Show simple item record

Psychological aspects of preschool child deprivation and subdeprivation
dc.contributor.advisorŠulová, Lenka
dc.creatorFelcmanová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-27T02:14:47Z
dc.date.available2017-05-27T02:14:47Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67160
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje tématu deprivace a subdeprivace dítěte předškolního věku. Vymezuje oba pojmy, popisuje vnější podmínky, za kterých může vzniknout deprivace, vnitřní podmínky, které ovlivňují výsledné působení deprivační situace a základní psychické potřeby dítěte. Dále se věnuje možným subdeprivačním situacím, které mohou nastat, popisuje jednotlivá vývojová období předškolního věku s důrazem na deprivaci a subdeprivaci a popisuje změnu postojů k deprivaci v průběhu 20. století. V souvislosti s tím je věnována pozornost ústavní péči a částečné kolektivní péči. V závěru teoretické části je věnována pozornost nejaktuálnějším subdeprivačním situacím dnešní doby a následkům psychické deprivace a subdeprivace. Součástí bakalářské práce je také návrh výzkumného projektu.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with deprivation and subdeprivation of preschool children. It defines both terms, describes external conditions which can cause deprivation, internal conditions which involve the final effect of deprivation situation and basic mental child needs. It also deals with subdeprivation situations which can occur, describes the each development period of preschool age with emphasize on deprivation and subdeprivation and describes the change of attitude to deprivation in 20th century. In this context attention is paid to institutional care and partial collective care. The conclusion of theoretical part of thesis is focused on the most present subdeprivation situations of today's and on the consequences of psychological deprivation and subdeprivation. The plan of research project is part of this bachelor thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdeprivacecs_CZ
dc.subjectsubdeprivacecs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectdeprivationen_US
dc.subjectsubdeprivationen_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectpreschoool ageen_US
dc.titlePsychologické aspekty deprivace a subdeprivace dítěte předškolního věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-23
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136116
dc.title.translatedPsychological aspects of preschool child deprivation and subdeprivationen_US
dc.contributor.refereeŠturma, Jaroslav
dc.identifier.aleph001785695
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje tématu deprivace a subdeprivace dítěte předškolního věku. Vymezuje oba pojmy, popisuje vnější podmínky, za kterých může vzniknout deprivace, vnitřní podmínky, které ovlivňují výsledné působení deprivační situace a základní psychické potřeby dítěte. Dále se věnuje možným subdeprivačním situacím, které mohou nastat, popisuje jednotlivá vývojová období předškolního věku s důrazem na deprivaci a subdeprivaci a popisuje změnu postojů k deprivaci v průběhu 20. století. V souvislosti s tím je věnována pozornost ústavní péči a částečné kolektivní péči. V závěru teoretické části je věnována pozornost nejaktuálnějším subdeprivačním situacím dnešní doby a následkům psychické deprivace a subdeprivace. Součástí bakalářské práce je také návrh výzkumného projektu.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with deprivation and subdeprivation of preschool children. It defines both terms, describes external conditions which can cause deprivation, internal conditions which involve the final effect of deprivation situation and basic mental child needs. It also deals with subdeprivation situations which can occur, describes the each development period of preschool age with emphasize on deprivation and subdeprivation and describes the change of attitude to deprivation in 20th century. In this context attention is paid to institutional care and partial collective care. The conclusion of theoretical part of thesis is focused on the most present subdeprivation situations of today's and on the consequences of psychological deprivation and subdeprivation. The plan of research project is part of this bachelor thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV