Zobrazit minimální záznam

Israeli National Identity in the songs of Naomi Shemer
dc.contributor.advisorSládek, Pavel
dc.creatorKuželová, Mariana
dc.date.accessioned2021-03-24T22:24:44Z
dc.date.available2021-03-24T22:24:44Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67175
dc.description.abstractTato práce si klade za cíl zachytit motivy izraelské národní identity v písňových textech izraelské textařky a skladatelky Noʿomi Šemer (1930-2004) z jejího tvůrčího období do roku 1967. První kapitola pojednává o dějinách hebrejské ideologické písně od konce 19. století do 60. let 20. století. Druhá kapitola se zabývá těmi biografickými prvky a politickými názory Noʿomi Šemer, které jsou relevantní pro pochopení její tvorby. Dále jsou představeny metody a výsledky analýzy autorčiných textů, kterou provedl Michael Gadish, a z níž tato práce do jisté míry čerpá. V této kapitole je rovněž popsán vztah mezi tvorbou Noʿomi Šemer a izraelskou národní identitou její doby. Poslední kapitola se zaměřuje na nejvýraznější motivy autorčiny tvorby, kterými jsou biblické motivy, motiv vojáka a motiv budování. Každému z těchto motivů je věnována samostatná podkapitola, ve které je na ukázkách písňových textů předvedeno, jakým způsobem autorka s danými motivy nakládá. Práce je doplněna o obrazové přílohy, které dokazují přítomnost zmíněných motivů i v tehdejší izraelské vizuální kultuře. V závěru se práce snaží navrhnout možné příčiny relevance těchto motivů v kultuře a identitě tehdejší izraelské společnosti.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis aims at describing motives of Israeli national identity, as shown in lyrics of Israeli lyricist and composer No'omi Shemer (1930-2004) in her songs written until 1967. The first chapter presents history of Hebrew ideological songs from the end of 19th century to 1960's. The second chapter examines biographical events and political events of No'omi Shemer that are relevant for understanding of her writings. Next, methods and analyses of Shemer's lyrics by Michael Gadish, which to certain extent influenced this thesis, are explained. In this chapter, the relationship between No'omi Shemer's writings and Israeli national identity of her time is also shown. The last chapter focuses on the most prevalent motives of Shemer's lyrics, namely, the Biblical motives, the motive of a soldier and the motive of building. Each motive is presented in a subchapter, which demonstrates how Shemer dealt with them. The thesis contains visual attachments as evidence of the said motives being relevant to Israeli culture of Shemer's time. In the conclusion, the thesis seeks to examine reasons for the said motives being prominent in Israeli culture and national identity of the period.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSionismen_US
dc.subjectNaomi Shemeren_US
dc.subjectDavid Ben Gurionen_US
dc.subjectmusicen_US
dc.subjectIsraeli songsen_US
dc.subjectlyricsen_US
dc.subjectBibleen_US
dc.subjectsoldieren_US
dc.subjectbuildingen_US
dc.subjectnational identityen_US
dc.subjectisraelinessen_US
dc.subjectSionismuscs_CZ
dc.subjectNoʿomi Šemercs_CZ
dc.subjectDavid Ben Gurioncs_CZ
dc.subjecthudbacs_CZ
dc.subjectizraelské písněcs_CZ
dc.subjectpísňové textycs_CZ
dc.subjectBiblecs_CZ
dc.subjectvojákcs_CZ
dc.subjectbudovánícs_CZ
dc.subjectnárodní identitacs_CZ
dc.subjectiśraʾelijutcs_CZ
dc.titleIzraelská národní identita v písních No'omi Šemercs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-26
dc.description.departmentDepartment of Middle Eastern Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra Blízkého východucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId138654
dc.title.translatedIsraeli National Identity in the songs of Naomi Shemeren_US
dc.contributor.refereeMenachem Zoufalá, Marcela
dc.identifier.aleph001786722
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHebraistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineHebrew Studiesen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra Blízkého východucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Middle Eastern Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHebraistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enHebrew Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce si klade za cíl zachytit motivy izraelské národní identity v písňových textech izraelské textařky a skladatelky Noʿomi Šemer (1930-2004) z jejího tvůrčího období do roku 1967. První kapitola pojednává o dějinách hebrejské ideologické písně od konce 19. století do 60. let 20. století. Druhá kapitola se zabývá těmi biografickými prvky a politickými názory Noʿomi Šemer, které jsou relevantní pro pochopení její tvorby. Dále jsou představeny metody a výsledky analýzy autorčiných textů, kterou provedl Michael Gadish, a z níž tato práce do jisté míry čerpá. V této kapitole je rovněž popsán vztah mezi tvorbou Noʿomi Šemer a izraelskou národní identitou její doby. Poslední kapitola se zaměřuje na nejvýraznější motivy autorčiny tvorby, kterými jsou biblické motivy, motiv vojáka a motiv budování. Každému z těchto motivů je věnována samostatná podkapitola, ve které je na ukázkách písňových textů předvedeno, jakým způsobem autorka s danými motivy nakládá. Práce je doplněna o obrazové přílohy, které dokazují přítomnost zmíněných motivů i v tehdejší izraelské vizuální kultuře. V závěru se práce snaží navrhnout možné příčiny relevance těchto motivů v kultuře a identitě tehdejší izraelské společnosti.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis aims at describing motives of Israeli national identity, as shown in lyrics of Israeli lyricist and composer No'omi Shemer (1930-2004) in her songs written until 1967. The first chapter presents history of Hebrew ideological songs from the end of 19th century to 1960's. The second chapter examines biographical events and political events of No'omi Shemer that are relevant for understanding of her writings. Next, methods and analyses of Shemer's lyrics by Michael Gadish, which to certain extent influenced this thesis, are explained. In this chapter, the relationship between No'omi Shemer's writings and Israeli national identity of her time is also shown. The last chapter focuses on the most prevalent motives of Shemer's lyrics, namely, the Biblical motives, the motive of a soldier and the motive of building. Each motive is presented in a subchapter, which demonstrates how Shemer dealt with them. The thesis contains visual attachments as evidence of the said motives being relevant to Israeli culture of Shemer's time. In the conclusion, the thesis seeks to examine reasons for the said motives being prominent in Israeli culture and national identity of the period.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra Blízkého východucs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantZiss, Daniel
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990017867220106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV