Show simple item record

The Teacher of Practical Training
dc.contributor.advisorTvrzová, Ivana
dc.creatorČechová, Olga
dc.date.accessioned2017-05-27T02:14:58Z
dc.date.available2017-05-27T02:14:58Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67161
dc.description.abstract(česky): Práce se zabývá problematikou pedagogických pracovníků v oblasti středního odborného školství. Obory vzdělávání SOU jsou vedle služeb zaměřeny převážně na řemeslné zpracování materiálů. Důležitou složkou vzdělávání je odborný praktický výcvik, při kterém se žáci učí samostatné řemeslné výrobě pod vedením učitelů praktického vyučování. Přípravu a kvalifikaci učitelů praktického vyučování upravuje Zákon o pedagogických pracovnících (zákon č. 563/2004 Sb.). Pedagogickými pracovníky v pozici mistrů odborné výchovy a učitelů odborného výcviku v oblasti SOU se stávali převážně lidé z praxe, často jen s úplným středním vzděláním a vyučením v příslušném oboru. V programech doplňujícího studia pak získávali i pedagogické vzdělání. Snaha o zvyšování úrovně vzdělávání pedagogických pracovníků vedla k požadavku vysokoškolského vzdělání v bakalářských a magisterských studijních programech odpovídajícího charakteru vyučovaného oboru. Odborná způsobilost pro mistry odborné výchovy byla původně stanovena vyhláškou č. 139/1997 Sb. v rozsahu vzdělání stanoveného pro učitele předmětu praxe, vyučení v odpovídajícím oboru a nejméně roční praxe v příslušné profesi. Vyhláška pozbyla účinnost 1. 1. 2005, kdy vstoupil v platnost zákon č. 563/2004 Sb. Na základě tohoto předpisu došlo k úpravám označení...cs_CZ
dc.description.abstract(in English): This work focus on the topic of the educational staff in Vocational education schools with vocational training field. This type of secondary schools prepare pupils mainly for handicraft and this process should be led by qualified teachers. The Act of Educational staff from 2005 describes teachers at schools facilities, sets the qualification prerequisities for their activities, their in-service training and partially career system. The training of teachers of practical education and teachers of practical trainig may consist of 4 years of study at a secondary school, followed 3 years of study tertiary profesional education or 3 to 5 years at a university. Pedagogical training follows these studies, for graduates from non-pedagogical fields of studies usually represents a futher 3 years of bachelorś studies or 2 years of studies on a life-long learning study programme at the university. Teachers of practical education and teachers practical training get their vocational qualification at universities, tertiary schools and secondary schools in the field of study which correspond to the nature of the practical education. They must also have a teaching qualification. Graduates who have completed the secondary school with the final exam and obtained their teaching qualifiction durinyg...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpříprava a kvalifikace učitelecs_CZ
dc.subjectklíčové pedagogické dovednostics_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectkompetence učitelecs_CZ
dc.subjectpedagogické situacecs_CZ
dc.subjectosobnost učitelecs_CZ
dc.subjectřemeslná výrobacs_CZ
dc.subjectřemeslocs_CZ
dc.subjectTraining and qualification of teachersen_US
dc.subjectCrucial pedagogical skillsen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectCompetentions of teachersen_US
dc.subjectPedagogical situationsen_US
dc.subjectPersonality of teacheren_US
dc.subjectHandicraften_US
dc.subjectCraften_US
dc.titleUčitel praktického vyučovánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-17
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136898
dc.title.translatedThe Teacher of Practical Trainingen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph001785696
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs(česky): Práce se zabývá problematikou pedagogických pracovníků v oblasti středního odborného školství. Obory vzdělávání SOU jsou vedle služeb zaměřeny převážně na řemeslné zpracování materiálů. Důležitou složkou vzdělávání je odborný praktický výcvik, při kterém se žáci učí samostatné řemeslné výrobě pod vedením učitelů praktického vyučování. Přípravu a kvalifikaci učitelů praktického vyučování upravuje Zákon o pedagogických pracovnících (zákon č. 563/2004 Sb.). Pedagogickými pracovníky v pozici mistrů odborné výchovy a učitelů odborného výcviku v oblasti SOU se stávali převážně lidé z praxe, často jen s úplným středním vzděláním a vyučením v příslušném oboru. V programech doplňujícího studia pak získávali i pedagogické vzdělání. Snaha o zvyšování úrovně vzdělávání pedagogických pracovníků vedla k požadavku vysokoškolského vzdělání v bakalářských a magisterských studijních programech odpovídajícího charakteru vyučovaného oboru. Odborná způsobilost pro mistry odborné výchovy byla původně stanovena vyhláškou č. 139/1997 Sb. v rozsahu vzdělání stanoveného pro učitele předmětu praxe, vyučení v odpovídajícím oboru a nejméně roční praxe v příslušné profesi. Vyhláška pozbyla účinnost 1. 1. 2005, kdy vstoupil v platnost zákon č. 563/2004 Sb. Na základě tohoto předpisu došlo k úpravám označení...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): This work focus on the topic of the educational staff in Vocational education schools with vocational training field. This type of secondary schools prepare pupils mainly for handicraft and this process should be led by qualified teachers. The Act of Educational staff from 2005 describes teachers at schools facilities, sets the qualification prerequisities for their activities, their in-service training and partially career system. The training of teachers of practical education and teachers of practical trainig may consist of 4 years of study at a secondary school, followed 3 years of study tertiary profesional education or 3 to 5 years at a university. Pedagogical training follows these studies, for graduates from non-pedagogical fields of studies usually represents a futher 3 years of bachelorś studies or 2 years of studies on a life-long learning study programme at the university. Teachers of practical education and teachers practical training get their vocational qualification at universities, tertiary schools and secondary schools in the field of study which correspond to the nature of the practical education. They must also have a teaching qualification. Graduates who have completed the secondary school with the final exam and obtained their teaching qualifiction durinyg...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV