Show simple item record

The Czech un-film advertisement being published in film periodicals between years 1918-1938
dc.contributor.advisorVošahlíková, Pavla
dc.creatorHradec, Vít
dc.date.accessioned2017-06-14T09:02:50Z
dc.date.available2017-06-14T09:02:50Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/6720
dc.description.abstractFilm press, as well as any other kind of press, depends on advertising. Commercial success of a periodical reflects its ability to attract as many good advertisers as possible. This press is popular with readers as well as the film phenomena itself. The advertisers use its potential for offering their products or services. The purpose of the research is to find out how offered products are connected to the film periodical in which these are advertised; or which persuasive strategies are used so that a consumer can associate a product with some of the film culture aspects. The followed thesis says the Czech "un- film" advertisement being published between years 1918-1938 uses specific communication strategies to enforce, depending on a sort of a periodical itself. The "un-film" advertisement is defined as a commercial content that offers a product or a service with no logical connection to film. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractFilmový tisk je, stejně jako kterýkoli jiný, existenčně závislý na reklamě. Komerční úspěšnost titulu se odvíjí od schopnosti přilákat silné inzerenty. Vydavatel listu získává díky reklamě finanční prostředky, které jsou posléze vynakládány na chod redakce, tisk, distribuci atd. Inzerent zase využívá zájmu veřejnosti o dění ve filmovém světě k prosazování svých ekonomických záměrů. Cílem našeho zkoumání je pojmenovat, v jakém je nabízený produkt vztahu (a je-li vůbec) k příslušnému filmovému periodiku; jinými slovy, jakých je užito přesvědčovacích strategií, aby si konzument ztotožnil zcela nefilmový produkt s některým z atributů filmového prostředí, v rámci něhož je příslušný reklamní obsah komunikován. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleNefilmová reklama v meziválečném filmovém tiskucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-06-27
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId2176
dc.title.translatedThe Czech un-film advertisement being published in film periodicals between years 1918-1938en_US
dc.contributor.refereeGroman, Martin
dc.identifier.aleph000571675
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csFilmový tisk je, stejně jako kterýkoli jiný, existenčně závislý na reklamě. Komerční úspěšnost titulu se odvíjí od schopnosti přilákat silné inzerenty. Vydavatel listu získává díky reklamě finanční prostředky, které jsou posléze vynakládány na chod redakce, tisk, distribuci atd. Inzerent zase využívá zájmu veřejnosti o dění ve filmovém světě k prosazování svých ekonomických záměrů. Cílem našeho zkoumání je pojmenovat, v jakém je nabízený produkt vztahu (a je-li vůbec) k příslušnému filmovému periodiku; jinými slovy, jakých je užito přesvědčovacích strategií, aby si konzument ztotožnil zcela nefilmový produkt s některým z atributů filmového prostředí, v rámci něhož je příslušný reklamní obsah komunikován. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enFilm press, as well as any other kind of press, depends on advertising. Commercial success of a periodical reflects its ability to attract as many good advertisers as possible. This press is popular with readers as well as the film phenomena itself. The advertisers use its potential for offering their products or services. The purpose of the research is to find out how offered products are connected to the film periodical in which these are advertised; or which persuasive strategies are used so that a consumer can associate a product with some of the film culture aspects. The followed thesis says the Czech "un- film" advertisement being published between years 1918-1938 uses specific communication strategies to enforce, depending on a sort of a periodical itself. The "un-film" advertisement is defined as a commercial content that offers a product or a service with no logical connection to film. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990005716750106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV