dc.contributor.advisor | Šírová, Eva | |
dc.creator | Bendová, Hana | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T02:20:39Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T02:20:39Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/67188 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce obsahuje literárně přehledovou studii a návrh výzkumu. Teoretická část se nejprve zabývá základními informacemi o interakci a komunikaci ve škole. Dále se věnuje problematice poruch autistického spektra, konkrétně především diagnostické triádě problémových oblastí, ve které se projevují, a jejich jednotlivým typům. Obsaženo je zde i téma vzdělávání jedinců s těmito poruchami. Další část práce se zabývá interakcí a komunikací jedinců s poruchami autistického spektra, především jedinců s diagnózami Aspergerův syndrom a vysoce funkční autismus. Je tvořena převážně poznatky studií provedených na toho téma. Praktická část obsahuje návrh výzkumu, jehož tématem je pozitivní změna vztahu učitele a studenta s Aspergerovým syndromem nebo vysoce funkčním autismem vyvolaná změnou interakce a komunikace pomocí metody videotréninku interakcí a její možný vliv na vztah tohoto studenta a jeho spolužáků. Klíčová slova interakce, komunikace, poruchy autistického spektra, student, učitel | cs_CZ |
dc.description.abstract | Bachelor's thesis contains a literature review study and the research proposal. The theoretical section deals with basic informations about interaction and communication at school. It also discusses the issue of autism spectrum disorders, mostly diagnostic triad problem areas, in which they appear, and their particular types. There is also included the theme about education of individuals with these disorders. Next part of thesis deals with interaction and communication of individuals with autism spectrum disorders, especially those with diagnoses of Asperger syndrome and high functioning autism. It mostly consists of findings of studies conducted on this topic. The practical part of thesis contains the research proposal. Its theme is a positive change in relationship between teacher and student with Asperger syndrome or high functioning autism due to changing interaction and communication using technique video interaction guidance and its possible effects on the relationship between the student and his classmates. Keywords interaction, communication, autism spectrum disorders, student, teacher | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | interakce | cs_CZ |
dc.subject | komunikace | cs_CZ |
dc.subject | poruchy autistického spektra | cs_CZ |
dc.subject | student | cs_CZ |
dc.subject | učitel | cs_CZ |
dc.subject | interaction | en_US |
dc.subject | communication | en_US |
dc.subject | autism spectrum disorders | en_US |
dc.subject | student | en_US |
dc.subject | teacher | en_US |
dc.title | Interakce a komunikace ve školních třídách s dětmi s PAS | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-24 | |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 136110 | |
dc.title.translated | Interaction and communication in school classes with children with ASD | en_US |
dc.contributor.referee | Šporclová, Veronika | |
dc.identifier.aleph | 001785703 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce obsahuje literárně přehledovou studii a návrh výzkumu. Teoretická část se nejprve zabývá základními informacemi o interakci a komunikaci ve škole. Dále se věnuje problematice poruch autistického spektra, konkrétně především diagnostické triádě problémových oblastí, ve které se projevují, a jejich jednotlivým typům. Obsaženo je zde i téma vzdělávání jedinců s těmito poruchami. Další část práce se zabývá interakcí a komunikací jedinců s poruchami autistického spektra, především jedinců s diagnózami Aspergerův syndrom a vysoce funkční autismus. Je tvořena převážně poznatky studií provedených na toho téma. Praktická část obsahuje návrh výzkumu, jehož tématem je pozitivní změna vztahu učitele a studenta s Aspergerovým syndromem nebo vysoce funkčním autismem vyvolaná změnou interakce a komunikace pomocí metody videotréninku interakcí a její možný vliv na vztah tohoto studenta a jeho spolužáků. Klíčová slova interakce, komunikace, poruchy autistického spektra, student, učitel | cs_CZ |
uk.abstract.en | Bachelor's thesis contains a literature review study and the research proposal. The theoretical section deals with basic informations about interaction and communication at school. It also discusses the issue of autism spectrum disorders, mostly diagnostic triad problem areas, in which they appear, and their particular types. There is also included the theme about education of individuals with these disorders. Next part of thesis deals with interaction and communication of individuals with autism spectrum disorders, especially those with diagnoses of Asperger syndrome and high functioning autism. It mostly consists of findings of studies conducted on this topic. The practical part of thesis contains the research proposal. Its theme is a positive change in relationship between teacher and student with Asperger syndrome or high functioning autism due to changing interaction and communication using technique video interaction guidance and its possible effects on the relationship between the student and his classmates. Keywords interaction, communication, autism spectrum disorders, student, teacher | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017857030106986 | |