Show simple item record

School as everyday life pace-maker within the hinterland of Pilsen
dc.contributor.advisorOuředníček, Martin
dc.creatorBicanová, Stanislava
dc.date.accessioned2017-05-27T05:05:52Z
dc.date.available2017-05-27T05:05:52Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67975
dc.description.abstractHlavním cílem diplomové práce je poukázat na problematiku míst a každodenních cest aktérů, které jsou vytvářeny prostřednictvím jejich opakujících se rutinních aktivity. Tyto aktivity jsou pod vlivem vyšších řádů pravidel, které v práci představují tzv. rytmizátory. Součástí práce je nejen představit časoprostorové koncepty, ale pokusit se také o jejich aplikaci. Práce vychází ze základního konceptu místa a jeho strukturace, stejně jako ze života samotných aktérů, kteří místo utvářejí. Důležitou roli v těchto konceptech hrají rytmizátory, ovládající průběh všedního dne lokalizovaném v místě a také průběh všedního dne v životě aktéra. Stěžejním rytmizátorem se stává instituce základní školy, která je pojícím prvkem mezi jednotlivými částmi práce. V souvislosti s probíhajícím procesem suburbanizace a skutečností měnícího se životního stylu a demografického složení v zázemí větších měst, je zde naznačen současně se měnící nadlokální vliv rytmizátorů základních škol v Plzni a jejím zázemí. Práce se dále snaží nahlédnout do detailu konkrétního místa, obce, kde se jednotlivé rytmizátory projevují a vytvářejí tzv. polyrytmicitu místa, rytmy lokalizované, ale také rytmizátory působící v různých řádovostních úrovních, přesto s lokálním dopadem. S vědomím, že právě aktéry je možné pokládat za původce,...cs_CZ
dc.description.abstractThe main objective of this thesis is to analyze places and everyday paths of specific actors, that are generated through their repetitive routine activities. These activities are influenced by certain higher order rules - so-called pacemakers, which are dealt with in the thesis. Part of the thesis not only presents some space-time concepts, but also applies them in practice. The work proceeds from a basic concept of a place being structured through life actors themselves who create such place. These concept pacemakers play an important role, controlling the course of everyday life of the localized place, as well as the course of an ordinary day in the life of the actor. The institution of primary school becomes the main pacemaker and represents a linking element of all parts. In connection with the ongoing process of suburbanization and the reality of changing lifestyle and demographic composition in the neighborhood of cities, one may observe here certain indication of current changing supralocal influence of primary school pacemakers in Pilsen and its suburbs. The paper also focuses on the analysis of a particular place, the municipality where the individual pacemakers manifest and create the polyrythmicity of place through localized rhythms. Moreover, it also places focus on pacemakers operating...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectmístocs_CZ
dc.subjectgeografie časucs_CZ
dc.subjectzázemí Plzněcs_CZ
dc.subjectsuburbanizacecs_CZ
dc.subjectrytmuscs_CZ
dc.subjectrytmizátorcs_CZ
dc.subjectplaceen_US
dc.subjecttime-geographyen_US
dc.subjectbackground Pilsenen_US
dc.subjectsuburbanizationen_US
dc.subjectrhythmen_US
dc.subjectpacemakersen_US
dc.titleŠkola jako rytmizátor každodenního života v zázemí Plzněcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-26
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId132484
dc.title.translatedSchool as everyday life pace-maker within the hinterland of Pilsenen_US
dc.contributor.refereeOsman, Robert
dc.identifier.aleph001781659
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Geography and Regional Developmenten_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Geography and Regional Developmenten_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním cílem diplomové práce je poukázat na problematiku míst a každodenních cest aktérů, které jsou vytvářeny prostřednictvím jejich opakujících se rutinních aktivity. Tyto aktivity jsou pod vlivem vyšších řádů pravidel, které v práci představují tzv. rytmizátory. Součástí práce je nejen představit časoprostorové koncepty, ale pokusit se také o jejich aplikaci. Práce vychází ze základního konceptu místa a jeho strukturace, stejně jako ze života samotných aktérů, kteří místo utvářejí. Důležitou roli v těchto konceptech hrají rytmizátory, ovládající průběh všedního dne lokalizovaném v místě a také průběh všedního dne v životě aktéra. Stěžejním rytmizátorem se stává instituce základní školy, která je pojícím prvkem mezi jednotlivými částmi práce. V souvislosti s probíhajícím procesem suburbanizace a skutečností měnícího se životního stylu a demografického složení v zázemí větších měst, je zde naznačen současně se měnící nadlokální vliv rytmizátorů základních škol v Plzni a jejím zázemí. Práce se dále snaží nahlédnout do detailu konkrétního místa, obce, kde se jednotlivé rytmizátory projevují a vytvářejí tzv. polyrytmicitu místa, rytmy lokalizované, ale také rytmizátory působící v různých řádovostních úrovních, přesto s lokálním dopadem. S vědomím, že právě aktéry je možné pokládat za původce,...cs_CZ
uk.abstract.enThe main objective of this thesis is to analyze places and everyday paths of specific actors, that are generated through their repetitive routine activities. These activities are influenced by certain higher order rules - so-called pacemakers, which are dealt with in the thesis. Part of the thesis not only presents some space-time concepts, but also applies them in practice. The work proceeds from a basic concept of a place being structured through life actors themselves who create such place. These concept pacemakers play an important role, controlling the course of everyday life of the localized place, as well as the course of an ordinary day in the life of the actor. The institution of primary school becomes the main pacemaker and represents a linking element of all parts. In connection with the ongoing process of suburbanization and the reality of changing lifestyle and demographic composition in the neighborhood of cities, one may observe here certain indication of current changing supralocal influence of primary school pacemakers in Pilsen and its suburbs. The paper also focuses on the analysis of a particular place, the municipality where the individual pacemakers manifest and create the polyrythmicity of place through localized rhythms. Moreover, it also places focus on pacemakers operating...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990017816590106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV