Zobrazit minimální záznam

The image of the journalist during the period 1918-1938
dc.contributor.advisorKöpplová, Barbara
dc.creatorJunová, Magdalena
dc.date.accessioned2017-05-27T02:43:22Z
dc.date.available2017-05-27T02:43:22Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67291
dc.description.abstractPráce zkoumá obraz novináře, který se zobrazuje v konkrétním korpusu textů - článků z Výstřižkového archivu Ministerstva zahraničních věcí, časově vymezeným obdobím tzv. "první republiky." Metodicky práce vychází z konceptu interpretativní komunity Stanleyho Fishe, přičemž interpretativní komunitou se primárně myslí autoři článků ze sledovaného korpusu. Způsob, jímž konstruují obraz vlastního povolání, se tak zpětně stává konstitutivním - napomáhá vlastní identifikaci novináře i vymezování hranic, co je přípustné, a co nikoli. Ze samotných článků vzešlý autoportrét má tudíž rysy ideálního typu - nikoli pouze kladného vzoru, nýbrž souboru charakteristik, které sami novináři vložili do vlastní představy o své profesi. Hlavní znaky tohoto ideálního typu se v průběhu sledovaného období a napříč pestrým spektrem periodik proměňovaly jen velmi málo, přestože v konkrétních kauzách se interpretace jednotlivých novinářů liší. Práce se tedy zaměřuje na obecné a sdílené rysy tohoto autoportrétu, které dokládá konkrétními příklady jednotlivých článků. Mezi nejdůležitější z oněch sdílených rysů patří vědomí novinářovy moci a z toho plynoucí zodpovědnosti, jeho vztah k pravdě, nezávislosti, času a společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines the image of the journalist that is based on a particular text corpus - on articles collected in newspaper clipping archive of Czechoslovak Ministry of Foreign Affairs during the period of "the first Czechoslovak republic." The method of this paper is inspired by Stanley Fish's concept of interpretive communities - in this case the interpretive community consists of the authors of the articles mentioned above. As they design the image of their own profession, it becomes a tool for understanding journalist's identity - it defines what is appropriate and what is not. The self-portrait of journalist does not only include a paragon of virtue that is to be followed but also a set of attributes, which journalists find typical for themselves: interestingly the main attributes do not seem to change much over time and in different newspapers. Therefore, the thesis focuses on common and shared traits of this self-portrait, illustrated by particular examples from the articles. The most important traits are for instance the consciousness of journalist's power and need for responsibility, but also journalist's attitude to truth, independence, time and society. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNovinář. Žurnalistika. První republika. Interpretativní komunity. Profesní identitacs_CZ
dc.subjectJournalist. Journalism. The first Czechoslovak republic. Interpretive communities. Professional identityen_US
dc.titleObraz novináře v období první republikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-28
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139287
dc.title.translatedThe image of the journalist during the period 1918-1938en_US
dc.contributor.refereeKnapík, Jiří
dc.identifier.aleph001925115
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce zkoumá obraz novináře, který se zobrazuje v konkrétním korpusu textů - článků z Výstřižkového archivu Ministerstva zahraničních věcí, časově vymezeným obdobím tzv. "první republiky." Metodicky práce vychází z konceptu interpretativní komunity Stanleyho Fishe, přičemž interpretativní komunitou se primárně myslí autoři článků ze sledovaného korpusu. Způsob, jímž konstruují obraz vlastního povolání, se tak zpětně stává konstitutivním - napomáhá vlastní identifikaci novináře i vymezování hranic, co je přípustné, a co nikoli. Ze samotných článků vzešlý autoportrét má tudíž rysy ideálního typu - nikoli pouze kladného vzoru, nýbrž souboru charakteristik, které sami novináři vložili do vlastní představy o své profesi. Hlavní znaky tohoto ideálního typu se v průběhu sledovaného období a napříč pestrým spektrem periodik proměňovaly jen velmi málo, přestože v konkrétních kauzách se interpretace jednotlivých novinářů liší. Práce se tedy zaměřuje na obecné a sdílené rysy tohoto autoportrétu, které dokládá konkrétními příklady jednotlivých článků. Mezi nejdůležitější z oněch sdílených rysů patří vědomí novinářovy moci a z toho plynoucí zodpovědnosti, jeho vztah k pravdě, nezávislosti, času a společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the image of the journalist that is based on a particular text corpus - on articles collected in newspaper clipping archive of Czechoslovak Ministry of Foreign Affairs during the period of "the first Czechoslovak republic." The method of this paper is inspired by Stanley Fish's concept of interpretive communities - in this case the interpretive community consists of the authors of the articles mentioned above. As they design the image of their own profession, it becomes a tool for understanding journalist's identity - it defines what is appropriate and what is not. The self-portrait of journalist does not only include a paragon of virtue that is to be followed but also a set of attributes, which journalists find typical for themselves: interestingly the main attributes do not seem to change much over time and in different newspapers. Therefore, the thesis focuses on common and shared traits of this self-portrait, illustrated by particular examples from the articles. The most important traits are for instance the consciousness of journalist's power and need for responsibility, but also journalist's attitude to truth, independence, time and society. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990019251150106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV