Zobrazit minimální záznam

Possibilities of development of the reading literacy by means of specific tasks
dc.creatorVykoukalová, Věra
dc.date.accessioned2021-05-20T13:03:56Z
dc.date.available2021-05-20T13:03:56Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67388
dc.description.abstractMožnosti rozvíjení čtenářské gramotnosti prostřednictvím specifických úloh Věra Vykoukalová ABSTRAKT: Předmětem předkládané dizertační práce je problematika čtenářské gramotnosti žáků primárního vzdělávání. Cílem práce je analýza možností rozvoje čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školy prostřednictvím specificky zaměřených úloh a zpracování praktického metodického manuálu pro učitele k tomuto tématu. Vlastní výzkum, realizovaný prostřednictvím několika výzkumných materiálů (didaktický test, materiály pro výzkum tichého čtení s pozorností, záznamové archy dalších údajů aj.), je zaměřený na zjištění stavu čtenářské gramotnosti žáků 3., 4. a 5. ročníků 1. stupně ZŠ prostřednictvím čtyř skupin úloh z hlediska dovedností získávat a zpracovávat informace obsažené v různých typech textů. Na základě výsledků výzkumných aktivit jsou analyzovány vztahy vybraných základních proměnných ke stavu a rozvoji čtenářské gramotnosti žáků, formulovány závěry a předloženy náměty diskuze. Výzkumné závěry byly aplikovány v praktickém manuálu tvorby úloh rozvíjejících čtenářskou gramotnost žáků, který je součástí práce.cs_CZ
dc.description.abstractPossibilities of development of the reading literacy by means of specific tasks Věra Vykoukalová ABSTRACT: The topic of the thesis is the problematics of reading literacy of pupils of primary education. The aim is analysing the possibilities of the development of reading literacy of pupils of the primary education by means of tasks and processing practical methodical handbook for teachers about this topic. The research itself, implemented by means of several investigated materials (a didactic test, materials for investigating the silent reading with attention, record sheets of other figures etc.), is focused on the investigation of the level of reading literacy of the pupils of third, fourth and fifth grade of the basic school by means of four different types of text tasks. The relations of chosen basic variables to the state and development of reading literacy of pupils are analyzed on the basis of the results of research activities, the conclucions are made and the themes of the discussion proposed. The research conclusion were applied in a practical handbook of the creation of the tasks focused on developing the reading literacy of pupils, which is a part of the thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectReading literacyen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectpurposeful tasksen_US
dc.subjectabilities and skillsen_US
dc.subjecttextual informationen_US
dc.subjectČtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectprimární vzdělávánícs_CZ
dc.subjectcílené úlohycs_CZ
dc.subjectschopnosti a dovednostics_CZ
dc.subjecttextové informacecs_CZ
dc.titleMožnosti rozvíjení čtenářské gramotnosti prostřednictvím specificky zaměřených úlohcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-25
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId149600
dc.title.translatedPossibilities of development of the reading literacy by means of specific tasksen_US
dc.identifier.aleph001790697
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Czech Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - český jazykcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - český jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Czech Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csMožnosti rozvíjení čtenářské gramotnosti prostřednictvím specifických úloh Věra Vykoukalová ABSTRAKT: Předmětem předkládané dizertační práce je problematika čtenářské gramotnosti žáků primárního vzdělávání. Cílem práce je analýza možností rozvoje čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školy prostřednictvím specificky zaměřených úloh a zpracování praktického metodického manuálu pro učitele k tomuto tématu. Vlastní výzkum, realizovaný prostřednictvím několika výzkumných materiálů (didaktický test, materiály pro výzkum tichého čtení s pozorností, záznamové archy dalších údajů aj.), je zaměřený na zjištění stavu čtenářské gramotnosti žáků 3., 4. a 5. ročníků 1. stupně ZŠ prostřednictvím čtyř skupin úloh z hlediska dovedností získávat a zpracovávat informace obsažené v různých typech textů. Na základě výsledků výzkumných aktivit jsou analyzovány vztahy vybraných základních proměnných ke stavu a rozvoji čtenářské gramotnosti žáků, formulovány závěry a předloženy náměty diskuze. Výzkumné závěry byly aplikovány v praktickém manuálu tvorby úloh rozvíjejících čtenářskou gramotnost žáků, který je součástí práce.cs_CZ
uk.abstract.enPossibilities of development of the reading literacy by means of specific tasks Věra Vykoukalová ABSTRACT: The topic of the thesis is the problematics of reading literacy of pupils of primary education. The aim is analysing the possibilities of the development of reading literacy of pupils of the primary education by means of tasks and processing practical methodical handbook for teachers about this topic. The research itself, implemented by means of several investigated materials (a didactic test, materials for investigating the silent reading with attention, record sheets of other figures etc.), is focused on the investigation of the level of reading literacy of the pupils of third, fourth and fifth grade of the basic school by means of four different types of text tasks. The relations of chosen basic variables to the state and development of reading literacy of pupils are analyzed on the basis of the results of research activities, the conclucions are made and the themes of the discussion proposed. The research conclusion were applied in a practical handbook of the creation of the tasks focused on developing the reading literacy of pupils, which is a part of the thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990017906970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV