Zobrazit minimální záznam

Czech for Foreigners in the Preschool Education Institutions
dc.contributor.advisorŠebesta, Karel
dc.creatorHušáková, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-27T02:48:24Z
dc.date.available2017-05-27T02:48:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67315
dc.description.abstractv českém jazyce Text se zabývá výukou češtiny jako cizího jazyka v předškolním zařízení, protože práce s dětmi předškolního věku je spojena s řadou specifik a vyžaduje tedy speciální přístup pedagoga. Děti-cizinci často pochází z rodin, kde nikdo nemluví česky, a mívají velice omezenou slovní zásobu. Jejich inkluze v českém školním prostředí tedy není snadná. V teoretické části práce se věnujeme nejprve analýze kurikulárních dokumentů pro předškolní vzdělávání, a to zejména s ohledem na děti-cizince. Dále se zaměřujeme na možnosti podpory integrace dětí-cizinců při vzdělávání v českých předškolních zařízeních. Následuje nastínění aspektů doprovázejících začlenění cizinců do výuky a teoretická východiska k postupu při integraci dítěte-cizince. Na konci teoretické části charakterizujeme skupinové a individuální kurzy. Předmětem empirické části jsou dvě případové studie, jejichž náplní je komplexní analýza situace dětí-cizinců ve vybraných předškolních zařízeních.cs_CZ
dc.description.abstractv anglickém jazyce The present M.A. thesis deals with teaching the Czech for foreigners in the preschool education institution. The work with the preschool children is connected with lots of specifics and thus it requires teacherʼs special attitude towards their very young learners. Children- foreigners often come from families, where nobody speaks Czech and their vocabulary is very restricted. Therefore, their inclusion into the Czech educational environment is not easy. In the theoretical part, at first we will focus on analysis of curriculum documents for preschool education, particularly with regard to children-foreigners. Afterwards, we will pay oneʼs attention to possibilities of support of integration of children-foreigners during education in Czech preschool institutions. After that, we will outline the aspects accompanying foreigners' integration into teaching and theoretical ways for child-foreigners integration process. At the end of the theoretical part, we characterize group and individual courses. Two case studies are subject of the empirical part and they contain the complex analysis of situation of children-foreigners in selected preschool institutions.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectčeština jako cizí jazykcs_CZ
dc.subjectvýuka češtiny pro cizincecs_CZ
dc.subjectpředškolní zařízenícs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectosvojování druhého jazykacs_CZ
dc.subjectvzdělávací programycs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectkurzy češtiny pro děti cizincůcs_CZ
dc.subjectmetodologiecs_CZ
dc.subjectpedagogický výzkumcs_CZ
dc.subjectanalýza vzdělávacích materiálůcs_CZ
dc.subjectjazyková přípravacs_CZ
dc.subjectczech for foreignersen_US
dc.subjecteducation of czech for foreignersen_US
dc.subjectpreschool education institutionsen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectsecond language acquisitionen_US
dc.subjecteducational programmesen_US
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.subjectczech language courses for children of foreignersen_US
dc.subjectmethodologyen_US
dc.subjectpedagogical researchen_US
dc.subjectanalysis of educational materialsen_US
dc.subjectlanguage preparationen_US
dc.titleČeština jako cizí jazyk v předškolním zařízenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-02-02
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId137435
dc.title.translatedCzech for Foreigners in the Preschool Education Institutionsen_US
dc.contributor.refereeSaicová Římalová, Lucie
dc.identifier.aleph001936663
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePřekladatelství: čeština - francouzština - Učitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.disciplineTranslation Studies: Czech - French - Teacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.programHumanitní vědycs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPřekladatelství: čeština - francouzština - Učitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTranslation Studies: Czech - French - Teacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csHumanitní vědycs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csv českém jazyce Text se zabývá výukou češtiny jako cizího jazyka v předškolním zařízení, protože práce s dětmi předškolního věku je spojena s řadou specifik a vyžaduje tedy speciální přístup pedagoga. Děti-cizinci často pochází z rodin, kde nikdo nemluví česky, a mívají velice omezenou slovní zásobu. Jejich inkluze v českém školním prostředí tedy není snadná. V teoretické části práce se věnujeme nejprve analýze kurikulárních dokumentů pro předškolní vzdělávání, a to zejména s ohledem na děti-cizince. Dále se zaměřujeme na možnosti podpory integrace dětí-cizinců při vzdělávání v českých předškolních zařízeních. Následuje nastínění aspektů doprovázejících začlenění cizinců do výuky a teoretická východiska k postupu při integraci dítěte-cizince. Na konci teoretické části charakterizujeme skupinové a individuální kurzy. Předmětem empirické části jsou dvě případové studie, jejichž náplní je komplexní analýza situace dětí-cizinců ve vybraných předškolních zařízeních.cs_CZ
uk.abstract.env anglickém jazyce The present M.A. thesis deals with teaching the Czech for foreigners in the preschool education institution. The work with the preschool children is connected with lots of specifics and thus it requires teacherʼs special attitude towards their very young learners. Children- foreigners often come from families, where nobody speaks Czech and their vocabulary is very restricted. Therefore, their inclusion into the Czech educational environment is not easy. In the theoretical part, at first we will focus on analysis of curriculum documents for preschool education, particularly with regard to children-foreigners. Afterwards, we will pay oneʼs attention to possibilities of support of integration of children-foreigners during education in Czech preschool institutions. After that, we will outline the aspects accompanying foreigners' integration into teaching and theoretical ways for child-foreigners integration process. At the end of the theoretical part, we characterize group and individual courses. Two case studies are subject of the empirical part and they contain the complex analysis of situation of children-foreigners in selected preschool institutions.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990019366630106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV