Show simple item record

Transformations of roles and significations of object and material in a visual game
dc.contributor.advisorArbanová, Linda
dc.creatorHamplová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-03-24T22:34:31Z
dc.date.available2021-03-24T22:34:31Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67471
dc.description.abstractHamplová, K.; Proměny rolí a významů předmětu a materiálu ve výtvarné hře. [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 99 s. V diplomové práci zkoumám procesy změny rolí a významů předmětu v průběhu výtvarné hry. Zaměřuji se na hru jako na experiment s vlastnostmi předmětů. Na předmět a na materiál nahlížím jako na nástroj k otevření fikčního světa. Východiskem je stručný nástin teorií vnímání předmětů a jejich významů a teorie her a fikčních světů. Rozmanité polohy změn významů předmětů v tvůrčím procesu ilustruji výběrem prací některých současných umělců. V didaktické části zkoumám zvláštnosti postavení významové hry ve vývoji dítěte a možnosti využití těchto charakteristik ve výuce výtvarné výchovy. Rozebírám zde také návrh a realizaci didaktického projektu věnující se této problematice. Praktická část je přirozeným prodloužením a aplikací myšlenek nastíněných v teoretické části. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractHamplová, K.; Transformations of roles and significations of object and material in a visual game. [Diploma thesis] Prague 2014 - Charles University, Faculty of education, 99 pages In my thesis I examine the process of transformation of roles and significations of object and material in visual games. I focus on the game as the experiment with characteristics of objects. I explore using objects and materials as the instruments for opening fictional worlds. A brief outline of the theories of perception of objects and their significations and theories of games and fictional worlds illustrates the base of the theme. Various views on the alterations of significations in creative process are illustrated with a selection of works of contemporary artists. In the didactic part I examine the characteristic position of the make-believe games in the development of a child and possible applications of those characteristics in art education. I also describe the design and realization of my didactic project dealing with this issue there. The applied part of my thesis is a natural extension and application of the thoughts delineated in the theoretic part. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectobjecten_US
dc.subjectmeaningen_US
dc.subjectsymbolen_US
dc.subjectfictional worlden_US
dc.subjectmaterialen_US
dc.subjectvisual gameen_US
dc.subjectvisual experimenten_US
dc.subjectimaginationen_US
dc.subjectpředmětcs_CZ
dc.subjectvýznamcs_CZ
dc.subjectsmybolcs_CZ
dc.subjectfikční světcs_CZ
dc.subjectvýtvarná hracs_CZ
dc.subjectmateriálcs_CZ
dc.subjectexperimentcs_CZ
dc.subjectpředstavivostcs_CZ
dc.titleProměny rolí a významů předmětu a materiálu ve výtvarné hřecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-26
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId130889
dc.title.translatedTransformations of roles and significations of object and material in a visual gameen_US
dc.contributor.refereeHůla, Zdenek
dc.identifier.aleph001778245
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHamplová, K.; Proměny rolí a významů předmětu a materiálu ve výtvarné hře. [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 99 s. V diplomové práci zkoumám procesy změny rolí a významů předmětu v průběhu výtvarné hry. Zaměřuji se na hru jako na experiment s vlastnostmi předmětů. Na předmět a na materiál nahlížím jako na nástroj k otevření fikčního světa. Východiskem je stručný nástin teorií vnímání předmětů a jejich významů a teorie her a fikčních světů. Rozmanité polohy změn významů předmětů v tvůrčím procesu ilustruji výběrem prací některých současných umělců. V didaktické části zkoumám zvláštnosti postavení významové hry ve vývoji dítěte a možnosti využití těchto charakteristik ve výuce výtvarné výchovy. Rozebírám zde také návrh a realizaci didaktického projektu věnující se této problematice. Praktická část je přirozeným prodloužením a aplikací myšlenek nastíněných v teoretické části. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enHamplová, K.; Transformations of roles and significations of object and material in a visual game. [Diploma thesis] Prague 2014 - Charles University, Faculty of education, 99 pages In my thesis I examine the process of transformation of roles and significations of object and material in visual games. I focus on the game as the experiment with characteristics of objects. I explore using objects and materials as the instruments for opening fictional worlds. A brief outline of the theories of perception of objects and their significations and theories of games and fictional worlds illustrates the base of the theme. Various views on the alterations of significations in creative process are illustrated with a selection of works of contemporary artists. In the didactic part I examine the characteristic position of the make-believe games in the development of a child and possible applications of those characteristics in art education. I also describe the design and realization of my didactic project dealing with this issue there. The applied part of my thesis is a natural extension and application of the thoughts delineated in the theoretic part. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantVelíšek, Martin
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990017782450106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV