Show simple item record

Analysis of used Natural history and Biology textbooks in terms of anthropology, the morphology and anatomy of human
dc.contributor.advisorVančata, Václav
dc.creatorBártlová, Pavla
dc.date.accessioned2017-05-27T05:27:35Z
dc.date.available2017-05-27T05:27:35Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/68083
dc.description.abstractDiplomová práce "Analýza používaných učebnic přírodopisu a biologie z hlediska antropologie a morfologie a anatomie člověka" je převážně prací empirickou. Cílem bylo zjistit didaktickou vybavenost a obtížnost učebnic dostupných v České republice pro 8. ročník základní školy. Práce je doplněna o výzkumné šetření užívání učebnic na základních školách a osmiletých gymnáziích v Třebíči. Použitou metodou byly 2 analýzy, podle přesně stanovených kritérií a vlastní dotazník pro učitele daného předmětu. Analýza učebnic je založena na metodologiích prof. Průchy a doc. Hrabí.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis "Analysis of used Natural history and Biology textbooks in terms of anthropology, the morphology and anatomy of human" is largely empirical work. The aim was to determine the didactis and the difficulty of textbooks which are available in the Czech Republic for the 8th grade of elementary school. The work is complemented with research of using the textbooks in primary schools and lower grammar school in Trebic. The used methods were 2 analysis, according to the specific criteria and own questionnaire for teachers of the subject. Analysis of textbooks is based on the methodology of Prof. Průcha a Doc. Hrabí. Keywords: textbooks, biology, human biology, equipment, level of difficulty, analysis, Trebic .en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectpřírodopiscs_CZ
dc.subjectbiologie člověkacs_CZ
dc.subjectvybavenostcs_CZ
dc.subjectmíra obtížnostics_CZ
dc.subjectanalýzacs_CZ
dc.subjectTřebíčcs_CZ
dc.subjecttextbooksen_US
dc.subjectbiologyen_US
dc.subjecthuman biologyen_US
dc.subjectequipmenten_US
dc.subjectlevel of difficultyen_US
dc.subjectanalysisen_US
dc.subjectTrebicen_US
dc.titleAnalýza používaných učebnic přírodopisu a biologie z hlediska antropologie a morfologie a anatomie člověkacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-19
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId134061
dc.title.translatedAnalysis of used Natural history and Biology textbooks in terms of anthropology, the morphology and anatomy of humanen_US
dc.contributor.refereePavlasová, Lenka
dc.identifier.aleph001913096
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Analýza používaných učebnic přírodopisu a biologie z hlediska antropologie a morfologie a anatomie člověka" je převážně prací empirickou. Cílem bylo zjistit didaktickou vybavenost a obtížnost učebnic dostupných v České republice pro 8. ročník základní školy. Práce je doplněna o výzkumné šetření užívání učebnic na základních školách a osmiletých gymnáziích v Třebíči. Použitou metodou byly 2 analýzy, podle přesně stanovených kritérií a vlastní dotazník pro učitele daného předmětu. Analýza učebnic je založena na metodologiích prof. Průchy a doc. Hrabí.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis "Analysis of used Natural history and Biology textbooks in terms of anthropology, the morphology and anatomy of human" is largely empirical work. The aim was to determine the didactis and the difficulty of textbooks which are available in the Czech Republic for the 8th grade of elementary school. The work is complemented with research of using the textbooks in primary schools and lower grammar school in Trebic. The used methods were 2 analysis, according to the specific criteria and own questionnaire for teachers of the subject. Analysis of textbooks is based on the methodology of Prof. Průcha a Doc. Hrabí. Keywords: textbooks, biology, human biology, equipment, level of difficulty, analysis, Trebic .en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV