Show simple item record

Problems of Assistance Services for Students with Autism Spectrum Disorders from Different Points of View
dc.contributor.advisorDobiášová, Karolína
dc.creatorJarešová, Alžběta
dc.date.accessioned2020-08-26T11:18:25Z
dc.date.available2020-08-26T11:18:25Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67665
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou asistenčních služeb u žáků s poruchami autistického spektra a to z pohledu různých aktérů. Počet diagnostikovaných autistických žáků v posledních letech stále narůstá. České školství se snaží o začleňování a kvalitní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, k čemuž je využíváno právě asistentských služeb. Autorka téma legislativně ukotvuje a odlišuje funkci osobního asistenta a asistenta pedagoga, přičemž se podrobně zaměřuje na druhého jmenovaného. Od 1. ledna 2005, kdy nabyl účinnosti nový školský zákon, dochází k rapidnímu zvýšení počtu zřízených funkcí asistenta pedagoga, implementace jejich činnosti však není bezproblémová a vyskytují se tak významné překážky ve vzdělávání autistů. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s primárními aktéry (rodič, učitel, ředitel, asistent pedagoga, představitel poradenského zařízení) identifikuje problémové oblasti, které následně interpretuje jak pro každého aktéra jednotlivě, tak poskytuje obrázek i o nejpalčivějších problémech zmiňovaných více komunikačními partnery zároveň. Odhaluje tak problémy ve financování, požadavcích na výkon funkce, zřízení funkce, náplni práce, interpersonálních vztazích a diagnostice, tedy nedostatky legislativní, metodické i jiné povahy.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis concerns itself with assistance services for students with autistic disorders from different points of view. The number of diagnosed autistic students has risen throughout the past few years. Czech education system tries to integrate and educate these students who has special education needs and uses the assistance services to do that. The author describes this topic from law point of view and differentiates between two functions: a personal assistant and and assistant educator, focusing mainly on the latter. Since January the 1st of 2005, when the new schooling law come into effect, the number of assistant educators grown rapidly, yet the implementation of their activity is not without issues so notable obstacles in autist education arise. By means of semi-structured interviews with the main persons involved (parent, teacher, school headmaster, assistent educator, consulting facility representative) identifies the problematic areas, which she subsequently interprets individually for each person involved as well as for the whole group and describes the main problems mentioned by more than one party. Problems in financing, job requirements, interpersonal relations and diagnostics are discovered. That is legislative, methodical and other problemsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectporuchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectasistent pedagogacs_CZ
dc.subjectosobní asistentcs_CZ
dc.subjectaktércs_CZ
dc.subjectimplementacecs_CZ
dc.subjectproblematikacs_CZ
dc.subjectautism spectrum disordersen_US
dc.subjectassistant educatoren_US
dc.subjectpersonal assistanten_US
dc.subjectactoren_US
dc.subjectimplementationen_US
dc.subjectproblemsen_US
dc.titleProblematika asistenčních služeb u žáků s PAS z pohledu aktérůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-16
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId137893
dc.title.translatedProblems of Assistance Services for Students with Autism Spectrum Disorders from Different Points of Viewen_US
dc.contributor.refereeMouralová, Magdalena
dc.identifier.aleph001790708
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá problematikou asistenčních služeb u žáků s poruchami autistického spektra a to z pohledu různých aktérů. Počet diagnostikovaných autistických žáků v posledních letech stále narůstá. České školství se snaží o začleňování a kvalitní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, k čemuž je využíváno právě asistentských služeb. Autorka téma legislativně ukotvuje a odlišuje funkci osobního asistenta a asistenta pedagoga, přičemž se podrobně zaměřuje na druhého jmenovaného. Od 1. ledna 2005, kdy nabyl účinnosti nový školský zákon, dochází k rapidnímu zvýšení počtu zřízených funkcí asistenta pedagoga, implementace jejich činnosti však není bezproblémová a vyskytují se tak významné překážky ve vzdělávání autistů. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s primárními aktéry (rodič, učitel, ředitel, asistent pedagoga, představitel poradenského zařízení) identifikuje problémové oblasti, které následně interpretuje jak pro každého aktéra jednotlivě, tak poskytuje obrázek i o nejpalčivějších problémech zmiňovaných více komunikačními partnery zároveň. Odhaluje tak problémy ve financování, požadavcích na výkon funkce, zřízení funkce, náplni práce, interpersonálních vztazích a diagnostice, tedy nedostatky legislativní, metodické i jiné povahy.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis concerns itself with assistance services for students with autistic disorders from different points of view. The number of diagnosed autistic students has risen throughout the past few years. Czech education system tries to integrate and educate these students who has special education needs and uses the assistance services to do that. The author describes this topic from law point of view and differentiates between two functions: a personal assistant and and assistant educator, focusing mainly on the latter. Since January the 1st of 2005, when the new schooling law come into effect, the number of assistant educators grown rapidly, yet the implementation of their activity is not without issues so notable obstacles in autist education arise. By means of semi-structured interviews with the main persons involved (parent, teacher, school headmaster, assistent educator, consulting facility representative) identifies the problematic areas, which she subsequently interprets individually for each person involved as well as for the whole group and describes the main problems mentioned by more than one party. Problems in financing, job requirements, interpersonal relations and diagnostics are discovered. That is legislative, methodical and other problemsen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990017907080106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV