Show simple item record

Attention and its aspects of people after traumatic brain injury
dc.contributor.advisorKulišťák, Petr
dc.creatorKasalická, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-27T02:11:47Z
dc.date.available2017-05-27T02:11:47Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67145
dc.description.abstractPráce se v teoretické části zabývá teoretickými koncepty kognitivních funkcí a pozornosti. Další část pojednává o traumatických poraněních mozku, jejich dělení a hodnocení závažnosti. Následuje charakteristika deficitů různých aspektů pozornosti, které mohou nastat v důsledku traumatického poranění mozku, a problémů v běžném životě, které z nich mohou plynout. Hlavní část práce pojednává o neuropsychologickém vyšetření pozornosti a následné rehabilitaci, zejména o kognitivní rehabilitaci pozornosti a strategiích určených ke kompenzaci deficitů pozornosti. Praktická část spočívá v návrhu výzkumu účinnosti fyzické aktivity jako podpory kognitivní rehabilitace pozornosti prostřednictvím počítačového kognitivně-rehabilitačního programu Neurop-2. Je postavena na nedávných poznatcích o přítomnosti a charakteristikách neurogeneze u dospělých osob. Klíčová slova: traumatické poranění mozku, poruchy pozornosti, neuropsychologické vyšetření pozornosti, kognitivní rehabilitace, fyzická aktivitacs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical part of this thesis includes the theoretical concepts of cognitive functions and attention. The following section deals with traumatic brain injuries, their division and measurement of their severity. Another chapter includes characteristics and aspects of attention disorders that can set in as a result of traumatic brain injury, and the problems that can be caused by the attention impairment in the activities of daily living. The main point of this work is the neuropsychological assessment of attention and the following rehabilitation, especially the cognitive rehabilitation of attention and compensatory strategies of attention disorders. The practical part consists in the research proposal of efficacy of physical activity as the supportive supplement to the cognitive rehabilitation of attention via cognitive-rehabilitation program Neurop-2. It is based on the recent findings of the presence and characteristics of neurogenesis in adult persons. Keywords: traumatic brain injury, attention impairment, neuropsychological assessment of attention, cognitive rehabilitation, physical activityen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttraumatické poranění mozkucs_CZ
dc.subjectporuchy pozornostics_CZ
dc.subjectneuropsychologické vyšetření pozornostics_CZ
dc.subjectkognitivní rehabilitacecs_CZ
dc.subjectfyzická aktivitacs_CZ
dc.subjecttraumatic brain injuryen_US
dc.subjectattention impairmenten_US
dc.subjectneuropsychological assessment of attentionen_US
dc.subjectcognitive rehabilitationen_US
dc.subjectphysical activityen_US
dc.titlePozornost a její aspekty u osob po traumatickém poranění mozkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-24
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId123705
dc.title.translatedAttention and its aspects of people after traumatic brain injuryen_US
dc.contributor.refereeUhlář, Pavel
dc.identifier.aleph001785690
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se v teoretické části zabývá teoretickými koncepty kognitivních funkcí a pozornosti. Další část pojednává o traumatických poraněních mozku, jejich dělení a hodnocení závažnosti. Následuje charakteristika deficitů různých aspektů pozornosti, které mohou nastat v důsledku traumatického poranění mozku, a problémů v běžném životě, které z nich mohou plynout. Hlavní část práce pojednává o neuropsychologickém vyšetření pozornosti a následné rehabilitaci, zejména o kognitivní rehabilitaci pozornosti a strategiích určených ke kompenzaci deficitů pozornosti. Praktická část spočívá v návrhu výzkumu účinnosti fyzické aktivity jako podpory kognitivní rehabilitace pozornosti prostřednictvím počítačového kognitivně-rehabilitačního programu Neurop-2. Je postavena na nedávných poznatcích o přítomnosti a charakteristikách neurogeneze u dospělých osob. Klíčová slova: traumatické poranění mozku, poruchy pozornosti, neuropsychologické vyšetření pozornosti, kognitivní rehabilitace, fyzická aktivitacs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of this thesis includes the theoretical concepts of cognitive functions and attention. The following section deals with traumatic brain injuries, their division and measurement of their severity. Another chapter includes characteristics and aspects of attention disorders that can set in as a result of traumatic brain injury, and the problems that can be caused by the attention impairment in the activities of daily living. The main point of this work is the neuropsychological assessment of attention and the following rehabilitation, especially the cognitive rehabilitation of attention and compensatory strategies of attention disorders. The practical part consists in the research proposal of efficacy of physical activity as the supportive supplement to the cognitive rehabilitation of attention via cognitive-rehabilitation program Neurop-2. It is based on the recent findings of the presence and characteristics of neurogenesis in adult persons. Keywords: traumatic brain injury, attention impairment, neuropsychological assessment of attention, cognitive rehabilitation, physical activityen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990017856900106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV