Zobrazit minimální záznam

Draft of Training Programs for Botanic Garden of Prague
dc.contributor.advisorSkýbová, Jana
dc.creatorPolačková, Monika
dc.date.accessioned2017-05-27T04:52:57Z
dc.date.available2017-05-27T04:52:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67908
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje tvorbě výukových programů pro Botanickou zahradu hl. města Prahy. Jejím záměrem je doplnit a rozšířit vzdělávací nabídku programů jednotlivých expozic, které zahrada nabízí školám při její návštěvě. Vznikly tři vzdělávací programy, dva týkají se ekologie obojživelníků a jeden života v severoamerické prérii pro cílovou skupinu žáků primárního i sekundárního stupně vzdělávání. Žáci se s danými tématy seznamují interaktivní formou a pomocí navržených her-aktivit se testuje i jejich porozumění tématu. K programům jsou zpracovány také pracovní listy a didaktické pomůcky (hrací karty). Účelnost a atraktivnost výukových programů na téma obojživelníci byly testovány na žácích v pilotním šetření. Hodnocení prováděli pedagogové na základě dotazníků. Při podstoupení dat získaných z dotazníků analýze, vznikly procentuální grafy, které poskytly výsledky pro předem stanovené hypotézy. Potvrdilo se, že pedagogové žáky s tématem seznámili předem. Dále programy odpovídají rozsahu a stylu výuky na běžné škole. Některé aktivity by ale pedagogové upřednostnili před ostatními, čímž vyvrátili poslední hypotézu. Programy pro expozici Mokřad a jezero splnily očekávání a staly se součástí vzdělávací nabídky Botanické zahrady hl.m. Prahy. pod názvem Na skok k obojživelníkům. Program Severoamerické...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is dedicated to conception of education programms for Botanical Garden of the Capital City of Prague. Its intention is to complete and enlarge the offer of education programms for individual expositions which the Garden offers to visiting schools. Three education programms were developed; two of them concern the ecology of amphibians and the other concerns the life in North American Plains for target group of pupils of primary and secondary educational levels. Pupils get to know the given topics interactively and their understanding is tested by suggested game activities. Furthermore, there are working papers and didactic tools (playing cards) prepared to accompany the programms. Utility and atractivity of education programms with the topic of amphibians were tested on pupils in a pilot survey. Evaluation was conducted by educators on the basis of questionnaires. After analysing the data retrieved from questionnaires percentage graphs were used to provide results for validation of anticipated assumptions. It was confirmed that educators talked through topics beforehand. Further, programms correspond with the scale and form of education at an ordinary school. Educators would prefer some activities to others which refutes the last assumption. Programms for the exposition The Wetland and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectxxxcs_CZ
dc.titleNávrh výukových programů pro Botanickou zahradu hl. m. Prahycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-26
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId119684
dc.title.translatedDraft of Training Programs for Botanic Garden of Pragueen_US
dc.contributor.refereeVítová, Eva
dc.identifier.aleph001778251
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje tvorbě výukových programů pro Botanickou zahradu hl. města Prahy. Jejím záměrem je doplnit a rozšířit vzdělávací nabídku programů jednotlivých expozic, které zahrada nabízí školám při její návštěvě. Vznikly tři vzdělávací programy, dva týkají se ekologie obojživelníků a jeden života v severoamerické prérii pro cílovou skupinu žáků primárního i sekundárního stupně vzdělávání. Žáci se s danými tématy seznamují interaktivní formou a pomocí navržených her-aktivit se testuje i jejich porozumění tématu. K programům jsou zpracovány také pracovní listy a didaktické pomůcky (hrací karty). Účelnost a atraktivnost výukových programů na téma obojživelníci byly testovány na žácích v pilotním šetření. Hodnocení prováděli pedagogové na základě dotazníků. Při podstoupení dat získaných z dotazníků analýze, vznikly procentuální grafy, které poskytly výsledky pro předem stanovené hypotézy. Potvrdilo se, že pedagogové žáky s tématem seznámili předem. Dále programy odpovídají rozsahu a stylu výuky na běžné škole. Některé aktivity by ale pedagogové upřednostnili před ostatními, čímž vyvrátili poslední hypotézu. Programy pro expozici Mokřad a jezero splnily očekávání a staly se součástí vzdělávací nabídky Botanické zahrady hl.m. Prahy. pod názvem Na skok k obojživelníkům. Program Severoamerické...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is dedicated to conception of education programms for Botanical Garden of the Capital City of Prague. Its intention is to complete and enlarge the offer of education programms for individual expositions which the Garden offers to visiting schools. Three education programms were developed; two of them concern the ecology of amphibians and the other concerns the life in North American Plains for target group of pupils of primary and secondary educational levels. Pupils get to know the given topics interactively and their understanding is tested by suggested game activities. Furthermore, there are working papers and didactic tools (playing cards) prepared to accompany the programms. Utility and atractivity of education programms with the topic of amphibians were tested on pupils in a pilot survey. Evaluation was conducted by educators on the basis of questionnaires. After analysing the data retrieved from questionnaires percentage graphs were used to provide results for validation of anticipated assumptions. It was confirmed that educators talked through topics beforehand. Further, programms correspond with the scale and form of education at an ordinary school. Educators would prefer some activities to others which refutes the last assumption. Programms for the exposition The Wetland and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017782510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV