dc.creator | Vykoukalová, Věra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-20T13:03:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-20T13:03:56Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/67388 | |
dc.description.abstract | Možnosti rozvíjení čtenářské gramotnosti prostřednictvím specifických úloh Věra Vykoukalová ABSTRAKT: Předmětem předkládané dizertační práce je problematika čtenářské gramotnosti žáků primárního vzdělávání. Cílem práce je analýza možností rozvoje čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školy prostřednictvím specificky zaměřených úloh a zpracování praktického metodického manuálu pro učitele k tomuto tématu. Vlastní výzkum, realizovaný prostřednictvím několika výzkumných materiálů (didaktický test, materiály pro výzkum tichého čtení s pozorností, záznamové archy dalších údajů aj.), je zaměřený na zjištění stavu čtenářské gramotnosti žáků 3., 4. a 5. ročníků 1. stupně ZŠ prostřednictvím čtyř skupin úloh z hlediska dovedností získávat a zpracovávat informace obsažené v různých typech textů. Na základě výsledků výzkumných aktivit jsou analyzovány vztahy vybraných základních proměnných ke stavu a rozvoji čtenářské gramotnosti žáků, formulovány závěry a předloženy náměty diskuze. Výzkumné závěry byly aplikovány v praktickém manuálu tvorby úloh rozvíjejících čtenářskou gramotnost žáků, který je součástí práce. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Possibilities of development of the reading literacy by means of specific tasks Věra Vykoukalová ABSTRACT: The topic of the thesis is the problematics of reading literacy of pupils of primary education. The aim is analysing the possibilities of the development of reading literacy of pupils of the primary education by means of tasks and processing practical methodical handbook for teachers about this topic. The research itself, implemented by means of several investigated materials (a didactic test, materials for investigating the silent reading with attention, record sheets of other figures etc.), is focused on the investigation of the level of reading literacy of the pupils of third, fourth and fifth grade of the basic school by means of four different types of text tasks. The relations of chosen basic variables to the state and development of reading literacy of pupils are analyzed on the basis of the results of research activities, the conclucions are made and the themes of the discussion proposed. The research conclusion were applied in a practical handbook of the creation of the tasks focused on developing the reading literacy of pupils, which is a part of the thesis. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Reading literacy | en_US |
dc.subject | primary education | en_US |
dc.subject | purposeful tasks | en_US |
dc.subject | abilities and skills | en_US |
dc.subject | textual information | en_US |
dc.subject | Čtenářská gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | primární vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | cílené úlohy | cs_CZ |
dc.subject | schopnosti a dovednosti | cs_CZ |
dc.subject | textové informace | cs_CZ |
dc.title | Možnosti rozvíjení čtenářské gramotnosti prostřednictvím specificky zaměřených úloh | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-05-25 | |
dc.description.department | Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 149600 | |
dc.title.translated | Possibilities of development of the reading literacy by means of specific tasks | en_US |
dc.identifier.aleph | 001790697 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Czech Language | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - český jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - český jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Czech Language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Uznáno | cs_CZ |
thesis.grade.en | Recognized | en_US |
uk.abstract.cs | Možnosti rozvíjení čtenářské gramotnosti prostřednictvím specifických úloh Věra Vykoukalová ABSTRAKT: Předmětem předkládané dizertační práce je problematika čtenářské gramotnosti žáků primárního vzdělávání. Cílem práce je analýza možností rozvoje čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školy prostřednictvím specificky zaměřených úloh a zpracování praktického metodického manuálu pro učitele k tomuto tématu. Vlastní výzkum, realizovaný prostřednictvím několika výzkumných materiálů (didaktický test, materiály pro výzkum tichého čtení s pozorností, záznamové archy dalších údajů aj.), je zaměřený na zjištění stavu čtenářské gramotnosti žáků 3., 4. a 5. ročníků 1. stupně ZŠ prostřednictvím čtyř skupin úloh z hlediska dovedností získávat a zpracovávat informace obsažené v různých typech textů. Na základě výsledků výzkumných aktivit jsou analyzovány vztahy vybraných základních proměnných ke stavu a rozvoji čtenářské gramotnosti žáků, formulovány závěry a předloženy náměty diskuze. Výzkumné závěry byly aplikovány v praktickém manuálu tvorby úloh rozvíjejících čtenářskou gramotnost žáků, který je součástí práce. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Possibilities of development of the reading literacy by means of specific tasks Věra Vykoukalová ABSTRACT: The topic of the thesis is the problematics of reading literacy of pupils of primary education. The aim is analysing the possibilities of the development of reading literacy of pupils of the primary education by means of tasks and processing practical methodical handbook for teachers about this topic. The research itself, implemented by means of several investigated materials (a didactic test, materials for investigating the silent reading with attention, record sheets of other figures etc.), is focused on the investigation of the level of reading literacy of the pupils of third, fourth and fifth grade of the basic school by means of four different types of text tasks. The relations of chosen basic variables to the state and development of reading literacy of pupils are analyzed on the basis of the results of research activities, the conclucions are made and the themes of the discussion proposed. The research conclusion were applied in a practical handbook of the creation of the tasks focused on developing the reading literacy of pupils, which is a part of the thesis. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | U | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | U | |
dc.identifier.lisID | 990017906970106986 | |