Show simple item record

Současný pohled na dril ve výuce AJ
dc.contributor.advisorGráf, Tomáš
dc.creatorHájková, Jana
dc.date.accessioned2017-05-27T05:06:15Z
dc.date.available2017-05-27T05:06:15Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67977
dc.description.abstractv českém jazyce Cíl práce: Autorka má za úkol v diplomové práci popsat současné využívání drilu při výuce anglického jazyka a zhodnotit recepci drilu v jazykové škole, která má dril jako hlavní nástroj výuky. Dril je tradiční technika, která prošla největším rozvojem v době audio-lingvní metody a postupně, v období komunikativních přístupů k výuce, ztrácela na popularitě. Dril však zdaleka není zapomenut, setkáváme se s ním jak v některých nových učebnicích, tak v jazykových učebnách. V teoretické části je dril definován a budou popsány jeho podoby. Dále je nastíněno využití drilu v různých metodách a budou popsány důvody, které vedly k jeho úpadku. Teoretická část: Práce si klade za cíl odpovědět na řadu otázek: Proč učitelé využívají dril? Jaká jsou úskalí? A co naopak vyhovuje studentům? Proč se někteří hlásí do jazykové školy, kde se vyučuje téměř výhradně drilem a jaké jsou jejich výsledky a zkušenosti? Praktická část: Autorka popisuje vlastní výzkum, který je založen na dotazníkovém šetření v jazykové škole využívající dril jako hlavní techniku. Následně autorka popíše, jakou roli hraje dril v moderních učebnicích, jaké tam má podoby a jaká jej provázejí metodická doporučení. Závěr: V závěru autorka vyhodnocuje, je-li z dnešního pohledu dril platnou technikou a jakými pravidly by se měli...cs_CZ
dc.description.abstractin English Aim of the thesis: The aim of this diploma thesis is to define the term drill and depict its current use within the English lesson and also assess its role within the language school, where drill is used as a primary teaching technique. Drill is a technique which went through its greatest development when the Audiolingual method became widespread but gradually, throughout the time of the Communicative approach, it began to lose popularity. Despite this, the drill has not been completely forgotten. Not only can we see drill exercises in modern textbooks, but we also encounter drill in the classroom. Drill has been defined in the theoretical section, where its forms have also been described. In addition, the use of drill in various different methods has been further elaborated on and the reasons that led to its downfall. Theoretical part: The aim here is to answer a number of questions: Why do teachers use drill? What are the drawbacks? What do learners prefer as an alternative? Why do some learners deliberately sign up for classes in language schools where drill is mainly used and what results and experience the language school has with drill? Practical part: The author describes her own research, which is based on a questionnaire survey done in a language school where drill is used as...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdrilcs_CZ
dc.subjectAudiolingvní metodacs_CZ
dc.subjectdotazníkcs_CZ
dc.subjectanalýza učebniccs_CZ
dc.subjectdrilen_US
dc.subjectthe Audiolingual methoden_US
dc.subjectquestionnareen_US
dc.subjecttextbook analysisen_US
dc.titleThe current position of drill in ELTen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-10
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId131617
dc.title.translatedSoučasný pohled na dril ve výuce AJcs_CZ
dc.contributor.refereeČermák, Jan
dc.identifier.aleph001852021
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csv českém jazyce Cíl práce: Autorka má za úkol v diplomové práci popsat současné využívání drilu při výuce anglického jazyka a zhodnotit recepci drilu v jazykové škole, která má dril jako hlavní nástroj výuky. Dril je tradiční technika, která prošla největším rozvojem v době audio-lingvní metody a postupně, v období komunikativních přístupů k výuce, ztrácela na popularitě. Dril však zdaleka není zapomenut, setkáváme se s ním jak v některých nových učebnicích, tak v jazykových učebnách. V teoretické části je dril definován a budou popsány jeho podoby. Dále je nastíněno využití drilu v různých metodách a budou popsány důvody, které vedly k jeho úpadku. Teoretická část: Práce si klade za cíl odpovědět na řadu otázek: Proč učitelé využívají dril? Jaká jsou úskalí? A co naopak vyhovuje studentům? Proč se někteří hlásí do jazykové školy, kde se vyučuje téměř výhradně drilem a jaké jsou jejich výsledky a zkušenosti? Praktická část: Autorka popisuje vlastní výzkum, který je založen na dotazníkovém šetření v jazykové škole využívající dril jako hlavní techniku. Následně autorka popíše, jakou roli hraje dril v moderních učebnicích, jaké tam má podoby a jaká jej provázejí metodická doporučení. Závěr: V závěru autorka vyhodnocuje, je-li z dnešního pohledu dril platnou technikou a jakými pravidly by se měli...cs_CZ
uk.abstract.enin English Aim of the thesis: The aim of this diploma thesis is to define the term drill and depict its current use within the English lesson and also assess its role within the language school, where drill is used as a primary teaching technique. Drill is a technique which went through its greatest development when the Audiolingual method became widespread but gradually, throughout the time of the Communicative approach, it began to lose popularity. Despite this, the drill has not been completely forgotten. Not only can we see drill exercises in modern textbooks, but we also encounter drill in the classroom. Drill has been defined in the theoretical section, where its forms have also been described. In addition, the use of drill in various different methods has been further elaborated on and the reasons that led to its downfall. Theoretical part: The aim here is to answer a number of questions: Why do teachers use drill? What are the drawbacks? What do learners prefer as an alternative? Why do some learners deliberately sign up for classes in language schools where drill is mainly used and what results and experience the language school has with drill? Practical part: The author describes her own research, which is based on a questionnaire survey done in a language school where drill is used as...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.identifier.lisID990018520210106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV