Zobrazit minimální záznam

The Teaching of Dzogchen in the Contexts of the Life - span
dc.contributor.advisorVojtíšek, Zdeněk
dc.creatorVeselá, Monika
dc.date.accessioned2017-05-27T03:49:08Z
dc.date.available2017-05-27T03:49:08Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67599
dc.description.abstractDiplomová práce "Nauka dzogčhen v souvislosti s životní cestou" se zabývá konkrétní provázaností teorie životní cesty s aplikací na nauku dzogčhen. Cílem práce je zkoumání vlivu nauky dzogčhen na životní cestu jednotlivců. V práci jsou nejprve mezioborově postihnuty převládající teorie životní cesty z pohledu psychologie i mimo oblast psychologie, které jsou následně posouzeny pro své klady i zápory a z hlediska možnosti použití pro dané téma. Jelikož není možno si vybrat pouze jeden náhled, v práci je zvolen eklektický přístup. Zaměření je zejména na biodromální teorii, která nejvíce odpovídá moderní longitudinální metodě zpracování. Jako nosná teorie životní cesty je v souladu s cílem práce zvolena teorie P. B. Baltese. V práci je zpracován její unikátní třísložkový model a dále rozpracovávány zejména nenormativní vlivy životních událostí. Tyto jsou význačné díky jejich pociťovanému významu pro respondenty. Nenormativní vlivy jsou dále propojeny s metodou životní čáry. Po teoretickém zpracování tématiky tibetského buddhismu a starobylé duchovní cesty, nauky dzogčhen, jako jeho vrcholné vědomosti, jsou obě témata životní cesty a nauky dzogčhen vzájemně propojena a posuzována ve společném kontextu na praktické aplikaci životních cest jednotlivých přívrženců dzogčhenu. Tento kontext je v praktické části...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma work of " The teaching of dzogchen in the context of the life span" is dealing with the matters of the life span with application of the teaching of dzogchen. The goal of the work is the investigation of the influence the teaching of dzogchen to the life-span of respondents. In the work there are firstly elaborated the main used theories of the life-span from scientific approach of psychology and outside of psychology point of view. These are analyzed for their benefits and also negative characteristics and from the point of view to be useful for the selected theme and goal. As far as there is no possibility to choose just one theory to work with, is decided to work with the eclectic approach. Focus is especially to the biodromal theory, which has most corresponding view to the modern longitudinal methodology. With the aim of work, the life-span theory of the P. B. Baltes has been chosen as a main theory. In the work is elaborated unique 3 phases model of this theory and continues with the non-normative influences of the life-span. The importancy of the life-span circumstances is seen in the perceived importance and sense given to them from from respondents. The non-normative influences are connected with the life-drawing methodology. After the theoretical elaboration of the themes Tibetan...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleNauka dzogčhen v souvislosti s životní cestoucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-02-03
dc.description.departmentDepartment of Religious Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra religionistikycs_CZ
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId132643
dc.title.translatedThe Teaching of Dzogchen in the Contexts of the Life - spanen_US
dc.contributor.refereeBaštecká, Bohumila
dc.identifier.aleph001936101
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKřesťanská humanitární a pastorační práce - diakonikacs_CZ
thesis.degree.disciplineChristian Social Practiceen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Katedra religionistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Department of Religious Studiesen_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKřesťanská humanitární a pastorační práce - diakonikacs_CZ
uk.degree-discipline.enChristian Social Practiceen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csNedostatečněcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Nauka dzogčhen v souvislosti s životní cestou" se zabývá konkrétní provázaností teorie životní cesty s aplikací na nauku dzogčhen. Cílem práce je zkoumání vlivu nauky dzogčhen na životní cestu jednotlivců. V práci jsou nejprve mezioborově postihnuty převládající teorie životní cesty z pohledu psychologie i mimo oblast psychologie, které jsou následně posouzeny pro své klady i zápory a z hlediska možnosti použití pro dané téma. Jelikož není možno si vybrat pouze jeden náhled, v práci je zvolen eklektický přístup. Zaměření je zejména na biodromální teorii, která nejvíce odpovídá moderní longitudinální metodě zpracování. Jako nosná teorie životní cesty je v souladu s cílem práce zvolena teorie P. B. Baltese. V práci je zpracován její unikátní třísložkový model a dále rozpracovávány zejména nenormativní vlivy životních událostí. Tyto jsou význačné díky jejich pociťovanému významu pro respondenty. Nenormativní vlivy jsou dále propojeny s metodou životní čáry. Po teoretickém zpracování tématiky tibetského buddhismu a starobylé duchovní cesty, nauky dzogčhen, jako jeho vrcholné vědomosti, jsou obě témata životní cesty a nauky dzogčhen vzájemně propojena a posuzována ve společném kontextu na praktické aplikaci životních cest jednotlivých přívrženců dzogčhenu. Tento kontext je v praktické části...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma work of " The teaching of dzogchen in the context of the life span" is dealing with the matters of the life span with application of the teaching of dzogchen. The goal of the work is the investigation of the influence the teaching of dzogchen to the life-span of respondents. In the work there are firstly elaborated the main used theories of the life-span from scientific approach of psychology and outside of psychology point of view. These are analyzed for their benefits and also negative characteristics and from the point of view to be useful for the selected theme and goal. As far as there is no possibility to choose just one theory to work with, is decided to work with the eclectic approach. Focus is especially to the biodromal theory, which has most corresponding view to the modern longitudinal methodology. With the aim of work, the life-span theory of the P. B. Baltes has been chosen as a main theory. In the work is elaborated unique 3 phases model of this theory and continues with the non-normative influences of the life-span. The importancy of the life-span circumstances is seen in the perceived importance and sense given to them from from respondents. The non-normative influences are connected with the life-drawing methodology. After the theoretical elaboration of the themes Tibetan...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Katedra religionistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990019361010106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV