Zobrazit minimální záznam

Veřejné zakázky na služby mobilních operátorů
dc.contributor.advisorSkuhrovec, Jiří
dc.creatorPolák, Zdeněk
dc.date.accessioned2017-05-27T02:53:17Z
dc.date.available2017-05-27T02:53:17Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67339
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá veřejnými zakázkami na služby mobilních operátorů a analýzou institucionálních a procedurálních znaků, které umožňují veřejným zadavatelům dosahovat nižší ceny, než dosahují běžní spotřebitelé. Aplikovaný model vysvětluje variabilitu v konečné ceně spotřebního koše s vysokou spotřebou mobilních služeb. Variabilita je vysvětlována jako funkce odhadované ceny spotřebního koše, roku veřejné zakázky, délky smlouvy, dodavatele, struktury řízení veřejného zadavatele, počtu účastníků a použití elektronické aukce. Výsledky naznačují, že při použití elektronické aukce klesá konečná cena mobilních služeb o 8.6 %, T-Mobile je dražší než O2 a Vodafone v průměru o 8 % a každý další účastník veřejné zakázky snižuje konečnou cenu v průměru o 6.1 %. Zjistili jsme, že existuje statisticky signifikantní rozdíl v konečné ceně mobilních služeb s ohledem na typ veřejného zadavatele. Konečná cena mobilních služeb klesá v čase průměrně o 9 % za rok. Společně se statistickou nevýznamností proměnné udávající délku smlouvy vyplývá, že dlouhodobé smlouvy nejsou nákladově efektivní.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with public procurement of mobile network operators services and analysis of institutional and procedural characteristics under which public authorities are able to reach lower prices than regular retail customers. The applied model attempts to explain a variation in final price of high consumption mobile services consumer basket. The variation is explained as a function of estimated price of consumer basket, year of tender, length of contract, supplier, governance structure of public authority, number of bidders and use of electronic auction. The results indicate that usage of electronic auction brings lower final price of mobile services by 8.6 %, T-Mobile is more expensive than O2 and Vodafone on average by 8 % and each additional bidder decreases the final price on average by 6.1 %. We found that there exists statistically significant difference in the final price with respect to type of public authority. The final price of mobile services is decreasing in time, on average by 9 % per year. Together with insignificance of the variable measuring length of contract, it follows that long term contracts are not cost-efficient.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectveřejné zakázkycs_CZ
dc.subjectslužby mobilních operátorůcs_CZ
dc.subjectelektronická aukcecs_CZ
dc.subjectpublic procurementen_US
dc.subjectmobile servicesen_US
dc.subjectelectronic auctionen_US
dc.titlePublic procurement of mobile network operators servicesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-02-11
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId138183
dc.title.translatedVeřejné zakázky na služby mobilních operátorůcs_CZ
dc.contributor.refereeLuňáčková, Petra
dc.identifier.aleph001937924
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá veřejnými zakázkami na služby mobilních operátorů a analýzou institucionálních a procedurálních znaků, které umožňují veřejným zadavatelům dosahovat nižší ceny, než dosahují běžní spotřebitelé. Aplikovaný model vysvětluje variabilitu v konečné ceně spotřebního koše s vysokou spotřebou mobilních služeb. Variabilita je vysvětlována jako funkce odhadované ceny spotřebního koše, roku veřejné zakázky, délky smlouvy, dodavatele, struktury řízení veřejného zadavatele, počtu účastníků a použití elektronické aukce. Výsledky naznačují, že při použití elektronické aukce klesá konečná cena mobilních služeb o 8.6 %, T-Mobile je dražší než O2 a Vodafone v průměru o 8 % a každý další účastník veřejné zakázky snižuje konečnou cenu v průměru o 6.1 %. Zjistili jsme, že existuje statisticky signifikantní rozdíl v konečné ceně mobilních služeb s ohledem na typ veřejného zadavatele. Konečná cena mobilních služeb klesá v čase průměrně o 9 % za rok. Společně se statistickou nevýznamností proměnné udávající délku smlouvy vyplývá, že dlouhodobé smlouvy nejsou nákladově efektivní.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with public procurement of mobile network operators services and analysis of institutional and procedural characteristics under which public authorities are able to reach lower prices than regular retail customers. The applied model attempts to explain a variation in final price of high consumption mobile services consumer basket. The variation is explained as a function of estimated price of consumer basket, year of tender, length of contract, supplier, governance structure of public authority, number of bidders and use of electronic auction. The results indicate that usage of electronic auction brings lower final price of mobile services by 8.6 %, T-Mobile is more expensive than O2 and Vodafone on average by 8 % and each additional bidder decreases the final price on average by 6.1 %. We found that there exists statistically significant difference in the final price with respect to type of public authority. The final price of mobile services is decreasing in time, on average by 9 % per year. Together with insignificance of the variable measuring length of contract, it follows that long term contracts are not cost-efficient.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990019379240106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV