dc.contributor.advisor | Ženíšek, Jakub | |
dc.creator | Fridrich, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T03:18:40Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T03:18:40Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/67453 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce Extenzivní čtení - pozice a praxe využívání adaptované literatury na Pražských gymnáziích a postoj studentů ke konkrétnímu programu představuje fenomén extenzivního čtení. Zabývá se jeho historií, teoretickými východisky, empirickými studiemi, materiálem pro extenzivní čtení - graded readers and přínosy tohoto souboru praktik pro výuku a učení se anglickému jazyku. Analytická část práce nabízí důvody pro vysvětlení velkého kontrastu mezi potenciálem extenzivního čtení a implementací do výuky, která je spíše výjimečná a jejíž praxe je často v rozporu s principy extenzivního čtení. Pro nalezení důvodů pak práce analyzuje charakter výuky anglického jazyka v zemích, kde je extenzivní čtení součástí kurikula. Praktická část práce posuzuje rozsah a charakter pronikání extenzivního čtení do výuky na relevantních pražských gymnáziích. Ve své druhé části se zaměřuje na praktiky gymnázia v Mělníku, kde probíhá systematické čtení adaptované literatury. Dotazníkovým šetřením jsou zjišťovány postoje studentů k projektu I read, you read, we read financovaného Evropskou unií. Odpovědi slouží k posouzení úspěšnosti tohoto projektu. Klíčová slova: Extenzivní čtení, metodologie výuky cizího jazyka, implicitní učení, adaptovaná literatura, implementace do kurikula | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis Extensive reading - Position and Practices of Using Graded Readers in Prague Grammar schools and Students' Attitudes to a Particular Programme presents the phenomenon of extensive reading. It looks into its history, theoretical grounding, the existing body of empirical research, graded readers and benefits for English language teaching and learning. The analytical part gives reasons for the contrast between the great potential of extensive reading for the student's improvement on the one hand, and the implementation which has been infrequent and often at odds with the principles on the other. To find the reasons, the theoretical part analysed the situation of the English language teaching in countries which had implemented extensive reading into the curriculum. In the research part it assesses the scale and the practices of using graded readers in all relevant grammar schools in Prague. In the second part of the survey of grammar schools, it focuses on a grammar school in Mělník, which has been systematically using GRs. It examines the students' attitudes towards the practices of reading GRs in order to assess the potential and the limits of the European Union financed project I read, you read, we read. Key words: Extensive reading, Methodology of English Teaching, Implicit... | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Extenzivní čtení | cs_CZ |
dc.subject | metodologie výuky cizího jazyka | cs_CZ |
dc.subject | implicitní učení | cs_CZ |
dc.subject | adaptovaná literatura | cs_CZ |
dc.subject | implementace do kurikula | cs_CZ |
dc.subject | Extensive reading | en_US |
dc.subject | Methodology of English Teaching | en_US |
dc.subject | Implicit learning | en_US |
dc.subject | Graded Readers | en_US |
dc.subject | Implementation to curricula | en_US |
dc.title | Extensive reading. Position and Practices of Using Graded Readers in Prague Grammar Schools and Students' Attitudes to a Particular Programme | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-05-30 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 132364 | |
dc.title.translated | Extenzivní čtení. Pozice a praxe využívání adaptované literatury na Pražských gymnáziích a postoj studentů ke konkrétnímu programu | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Müller Dočkalová, Barbora | |
dc.identifier.aleph | 001779537 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Foundations of Humanities | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Foundations of Humanities | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce Extenzivní čtení - pozice a praxe využívání adaptované literatury na Pražských gymnáziích a postoj studentů ke konkrétnímu programu představuje fenomén extenzivního čtení. Zabývá se jeho historií, teoretickými východisky, empirickými studiemi, materiálem pro extenzivní čtení - graded readers and přínosy tohoto souboru praktik pro výuku a učení se anglickému jazyku. Analytická část práce nabízí důvody pro vysvětlení velkého kontrastu mezi potenciálem extenzivního čtení a implementací do výuky, která je spíše výjimečná a jejíž praxe je často v rozporu s principy extenzivního čtení. Pro nalezení důvodů pak práce analyzuje charakter výuky anglického jazyka v zemích, kde je extenzivní čtení součástí kurikula. Praktická část práce posuzuje rozsah a charakter pronikání extenzivního čtení do výuky na relevantních pražských gymnáziích. Ve své druhé části se zaměřuje na praktiky gymnázia v Mělníku, kde probíhá systematické čtení adaptované literatury. Dotazníkovým šetřením jsou zjišťovány postoje studentů k projektu I read, you read, we read financovaného Evropskou unií. Odpovědi slouží k posouzení úspěšnosti tohoto projektu. Klíčová slova: Extenzivní čtení, metodologie výuky cizího jazyka, implicitní učení, adaptovaná literatura, implementace do kurikula | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis Extensive reading - Position and Practices of Using Graded Readers in Prague Grammar schools and Students' Attitudes to a Particular Programme presents the phenomenon of extensive reading. It looks into its history, theoretical grounding, the existing body of empirical research, graded readers and benefits for English language teaching and learning. The analytical part gives reasons for the contrast between the great potential of extensive reading for the student's improvement on the one hand, and the implementation which has been infrequent and often at odds with the principles on the other. To find the reasons, the theoretical part analysed the situation of the English language teaching in countries which had implemented extensive reading into the curriculum. In the research part it assesses the scale and the practices of using graded readers in all relevant grammar schools in Prague. In the second part of the survey of grammar schools, it focuses on a grammar school in Mělník, which has been systematically using GRs. It examines the students' attitudes towards the practices of reading GRs in order to assess the potential and the limits of the European Union financed project I read, you read, we read. Key words: Extensive reading, Methodology of English Teaching, Implicit... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017795370106986 | |