koučovací proces, kouč, koučovanýKeywords (English)
coaching, barriers to effectiveness, employee`s development, coaching process, coach, coacheePředložená diplomová práce se zabývá tématem koučování v organizacích, respektive tématem bariér, které do koučování v organizacích vstupují a brání tak jeho úspěšnosti. Nejprve je pozornost věnována definici koučování, jeho základním principům, formám a specifikům vůči ostatním rozvojovým metodám. Dále je popsáno využití koučování v organizacích, důvody k jeho implementaci, jeho přínosy a zejména bariéry, které se v této souvislosti mohou objevit. e t vychází z odborné literatury a z dat kvalitativního výzkumného šetření. ájem je soustředěn na pohled zainteresovaných stran, které se koučovacího procesu účastní - garantů koučování, koučů a koučovaných a na to, jak tito aktéři vnímají možné bariéry koučování, a to nejen v průběhu koučovacího procesu, ale i před jeho zahájením a po jeho skončení. Klíčová slova: koučování, bariéry úspěšnosti, rozvoj zaměstnanců, koučovací proces, kouč, koučovaný
This diploma thesis deals with the topic of coaching in organizations, respectively the topic of barriers to coaching in organizations that prevent its effectiveness. Firstly, the attention is paid to the definition of coaching, its basic principles, forms and specifics to other developmental methods. Further described is the use of coaching in organizations, the reasons for its implementation, its benefits and most of all the barriers that may occur. Text is based on the specialized literature and the data from qualitative research. The focus is on the perspectives of the parties that participate in the coaching process - guarantors of coaching, coaches and coachees and how these actors perceive the potential barriers to coaching, not only during the coaching process, but even before its initiation and after its completion. Keywords: coaching, barriers to effectiveness, employee`s development, coaching process, coach, coachee