Show simple item record

Music communication, projection and analogy of handicapped children in music therapy
dc.creatorLipský, Matěj
dc.date.accessioned2017-05-27T04:08:47Z
dc.date.available2017-05-27T04:08:47Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67694
dc.description.abstract/ ABSTRAKT HUDEBNÍ KOMUNIKACE, PROJEKCE A ANALOGIE V MUZIKOTERAPEUTICKÉ PRAXI U DĚTÍ SE ZDRAVOTNÍM POSIŽENÍM Prezentovaná práce se zabývá tématem hudebního obsahu u dětí se zdravotním postižením v muzikoterapeutické praxi v rámci metody improvizace, techniky vystupování. V teoretické části představujeme filosofická východiska pro muzikoterapii ve speciální pedagogice a výzkumu. Ta spatřujeme v gnoseologických úvahách kritického realismu a radikálního konstruktivismu. Následně představujeme muzikoterapeutickou terminologii a klasifikaci ve vztahu k našemu výzkumnému projektu. Prezentujeme tři muzikoterapeutické modely, které kladou důraz na obsah hudby klientů. Jsou jimi Morfologická muzikoterapie z Německa, Analogická muzikoterapie z Holandska a muzikoterapie Geneape z České republiky. Dále se zabýváme obecným využitím muzikoterapie u klientů s mentálním postižením, s poruchou autistického spektra a se zrakovým postižením, neboť tato specifická skupina klientů odpovídá našemu výzkumnému vzorku. V závěru teoretické části představujeme hudební komunikaci, projekci a analogii, neboť v teoretické rovině jsou tyto termíny vždy spjaté s hudebním obsahem. Tato skutečnost se potvrdila i v našem výzkumu. Výzkumná studie vychází ze dvou částí náběru dat. V první jsme se zaměřili na pořízení hudební nahrávky...cs_CZ
dc.description.abstract/Abstract Music Communication, Projection and Analogy of Handicapped Children in Music Therapy Presented work takes an interest in music contents produced by handicapped children attending music therapy sessions. The contents of music were gained from the children by the method of improvisation, particularly by "concert technique". In the theoretical part we present philosophical background for the music therapy in a field of special education and research. This background thought we have found in a gnoseology of a critical realism and a radical constructivism. Afterwards the definition and description of used music therapy terminology follows. We present three music therapy models that put great emphasis on the contents of music produced by clients. These models are: the German Morphological music therapy, the Dutch Analogical Music Therapy and the Geneape music therapy model from the Czech Republic. We also discuss general possibilities of using music therapy while working with mentally handicapped clients, autistic clients and clients suffering from sight defects, because these kinds of handicaps are included in our research group. At the end of the theoretical part we explain the terms of music communication, projection and music analogy. They are always connected to the contents of music, as...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMuzikoterapiecs_CZ
dc.subjectanalogiecs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectprojekcecs_CZ
dc.subjectMusic Therapyen_US
dc.subjectAnalogyen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectProjectionen_US
dc.titleHudební komunikace, projekce a analogie v muzikoterapeutické praxi u dětí se zdravotním postiženímcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-03-12
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId161611
dc.title.translatedMusic communication, projection and analogy of handicapped children in music therapyen_US
dc.identifier.aleph001988935
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.cs/ ABSTRAKT HUDEBNÍ KOMUNIKACE, PROJEKCE A ANALOGIE V MUZIKOTERAPEUTICKÉ PRAXI U DĚTÍ SE ZDRAVOTNÍM POSIŽENÍM Prezentovaná práce se zabývá tématem hudebního obsahu u dětí se zdravotním postižením v muzikoterapeutické praxi v rámci metody improvizace, techniky vystupování. V teoretické části představujeme filosofická východiska pro muzikoterapii ve speciální pedagogice a výzkumu. Ta spatřujeme v gnoseologických úvahách kritického realismu a radikálního konstruktivismu. Následně představujeme muzikoterapeutickou terminologii a klasifikaci ve vztahu k našemu výzkumnému projektu. Prezentujeme tři muzikoterapeutické modely, které kladou důraz na obsah hudby klientů. Jsou jimi Morfologická muzikoterapie z Německa, Analogická muzikoterapie z Holandska a muzikoterapie Geneape z České republiky. Dále se zabýváme obecným využitím muzikoterapie u klientů s mentálním postižením, s poruchou autistického spektra a se zrakovým postižením, neboť tato specifická skupina klientů odpovídá našemu výzkumnému vzorku. V závěru teoretické části představujeme hudební komunikaci, projekci a analogii, neboť v teoretické rovině jsou tyto termíny vždy spjaté s hudebním obsahem. Tato skutečnost se potvrdila i v našem výzkumu. Výzkumná studie vychází ze dvou částí náběru dat. V první jsme se zaměřili na pořízení hudební nahrávky...cs_CZ
uk.abstract.en/Abstract Music Communication, Projection and Analogy of Handicapped Children in Music Therapy Presented work takes an interest in music contents produced by handicapped children attending music therapy sessions. The contents of music were gained from the children by the method of improvisation, particularly by "concert technique". In the theoretical part we present philosophical background for the music therapy in a field of special education and research. This background thought we have found in a gnoseology of a critical realism and a radical constructivism. Afterwards the definition and description of used music therapy terminology follows. We present three music therapy models that put great emphasis on the contents of music produced by clients. These models are: the German Morphological music therapy, the Dutch Analogical Music Therapy and the Geneape music therapy model from the Czech Republic. We also discuss general possibilities of using music therapy while working with mentally handicapped clients, autistic clients and clients suffering from sight defects, because these kinds of handicaps are included in our research group. At the end of the theoretical part we explain the terms of music communication, projection and music analogy. They are always connected to the contents of music, as...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV