Show simple item record

Interaction and communication in school classes with children with ASD
dc.contributor.advisorŠírová, Eva
dc.creatorBendová, Hana
dc.date.accessioned2017-05-27T02:20:39Z
dc.date.available2017-05-27T02:20:39Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67188
dc.description.abstractBakalářská práce obsahuje literárně přehledovou studii a návrh výzkumu. Teoretická část se nejprve zabývá základními informacemi o interakci a komunikaci ve škole. Dále se věnuje problematice poruch autistického spektra, konkrétně především diagnostické triádě problémových oblastí, ve které se projevují, a jejich jednotlivým typům. Obsaženo je zde i téma vzdělávání jedinců s těmito poruchami. Další část práce se zabývá interakcí a komunikací jedinců s poruchami autistického spektra, především jedinců s diagnózami Aspergerův syndrom a vysoce funkční autismus. Je tvořena převážně poznatky studií provedených na toho téma. Praktická část obsahuje návrh výzkumu, jehož tématem je pozitivní změna vztahu učitele a studenta s Aspergerovým syndromem nebo vysoce funkčním autismem vyvolaná změnou interakce a komunikace pomocí metody videotréninku interakcí a její možný vliv na vztah tohoto studenta a jeho spolužáků. Klíčová slova interakce, komunikace, poruchy autistického spektra, student, učitelcs_CZ
dc.description.abstractBachelor's thesis contains a literature review study and the research proposal. The theoretical section deals with basic informations about interaction and communication at school. It also discusses the issue of autism spectrum disorders, mostly diagnostic triad problem areas, in which they appear, and their particular types. There is also included the theme about education of individuals with these disorders. Next part of thesis deals with interaction and communication of individuals with autism spectrum disorders, especially those with diagnoses of Asperger syndrome and high functioning autism. It mostly consists of findings of studies conducted on this topic. The practical part of thesis contains the research proposal. Its theme is a positive change in relationship between teacher and student with Asperger syndrome or high functioning autism due to changing interaction and communication using technique video interaction guidance and its possible effects on the relationship between the student and his classmates. Keywords interaction, communication, autism spectrum disorders, student, teacheren_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectinterakcecs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectporuchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectstudentcs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectinteractionen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectautism spectrum disordersen_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectteacheren_US
dc.titleInterakce a komunikace ve školních třídách s dětmi s PAScs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-24
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136110
dc.title.translatedInteraction and communication in school classes with children with ASDen_US
dc.contributor.refereeŠporclová, Veronika
dc.identifier.aleph001785703
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce obsahuje literárně přehledovou studii a návrh výzkumu. Teoretická část se nejprve zabývá základními informacemi o interakci a komunikaci ve škole. Dále se věnuje problematice poruch autistického spektra, konkrétně především diagnostické triádě problémových oblastí, ve které se projevují, a jejich jednotlivým typům. Obsaženo je zde i téma vzdělávání jedinců s těmito poruchami. Další část práce se zabývá interakcí a komunikací jedinců s poruchami autistického spektra, především jedinců s diagnózami Aspergerův syndrom a vysoce funkční autismus. Je tvořena převážně poznatky studií provedených na toho téma. Praktická část obsahuje návrh výzkumu, jehož tématem je pozitivní změna vztahu učitele a studenta s Aspergerovým syndromem nebo vysoce funkčním autismem vyvolaná změnou interakce a komunikace pomocí metody videotréninku interakcí a její možný vliv na vztah tohoto studenta a jeho spolužáků. Klíčová slova interakce, komunikace, poruchy autistického spektra, student, učitelcs_CZ
uk.abstract.enBachelor's thesis contains a literature review study and the research proposal. The theoretical section deals with basic informations about interaction and communication at school. It also discusses the issue of autism spectrum disorders, mostly diagnostic triad problem areas, in which they appear, and their particular types. There is also included the theme about education of individuals with these disorders. Next part of thesis deals with interaction and communication of individuals with autism spectrum disorders, especially those with diagnoses of Asperger syndrome and high functioning autism. It mostly consists of findings of studies conducted on this topic. The practical part of thesis contains the research proposal. Its theme is a positive change in relationship between teacher and student with Asperger syndrome or high functioning autism due to changing interaction and communication using technique video interaction guidance and its possible effects on the relationship between the student and his classmates. Keywords interaction, communication, autism spectrum disorders, student, teacheren_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990017857030106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV