Show simple item record

The Education of Athletically Gifted Students
dc.contributor.advisorKasíková, Hana
dc.creatorOrlová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-27T03:49:39Z
dc.date.available2017-05-27T03:49:39Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67602
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zabývá školním vzděláváním sportovně nadaných žáků v teoreticko-empirické rovině. Teoretická část popisuje problematiku nadání a talentu od obecného pojetí ke specifikám sportovního talentu. Zabývá se podmínkami pro vzdělávání nadaných žáků bez zaměření na konkrétní druh nadání a následně směřuje ke specifikám školního vzdělávání sportovců. Popisuje zvláštnosti sportovce jako žáka, faktory ovlivňující jeho vzdělávací dráhu a problematiku dvojí kariéry. V závěru charakterizuje podmínky vzdělávání sportovců v evropském kontextu a systém vzdělávání sportovců v České republice. Teoretická část je zdrojem východisek pro empirické kvalitativní šetření, jehož výsledky ukazují, jak sportovci popisují a hodnotí podmínky školního vzdělávání. Zkoumání výzkumného problému pomocí hloubkového rozhovoru zachycuje způsob vnímání tohoto jevu z pohledu sportovců.cs_CZ
dc.description.abstractMy thesis focuses on the subject of 'education of athletically talented students' on a theoretical and empirical level. The theoretical part describes 'talent' on a general basis followed by a specific description of a 'sporting talent'. It considers the conditions of education of talented students without a particular focus and subsequently discusses the subject of school education of athletically talented students. It introduces the specific aspects of an athlete as a pupil, the factors that influence his/her educational path and the problem of 'dual career'. It also characterizes the conditions of education of athletes in Europe and the system of education in the Czech Republic. The theoretical part is the resource for conducting the empirical part, where the results show how athletes themselves describe and evaluate the conditions of school education. The reaserch of investigated topic whilst using thorough interviews concludes the way athletes perceive this issue.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdvojí kariéracs_CZ
dc.subjectnadánícs_CZ
dc.subjectsportovně talentovaný žákcs_CZ
dc.subjectsportovní talentcs_CZ
dc.subjectškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvrcholový sportcs_CZ
dc.subjectvzdělávání nadaných žákůcs_CZ
dc.subjectathletically talented studenten_US
dc.subjectdual careeren_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectgifted educationen_US
dc.subjectprofessional sporten_US
dc.subjectsporting talenten_US
dc.subjecttalenten_US
dc.titleŠkolní vzdělávání sportovně nadaných žáků a studentůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-26
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136627
dc.title.translatedThe Education of Athletically Gifted Studentsen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
dc.identifier.aleph001937001
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se zabývá školním vzděláváním sportovně nadaných žáků v teoreticko-empirické rovině. Teoretická část popisuje problematiku nadání a talentu od obecného pojetí ke specifikám sportovního talentu. Zabývá se podmínkami pro vzdělávání nadaných žáků bez zaměření na konkrétní druh nadání a následně směřuje ke specifikám školního vzdělávání sportovců. Popisuje zvláštnosti sportovce jako žáka, faktory ovlivňující jeho vzdělávací dráhu a problematiku dvojí kariéry. V závěru charakterizuje podmínky vzdělávání sportovců v evropském kontextu a systém vzdělávání sportovců v České republice. Teoretická část je zdrojem východisek pro empirické kvalitativní šetření, jehož výsledky ukazují, jak sportovci popisují a hodnotí podmínky školního vzdělávání. Zkoumání výzkumného problému pomocí hloubkového rozhovoru zachycuje způsob vnímání tohoto jevu z pohledu sportovců.cs_CZ
uk.abstract.enMy thesis focuses on the subject of 'education of athletically talented students' on a theoretical and empirical level. The theoretical part describes 'talent' on a general basis followed by a specific description of a 'sporting talent'. It considers the conditions of education of talented students without a particular focus and subsequently discusses the subject of school education of athletically talented students. It introduces the specific aspects of an athlete as a pupil, the factors that influence his/her educational path and the problem of 'dual career'. It also characterizes the conditions of education of athletes in Europe and the system of education in the Czech Republic. The theoretical part is the resource for conducting the empirical part, where the results show how athletes themselves describe and evaluate the conditions of school education. The reaserch of investigated topic whilst using thorough interviews concludes the way athletes perceive this issue.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV