Zobrazit minimální záznam

Využití myšlenkových map ve výuce angličtiny s důrazem na slovní zásobu v individuálních kurzech, ve skupinách a se samouky
dc.contributor.advisorDvořák, Bohuslav
dc.creatorBorovková, Petra
dc.date.accessioned2020-11-26T21:26:53Z
dc.date.available2020-11-26T21:26:53Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67411
dc.description.abstractThis work deals with an implementation of mind maps in ELT. It stems from the master thesis Mind Maps in English Language Teaching, and it further explores and develops its assumptions. This thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part gives an explanation why mind maps serve as an effective learning strategy. It is dedicated to the problem of memory, organisation of thoughts, strategies of consolidation, and learning styles. Examples of activities focused on various language skills based on mind maps, can be found in the practical part of the thesis. The crucial part is the one which concentrates on a new technique of learning vocabulary via mind maps. In this part, there are chapters devoted to an application of this technique in one-to-one courses, groups and in self-teaching. Observations are added to the description of the technique. As oppose to the master thesis, this time the research focuses on using the technique in a group.en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá aplikováním myšlenkových map při vyučování anglického jazyka. Vychází přitom z diplomové práce Využití myšlenkových map ve výuce angličtiny a dále zkoumá a rozvíjí její předpoklady. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část podává vysvětlení, proč právě myšlenkové mapy by mohly sloužit jako efektivní strategie učení. Věnuje se problematice paměti, organizace myšlenek, strategiím na podporu ukotvení nových informací a stylům učení žáků. V praktické části nalezneme příklady aktivit zaměřených na různé jazykové dovednosti založené na myšlenkových mapách. Stěžejní část je potom ta, které se soustřeďuje na novou techniku učení se slovíček pomocí myšlenkových map. Nachází se zde kapitoly, které se zaměřují na možnosti aplikace této techniky v individuálních kurzech, ve skupinách a pro samouky. Popis nové techniky učení je doplněný výzkumem. Na rozdíl od diplomové práce se výzkum tentokrát soustřeďuje na využití této techniky ve skupině.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMind mapsen_US
dc.subjectmind map boxen_US
dc.subjectmemoryen_US
dc.subjectlearning strategiesen_US
dc.subjectlearning stylesen_US
dc.subjectmnemonic deviceen_US
dc.subjectassociationsen_US
dc.subjectactivitiesen_US
dc.subjectMyšlenkové mapycs_CZ
dc.subjectMind map boxcs_CZ
dc.subjectpaměťcs_CZ
dc.subjectstrategie učenícs_CZ
dc.subjectstyly učenícs_CZ
dc.subjectmnemotechnická pomůckacs_CZ
dc.subjectasociacecs_CZ
dc.subjectaktivitycs_CZ
dc.titleApplication of mind maps in ELT with the emphasis on lexis in one-to-one courses, groups and self-teachingen_US
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-10
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId149172
dc.title.translatedVyužití myšlenkových map ve výuce angličtiny s důrazem na slovní zásobu v individuálních kurzech, ve skupinách a se samoukycs_CZ
dc.contributor.refereeVít, Radek
dc.identifier.aleph001852020
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá aplikováním myšlenkových map při vyučování anglického jazyka. Vychází přitom z diplomové práce Využití myšlenkových map ve výuce angličtiny a dále zkoumá a rozvíjí její předpoklady. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část podává vysvětlení, proč právě myšlenkové mapy by mohly sloužit jako efektivní strategie učení. Věnuje se problematice paměti, organizace myšlenek, strategiím na podporu ukotvení nových informací a stylům učení žáků. V praktické části nalezneme příklady aktivit zaměřených na různé jazykové dovednosti založené na myšlenkových mapách. Stěžejní část je potom ta, které se soustřeďuje na novou techniku učení se slovíček pomocí myšlenkových map. Nachází se zde kapitoly, které se zaměřují na možnosti aplikace této techniky v individuálních kurzech, ve skupinách a pro samouky. Popis nové techniky učení je doplněný výzkumem. Na rozdíl od diplomové práce se výzkum tentokrát soustřeďuje na využití této techniky ve skupině.cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with an implementation of mind maps in ELT. It stems from the master thesis Mind Maps in English Language Teaching, and it further explores and develops its assumptions. This thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part gives an explanation why mind maps serve as an effective learning strategy. It is dedicated to the problem of memory, organisation of thoughts, strategies of consolidation, and learning styles. Examples of activities focused on various language skills based on mind maps, can be found in the practical part of the thesis. The crucial part is the one which concentrates on a new technique of learning vocabulary via mind maps. In this part, there are chapters devoted to an application of this technique in one-to-one courses, groups and in self-teaching. Observations are added to the description of the technique. As oppose to the master thesis, this time the research focuses on using the technique in a group.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990018520200106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV