Show simple item record

Czech presidential campaign 2012/2013: The Use of Political Marketing in the Reflection of Strategic Effects of Electoral System and Voters Psychology
dc.contributor.advisorMlejnek, Josef
dc.creatorHannich, Jiří
dc.date.accessioned2020-08-17T14:39:51Z
dc.date.available2020-08-17T14:39:51Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67807
dc.description.abstractPředmětem této diplomové práce je užití prvků politického marketingu v české prezidentské kampani 2012/2013. Teoretická část práce přibližuje obecný vývoj politické komunikace a volebních kampaní, principy fungování politického marketingu, základní vzorce rozhodování voličů a modely koordinovaného chování elektorátu a politických aktérů v závislosti na strategických účincích volebních systémů. V následné analýze volebních kampaní vybraných prezidentských kandidátů - Miloše Zemana, Karla Schwarzenberga, Jana Fischera a Jiřího Dienstbiera - je sledováno, jakým způsobem a za jakých okolností jsou aplikovány postupy politického marketingu, zda kandidáti a jejich volební štáby inkorporují do procesu plánování a realizace volební kampaně předpokládané strategické účinky volebního systému, potažmo jestli a jakým způsobem v kampani pracují se zažitými představami voličů o hlavě státu.cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of this diploma thesis is the usage of elements of political marketing in the Czech presidential campaign 2012/2013. The theoretical part of the thesis is focused on the general development of political communication and election campaigns, the principles considering the performing of political marketing, the basic formulas of voters' decision-making and models of coordinated behavior of the electorate and political representatives depending on the strategic effects of electoral systems. In a subsequent analysis of the election campaigns of selected presidential candidates - Miloš Zeman, Karel Schwarzenberg, Jan Fischer and Jiří Dienstbier - is monitored, how and under what circumstances the advancement of political marketing is applied, whether the candidates and their election team incorporate the assumed strategic effects of the election system into the planning process and implementation of election campaigns, hence if and how the campaign considers the voters' experienced ideas about the head of the state.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPolitical Marketingen_US
dc.subjectElection Campaignen_US
dc.subjectDirect Election of the Presidenten_US
dc.subjectEffects of the Electoral Systemsen_US
dc.subjectElectoral Behaviouren_US
dc.subjectpolitický marketingcs_CZ
dc.subjectvolební kampaňcs_CZ
dc.subjectpřímá volba prezidentacs_CZ
dc.subjectúčinky volebních systémůcs_CZ
dc.subjectvoličské chovánícs_CZ
dc.titleČeská prezidentská kampaň 2012/2013: Užití politického marketingu s ohledem na strategické účinky volebního systému a psychologii voličůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-23
dc.description.departmentKatedra politologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Political Scienceen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId136082
dc.title.translatedCzech presidential campaign 2012/2013: The Use of Political Marketing in the Reflection of Strategic Effects of Electoral System and Voters Psychologyen_US
dc.contributor.refereeShavit, Anna
dc.identifier.aleph001786087
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitical Scienceen_US
thesis.degree.disciplinePolitologiecs_CZ
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra politologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Political Scienceen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPolitical Scienceen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPředmětem této diplomové práce je užití prvků politického marketingu v české prezidentské kampani 2012/2013. Teoretická část práce přibližuje obecný vývoj politické komunikace a volebních kampaní, principy fungování politického marketingu, základní vzorce rozhodování voličů a modely koordinovaného chování elektorátu a politických aktérů v závislosti na strategických účincích volebních systémů. V následné analýze volebních kampaní vybraných prezidentských kandidátů - Miloše Zemana, Karla Schwarzenberga, Jana Fischera a Jiřího Dienstbiera - je sledováno, jakým způsobem a za jakých okolností jsou aplikovány postupy politického marketingu, zda kandidáti a jejich volební štáby inkorporují do procesu plánování a realizace volební kampaně předpokládané strategické účinky volebního systému, potažmo jestli a jakým způsobem v kampani pracují se zažitými představami voličů o hlavě státu.cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of this diploma thesis is the usage of elements of political marketing in the Czech presidential campaign 2012/2013. The theoretical part of the thesis is focused on the general development of political communication and election campaigns, the principles considering the performing of political marketing, the basic formulas of voters' decision-making and models of coordinated behavior of the electorate and political representatives depending on the strategic effects of electoral systems. In a subsequent analysis of the election campaigns of selected presidential candidates - Miloš Zeman, Karel Schwarzenberg, Jan Fischer and Jiří Dienstbier - is monitored, how and under what circumstances the advancement of political marketing is applied, whether the candidates and their election team incorporate the assumed strategic effects of the election system into the planning process and implementation of election campaigns, hence if and how the campaign considers the voters' experienced ideas about the head of the state.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra politologiecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990017860870106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV