dc.contributor.advisor | Grygar, Jakub | |
dc.creator | Kvapilová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2020-08-19T19:54:59Z | |
dc.date.available | 2020-08-19T19:54:59Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/67811 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Výchova tancem. Evaluace dopadů předmětu taneční a pohybové výchovy se zabývá zhodnocením efektů předmětu taneční a pohybové výchovy, který byl před několika lety zařazen do RVP (Rámcově vzdělávací program) pro základní školy. Cílem této práce je podat přehled o oblastech, v nichž může taneční a pohybová výchova být přínosem a naopak poukázat na případné negativní nebo problematické stránky tohoto předmětu. Informace o této problematice byly získávány prostřednictvím kvalitativních výzkumných metod, tedy pomocí polostrukturovaných a skupinových interview a také metod zúčastněného a nezúčastněného pozorování v hodinách taneční a pohybové výchovy. Informátory/kami v tomto výzkumu byli lektoři/ky taneční výchovy, pedagogové/žky tříd, v nichž je tento předmět vyučován a také žáci/kyně. Největší přínosy taneční a pohybové výchovy lze shledat ve sféře sociálních vztahů, ale i v oblastech seberozvoje jedinců a rozvoje některých klíčových kompetencí. Taneční výchova například přináší potenciál pro transformaci nefunkčních kolektivních vztahů, stává se v některých případech nástrojem začlenění jedinců upozaděných nebo vyčleněných z kolektivu. Taneční a pohybová výchova také stimuluje dětskou fantazii a do určité míry může vést k rozvoji kreativních schopností u některých jedinců. Podporuje... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Výchova tancem. Evaluace dopadů předmětu taneční a pohybové výchovy se zabývá zhodnocením efektů předmětu taneční a pohybové výchovy, který byl před několika lety zařazen do RVP (Rámcově vzdělávací program) pro základní školy. Cílem této práce je podat přehled o oblastech, v nichž může taneční a pohybová výchova být přínosem a naopak poukázat na případné negativní nebo problematické stránky tohoto předmětu. Informace o této problematice byly získávány prostřednictvím kvalitativních výzkumných metod, tedy pomocí polostrukturovaných a skupinových interview a také metod zúčastněného a nezúčastněného pozorování v hodinách taneční a pohybové výchovy. Informátory/kami v tomto výzkumu byli lektoři/ky taneční výchovy, pedagogové/žky tříd, v nichž je tento předmět vyučován a také žáci/kyně. Největší přínosy taneční a pohybové výchovy lze shledat ve sféře sociálních vztahů, ale i v oblastech seberozvoje jedinců a rozvoje některých klíčových kompetencí. Taneční výchova například přináší potenciál pro transformaci nefunkčních kolektivních vztahů, stává se v některých případech nástrojem začlenění jedinců upozaděných nebo vyčleněných z kolektivu. Taneční a pohybová výchova také stimuluje dětskou fantazii a do určité míry může vést k rozvoji kreativních schopností u některých jedinců. Podporuje... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Striptease | en_US |
dc.subject | exotic dancers | en_US |
dc.subject | identity | en_US |
dc.subject | identity construction | en_US |
dc.subject | stigma | en_US |
dc.subject | stigma management | en_US |
dc.subject | Striptýz | cs_CZ |
dc.subject | striptýzové tanečnice | cs_CZ |
dc.subject | identita | cs_CZ |
dc.subject | konstrukce identity | cs_CZ |
dc.subject | stigma | cs_CZ |
dc.subject | management sigmatu | cs_CZ |
dc.title | Konstrukce a management identity striptýzových tanečnic | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-23 | |
dc.description.department | Department of Sociology | en_US |
dc.description.department | Katedra sociologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 111299 | |
dc.title.translated | Construction and Management Identity of Exotic Dancers | en_US |
dc.contributor.referee | Kotík, Michal | |
dc.identifier.aleph | 001786963 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociology | en_US |
thesis.degree.discipline | Sociologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra sociologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Sociology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Sociology | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce "Výchova tancem. Evaluace dopadů předmětu taneční a pohybové výchovy se zabývá zhodnocením efektů předmětu taneční a pohybové výchovy, který byl před několika lety zařazen do RVP (Rámcově vzdělávací program) pro základní školy. Cílem této práce je podat přehled o oblastech, v nichž může taneční a pohybová výchova být přínosem a naopak poukázat na případné negativní nebo problematické stránky tohoto předmětu. Informace o této problematice byly získávány prostřednictvím kvalitativních výzkumných metod, tedy pomocí polostrukturovaných a skupinových interview a také metod zúčastněného a nezúčastněného pozorování v hodinách taneční a pohybové výchovy. Informátory/kami v tomto výzkumu byli lektoři/ky taneční výchovy, pedagogové/žky tříd, v nichž je tento předmět vyučován a také žáci/kyně. Největší přínosy taneční a pohybové výchovy lze shledat ve sféře sociálních vztahů, ale i v oblastech seberozvoje jedinců a rozvoje některých klíčových kompetencí. Taneční výchova například přináší potenciál pro transformaci nefunkčních kolektivních vztahů, stává se v některých případech nástrojem začlenění jedinců upozaděných nebo vyčleněných z kolektivu. Taneční a pohybová výchova také stimuluje dětskou fantazii a do určité míry může vést k rozvoji kreativních schopností u některých jedinců. Podporuje... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diplomová práce "Výchova tancem. Evaluace dopadů předmětu taneční a pohybové výchovy se zabývá zhodnocením efektů předmětu taneční a pohybové výchovy, který byl před několika lety zařazen do RVP (Rámcově vzdělávací program) pro základní školy. Cílem této práce je podat přehled o oblastech, v nichž může taneční a pohybová výchova být přínosem a naopak poukázat na případné negativní nebo problematické stránky tohoto předmětu. Informace o této problematice byly získávány prostřednictvím kvalitativních výzkumných metod, tedy pomocí polostrukturovaných a skupinových interview a také metod zúčastněného a nezúčastněného pozorování v hodinách taneční a pohybové výchovy. Informátory/kami v tomto výzkumu byli lektoři/ky taneční výchovy, pedagogové/žky tříd, v nichž je tento předmět vyučován a také žáci/kyně. Největší přínosy taneční a pohybové výchovy lze shledat ve sféře sociálních vztahů, ale i v oblastech seberozvoje jedinců a rozvoje některých klíčových kompetencí. Taneční výchova například přináší potenciál pro transformaci nefunkčních kolektivních vztahů, stává se v některých případech nástrojem začlenění jedinců upozaděných nebo vyčleněných z kolektivu. Taneční a pohybová výchova také stimuluje dětskou fantazii a do určité míry může vést k rozvoji kreativních schopností u některých jedinců. Podporuje... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017869630106986 | |