Show simple item record

The creative class in Prague
dc.contributor.advisorOuředníček, Martin
dc.creatorHurtová, Anna
dc.date.accessioned2017-05-27T02:18:09Z
dc.date.available2017-05-27T02:18:09Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67176
dc.description.abstractKreativní třída v Praze Abstrakt Cílem této práce je vymezit městské části Prahy, které vykazují vyšší podíl kreativní třídy. Dalším cílem je pojmenovat důvody tohoto jevu. Výzkum byl proveden kombinací kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Kvantitativní přístup spočíval v analýze dat Sčítání lidu, domů a bytů 2011, těžištěm kvalitativní části bylo vedení strukturovaných rozhovorů se zástupci kreativní třídy žijícími v Praze 7. To bylo doplněno zúčastněným pozorováním a neformálními rozhovory. Výsledky výzkumu ukázaly, že nejvyšší výskyt kreativní třídy vykazují městské části v centru Prahy a k němu přilehlé. Periferní oblasti jsou výjimkou. Příčinou tohoto jevu ve zkoumané oblasti byla blízkost centra města, městská zeleň a místní komunita. Sledovaná cílová skupina potvrdila, že výběr lokality místa bydliště způsobil to, že začali mnohem méně využívat další městské části. Klíčová slova: kreativita, kreativní třída, kultura, kreativní index, inovace, Prahacs_CZ
dc.description.abstractCreative Class in Prague Abstract The objective of this thesis is to define the districts of Prague which evince higher ratio of the creative class. Another objective is to identify the reasons of this phenomenon. The research was done by the combination of the quantitative and qualitative approach. The quantitative research consisted of the analysis of the Population and Housing Census 2011 data, the focus of the qualitative part has been structured interviews with the representatives of this creative class who live in Prague 7. This was complemented by the participating observation and informal interviews. The research results showed that the highest ratio of the creative class is in the districts in the central area of Prague and the districts in the adjacent areas. The peripheral districts are exceptions. The reasons of this phenomenon in the studied area are nearness to downtown, the urban nature, and the local community. The target group confirmed that the choice of residence location caused that they had become much less dependent on other districts. Keywords: creativity, creative class, culture, creative index, innovation, Pragueen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectkreativitacs_CZ
dc.subjectkreativní třídacs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectkreativní indexcs_CZ
dc.subjectinovacecs_CZ
dc.subjectPrahacs_CZ
dc.subjectživotní stylcs_CZ
dc.subjectcreativityen_US
dc.subjectcreative classen_US
dc.subjectcultureen_US
dc.subjectcreative indexen_US
dc.subjectinnovationen_US
dc.subjectPragueen_US
dc.subjectlife styleen_US
dc.titleKreativní třída v Prazecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-16
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId118773
dc.title.translatedThe creative class in Pragueen_US
dc.contributor.refereePospíšilová, Lucie
dc.identifier.aleph001783717
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDemografie se sociální geografiícs_CZ
thesis.degree.disciplineDemography and Social Geographyen_US
thesis.degree.programDemografiecs_CZ
thesis.degree.programDemographyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDemografie se sociální geografiícs_CZ
uk.degree-discipline.enDemography and Social Geographyen_US
uk.degree-program.csDemografiecs_CZ
uk.degree-program.enDemographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKreativní třída v Praze Abstrakt Cílem této práce je vymezit městské části Prahy, které vykazují vyšší podíl kreativní třídy. Dalším cílem je pojmenovat důvody tohoto jevu. Výzkum byl proveden kombinací kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Kvantitativní přístup spočíval v analýze dat Sčítání lidu, domů a bytů 2011, těžištěm kvalitativní části bylo vedení strukturovaných rozhovorů se zástupci kreativní třídy žijícími v Praze 7. To bylo doplněno zúčastněným pozorováním a neformálními rozhovory. Výsledky výzkumu ukázaly, že nejvyšší výskyt kreativní třídy vykazují městské části v centru Prahy a k němu přilehlé. Periferní oblasti jsou výjimkou. Příčinou tohoto jevu ve zkoumané oblasti byla blízkost centra města, městská zeleň a místní komunita. Sledovaná cílová skupina potvrdila, že výběr lokality místa bydliště způsobil to, že začali mnohem méně využívat další městské části. Klíčová slova: kreativita, kreativní třída, kultura, kreativní index, inovace, Prahacs_CZ
uk.abstract.enCreative Class in Prague Abstract The objective of this thesis is to define the districts of Prague which evince higher ratio of the creative class. Another objective is to identify the reasons of this phenomenon. The research was done by the combination of the quantitative and qualitative approach. The quantitative research consisted of the analysis of the Population and Housing Census 2011 data, the focus of the qualitative part has been structured interviews with the representatives of this creative class who live in Prague 7. This was complemented by the participating observation and informal interviews. The research results showed that the highest ratio of the creative class is in the districts in the central area of Prague and the districts in the adjacent areas. The peripheral districts are exceptions. The reasons of this phenomenon in the studied area are nearness to downtown, the urban nature, and the local community. The target group confirmed that the choice of residence location caused that they had become much less dependent on other districts. Keywords: creativity, creative class, culture, creative index, innovation, Pragueen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990017837170106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV