dc.contributor.advisor | Šebesta, Karel | |
dc.creator | Hušáková, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T02:48:24Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T02:48:24Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/67315 | |
dc.description.abstract | v českém jazyce Text se zabývá výukou češtiny jako cizího jazyka v předškolním zařízení, protože práce s dětmi předškolního věku je spojena s řadou specifik a vyžaduje tedy speciální přístup pedagoga. Děti-cizinci často pochází z rodin, kde nikdo nemluví česky, a mívají velice omezenou slovní zásobu. Jejich inkluze v českém školním prostředí tedy není snadná. V teoretické části práce se věnujeme nejprve analýze kurikulárních dokumentů pro předškolní vzdělávání, a to zejména s ohledem na děti-cizince. Dále se zaměřujeme na možnosti podpory integrace dětí-cizinců při vzdělávání v českých předškolních zařízeních. Následuje nastínění aspektů doprovázejících začlenění cizinců do výuky a teoretická východiska k postupu při integraci dítěte-cizince. Na konci teoretické části charakterizujeme skupinové a individuální kurzy. Předmětem empirické části jsou dvě případové studie, jejichž náplní je komplexní analýza situace dětí-cizinců ve vybraných předškolních zařízeních. | cs_CZ |
dc.description.abstract | v anglickém jazyce The present M.A. thesis deals with teaching the Czech for foreigners in the preschool education institution. The work with the preschool children is connected with lots of specifics and thus it requires teacherʼs special attitude towards their very young learners. Children- foreigners often come from families, where nobody speaks Czech and their vocabulary is very restricted. Therefore, their inclusion into the Czech educational environment is not easy. In the theoretical part, at first we will focus on analysis of curriculum documents for preschool education, particularly with regard to children-foreigners. Afterwards, we will pay oneʼs attention to possibilities of support of integration of children-foreigners during education in Czech preschool institutions. After that, we will outline the aspects accompanying foreigners' integration into teaching and theoretical ways for child-foreigners integration process. At the end of the theoretical part, we characterize group and individual courses. Two case studies are subject of the empirical part and they contain the complex analysis of situation of children-foreigners in selected preschool institutions. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | čeština jako cizí jazyk | cs_CZ |
dc.subject | výuka češtiny pro cizince | cs_CZ |
dc.subject | předškolní zařízení | cs_CZ |
dc.subject | případová studie | cs_CZ |
dc.subject | osvojování druhého jazyka | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávací programy | cs_CZ |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | kurzy češtiny pro děti cizinců | cs_CZ |
dc.subject | metodologie | cs_CZ |
dc.subject | pedagogický výzkum | cs_CZ |
dc.subject | analýza vzdělávacích materiálů | cs_CZ |
dc.subject | jazyková příprava | cs_CZ |
dc.subject | czech for foreigners | en_US |
dc.subject | education of czech for foreigners | en_US |
dc.subject | preschool education institutions | en_US |
dc.subject | case study | en_US |
dc.subject | second language acquisition | en_US |
dc.subject | educational programmes | en_US |
dc.subject | preschool education | en_US |
dc.subject | czech language courses for children of foreigners | en_US |
dc.subject | methodology | en_US |
dc.subject | pedagogical research | en_US |
dc.subject | analysis of educational materials | en_US |
dc.subject | language preparation | en_US |
dc.title | Čeština jako cizí jazyk v předškolním zařízení | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-02-02 | |
dc.description.department | Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
dc.description.department | Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 137435 | |
dc.title.translated | Czech for Foreigners in the Preschool Education Institutions | en_US |
dc.contributor.referee | Saicová Římalová, Lucie | |
dc.identifier.aleph | 001936663 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Překladatelství: čeština - francouzština - Učitelství češtiny jako cizího jazyka | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Translation Studies: Czech - French - Teacher Training for Czech as a Foreign Language | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní vědy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Překladatelství: čeština - francouzština - Učitelství češtiny jako cizího jazyka | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Translation Studies: Czech - French - Teacher Training for Czech as a Foreign Language | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní vědy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | v českém jazyce Text se zabývá výukou češtiny jako cizího jazyka v předškolním zařízení, protože práce s dětmi předškolního věku je spojena s řadou specifik a vyžaduje tedy speciální přístup pedagoga. Děti-cizinci často pochází z rodin, kde nikdo nemluví česky, a mívají velice omezenou slovní zásobu. Jejich inkluze v českém školním prostředí tedy není snadná. V teoretické části práce se věnujeme nejprve analýze kurikulárních dokumentů pro předškolní vzdělávání, a to zejména s ohledem na děti-cizince. Dále se zaměřujeme na možnosti podpory integrace dětí-cizinců při vzdělávání v českých předškolních zařízeních. Následuje nastínění aspektů doprovázejících začlenění cizinců do výuky a teoretická východiska k postupu při integraci dítěte-cizince. Na konci teoretické části charakterizujeme skupinové a individuální kurzy. Předmětem empirické části jsou dvě případové studie, jejichž náplní je komplexní analýza situace dětí-cizinců ve vybraných předškolních zařízeních. | cs_CZ |
uk.abstract.en | v anglickém jazyce The present M.A. thesis deals with teaching the Czech for foreigners in the preschool education institution. The work with the preschool children is connected with lots of specifics and thus it requires teacherʼs special attitude towards their very young learners. Children- foreigners often come from families, where nobody speaks Czech and their vocabulary is very restricted. Therefore, their inclusion into the Czech educational environment is not easy. In the theoretical part, at first we will focus on analysis of curriculum documents for preschool education, particularly with regard to children-foreigners. Afterwards, we will pay oneʼs attention to possibilities of support of integration of children-foreigners during education in Czech preschool institutions. After that, we will outline the aspects accompanying foreigners' integration into teaching and theoretical ways for child-foreigners integration process. At the end of the theoretical part, we characterize group and individual courses. Two case studies are subject of the empirical part and they contain the complex analysis of situation of children-foreigners in selected preschool institutions. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990019366630106986 | |