Show simple item record

Factors in attitude changes: base for environmental education
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorKotěra, Jan
dc.date.accessioned2017-05-27T03:23:22Z
dc.date.available2017-05-27T03:23:22Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67476
dc.description.abstractPráce se zabývá tématem změny postojů k ekologickým problémům. Hledá faktory, které změnu postoje ovlivňují a porovnává jejich důležitost. S ohledem na jednotlivé faktory pak navrhuje, jak na změnu postojů efektivněji působit. V teoretické části práce podává základní přehled o ekologické výchově a osvětě. Sleduje její vývoj v České republice i v zahraničí a popisuje její současné cíle, témata a formy. Dále se věnuje tomu, jak dnešní česká veřejnost vnímá ekologické problémy. Klíčová kapitola práce pojednává o postojích. Popisuje, jak vznikají, jejich strukturu a základní funkce a především za jakých okolností se mohou měnit. S pomocí odborné literatury definuje osm základních faktorů, které na změnu postoje působí, a nachází příklady z ekologické výchovy a osvěty. V závěru teoretické části nabízí doporučení, na jaké nástroje se při snaze o změnu postojů zaměřit. Praktická část přináší výzkum mezi pracovníky vybraných ekocenter. Zjišťuje, jak pracují s problematikou změny postojů a zda využívají zpětnou vazbu od svých klientů. Především však využívá zkušeností pracovníků k nalezení nejdůležitějších faktorů změny postojů. Závěr práce porovnává poznatky teoretické a praktické části. Zároveň navrhuje, jak využít tři nejdůležitější faktory změny postoje v praxi.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis addresses attitude changes towards environmental problems. It looks for the factors that affect the attitude change and compares their importance. With regard to particular factors it suggests how to work more efficiently on changing the attitudes. The theoretical part gives an overview of environmental education. It follows its history in the Czech Republic and abroad, and describes its current objectives, topics and methods. It also discusses today's Czech public perception of environmental issues. The key chapter of the thesis addresses attitudes. It describes their formation, structure and basic functions and most importantly the circumstances under which they may change. With the help of literature, it defines eight fundamental factors that act to attitude change, and finds examples in environmental education. At the end of the theoretical part, recommendations are offered on what tools we should focus when trying to change attitudes. The research part presents the inquiry among selected environmental education centres' staff. It figures out how they work with the issue of attitude changes and how they take advantage of their clients' feedback. In the first place, it uses their experience to find the most important factors in attitude changes . The conclusion compares the findings...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectekologická (environmentální) výchova a osvětacs_CZ
dc.subjectekocentrumcs_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.subjectfaktory změny postojůcs_CZ
dc.subjectpraktický užitek postojecs_CZ
dc.subjectmíra znalostí o objektu postojecs_CZ
dc.subjectstrategie působení na změnu postojůcs_CZ
dc.subjectargumenty proti změně postojecs_CZ
dc.subjectenvironmental education and enlightenmenten_US
dc.subjectenvironmental education centreen_US
dc.subjectattitudesen_US
dc.subjectfactors in attitude changeen_US
dc.subjectpractical benefit of the attitudeen_US
dc.subjectknowledge about the attitude objecten_US
dc.subjectattitude change strategyen_US
dc.subjectarguments against attitude changeen_US
dc.titleFaktory změny postojů k ekologickým tématům jako východisko pro ekologickou výchovucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-26
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId96618
dc.title.translatedFactors in attitude changes: base for environmental educationen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
dc.identifier.aleph001785358
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá tématem změny postojů k ekologickým problémům. Hledá faktory, které změnu postoje ovlivňují a porovnává jejich důležitost. S ohledem na jednotlivé faktory pak navrhuje, jak na změnu postojů efektivněji působit. V teoretické části práce podává základní přehled o ekologické výchově a osvětě. Sleduje její vývoj v České republice i v zahraničí a popisuje její současné cíle, témata a formy. Dále se věnuje tomu, jak dnešní česká veřejnost vnímá ekologické problémy. Klíčová kapitola práce pojednává o postojích. Popisuje, jak vznikají, jejich strukturu a základní funkce a především za jakých okolností se mohou měnit. S pomocí odborné literatury definuje osm základních faktorů, které na změnu postoje působí, a nachází příklady z ekologické výchovy a osvěty. V závěru teoretické části nabízí doporučení, na jaké nástroje se při snaze o změnu postojů zaměřit. Praktická část přináší výzkum mezi pracovníky vybraných ekocenter. Zjišťuje, jak pracují s problematikou změny postojů a zda využívají zpětnou vazbu od svých klientů. Především však využívá zkušeností pracovníků k nalezení nejdůležitějších faktorů změny postojů. Závěr práce porovnává poznatky teoretické a praktické části. Zároveň navrhuje, jak využít tři nejdůležitější faktory změny postoje v praxi.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis addresses attitude changes towards environmental problems. It looks for the factors that affect the attitude change and compares their importance. With regard to particular factors it suggests how to work more efficiently on changing the attitudes. The theoretical part gives an overview of environmental education. It follows its history in the Czech Republic and abroad, and describes its current objectives, topics and methods. It also discusses today's Czech public perception of environmental issues. The key chapter of the thesis addresses attitudes. It describes their formation, structure and basic functions and most importantly the circumstances under which they may change. With the help of literature, it defines eight fundamental factors that act to attitude change, and finds examples in environmental education. At the end of the theoretical part, recommendations are offered on what tools we should focus when trying to change attitudes. The research part presents the inquiry among selected environmental education centres' staff. It figures out how they work with the issue of attitude changes and how they take advantage of their clients' feedback. In the first place, it uses their experience to find the most important factors in attitude changes . The conclusion compares the findings...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV