Zobrazit minimální záznam

Qualitative research of moral decision making in computer game Walking Dead
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorHeller, Jakub
dc.date.accessioned2017-05-27T02:52:18Z
dc.date.available2017-05-27T02:52:18Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67334
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na výzkum interakce, která probíhá mezi počítačovými hrami a hráči. Konkrétně pak na etické a morální aspekty takovéto interakce, v rámci které je po hráči vyžadováno morální rozhodnutí, jehož důsledky nějakým způsobem ovlivňují vývoj příběhu, podobu virtuálního světa nebo mají jiný dopad na narativní složku hry. Úkolem této práce je popsat kontext, ve kterém tato morální rozhodnutí probíhají a faktory, které je ovlivňují. Teoretická část práce má podobu shrnutí relevantních témat herních studií, které mají na problematiku morálního rozhodování vliv. Výzkum byl proveden se skupinou deseti respondentů, kteří hráli počítačovou hru The Walking Dead a v průběhu hraní odpovídali na otázky týkající se morálního rozhodování. Analýza získaných dat byla provedena pomocí metody zakotvené teorie, která umožnila identifikování zkoumaných jevů a jejich uvedení do vzájemných souvislostí. Hlavním výsledkem práce je samotná zakotvená teorie a její pomocí zodpovězené výzkumné otázky.cs_CZ
dc.description.abstractThe focus of this thesis is research of interaction which takes place between players and computer games. Specifically on ethical and moral aspects of such interaction in which the players are required to make moral decisions that in any way affect the progression of the story, shaping of the virtual world, or have any other effect on the in-game narration. The goal of this text is to describe context in which such moral decisions are made and factors that influence them. The theoretical part of this thesis has the form of a summary of relevant game studies topics, which influence the moral decision making issue. Research was conducted on a group of ten respondents, who played The Walking Dead game and who shared their experiences by answering questions concerning moral decision making. The gathered data was thereafter analysed using a grounded theory method, which allowed me to identify and contextualize the researched phenomena. The main output of this text is the grounded theory itself and the answers provided by its application in context with research questions.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpočítačové hrycs_CZ
dc.subjecthrycs_CZ
dc.subjectvideohrycs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectmorální rozhodovánícs_CZ
dc.subjectinterakcecs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectzakotvená teoriecs_CZ
dc.subjectcomputer gamesen_US
dc.subjectgamesen_US
dc.subjectvideogamesen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectmoral decision makingen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectgrounded theoryen_US
dc.titleKvalitativní studie morálního rozhodování v počítačové hře Walking Deadcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-28
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139302
dc.title.translatedQualitative research of moral decision making in computer game Walking Deaden_US
dc.contributor.refereeKrobová, Tereza
dc.identifier.aleph001925121
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na výzkum interakce, která probíhá mezi počítačovými hrami a hráči. Konkrétně pak na etické a morální aspekty takovéto interakce, v rámci které je po hráči vyžadováno morální rozhodnutí, jehož důsledky nějakým způsobem ovlivňují vývoj příběhu, podobu virtuálního světa nebo mají jiný dopad na narativní složku hry. Úkolem této práce je popsat kontext, ve kterém tato morální rozhodnutí probíhají a faktory, které je ovlivňují. Teoretická část práce má podobu shrnutí relevantních témat herních studií, které mají na problematiku morálního rozhodování vliv. Výzkum byl proveden se skupinou deseti respondentů, kteří hráli počítačovou hru The Walking Dead a v průběhu hraní odpovídali na otázky týkající se morálního rozhodování. Analýza získaných dat byla provedena pomocí metody zakotvené teorie, která umožnila identifikování zkoumaných jevů a jejich uvedení do vzájemných souvislostí. Hlavním výsledkem práce je samotná zakotvená teorie a její pomocí zodpovězené výzkumné otázky.cs_CZ
uk.abstract.enThe focus of this thesis is research of interaction which takes place between players and computer games. Specifically on ethical and moral aspects of such interaction in which the players are required to make moral decisions that in any way affect the progression of the story, shaping of the virtual world, or have any other effect on the in-game narration. The goal of this text is to describe context in which such moral decisions are made and factors that influence them. The theoretical part of this thesis has the form of a summary of relevant game studies topics, which influence the moral decision making issue. Research was conducted on a group of ten respondents, who played The Walking Dead game and who shared their experiences by answering questions concerning moral decision making. The gathered data was thereafter analysed using a grounded theory method, which allowed me to identify and contextualize the researched phenomena. The main output of this text is the grounded theory itself and the answers provided by its application in context with research questions.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990019251210106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV