Zobrazit minimální záznam

Homeschooling - Primary Education of Children at Home
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorProcházková, Romana
dc.date.accessioned2017-05-27T02:08:56Z
dc.date.available2017-05-27T02:08:56Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67131
dc.description.abstractTématem této bakalářské práce je domácí vzdělávání dítěte na prvním stupni základní školy v České republice. V teoretické části se zabývám historií, vývojem a jednotlivými oblastmi domácího vzdělávání - důvody pro vstup do domácího vzdělávání, socializace dítěte v domácím vzdělávání a efektivita domácího vzdělávání, ve kterých jsem se snažila shrnout názory zastánců i odpůrců. V praktické části jsem pomocí strukturovaných rozhovorů s pěti rodinami získala konkrétní důvody pro vstup jednotlivých rodin do domácího vzdělávání. Dále jsem načerpala informace, jak je náročná příprava na výuku a výuka samotná, a jaká existují negativa domácího vzdělávání. Zjistila jsem, že výpovědi respondentů se poměrně shodují, žádné velké rozdíly jsem neshledala. Také rodiče potvrzují většinu názorů zastánců domácího vzdělávání uvedených v teoretické části. Tato práce by měla přinést základní informace a osobní zkušenosti rodin především rodičům, kteří o domácím vzdělávání uvažují.cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of this thesis is home schooling of children on the first level of basic school in the Czech Republic. The theoretical part of my thesis is dealing with the history, development and individual spheres of home schooling and I have tried to summarize here the opinions of both the supporters and opponents of home schooling by focusing on the following issues: the reasons for entering home schooling, socialization of a child in home schooling and its efficiency. In the practical part I identified the reasons why individual families enter home schooling based on structured interviews with five different families. Then I gathered information about how demanding the preparation for home schooling is as well as home schooling itself, including the negative aspects of home schooling. I have learned that the answers of the respondents are quite similar, I have not found any significant differences. Most opinions of the supporters of home schooling mentioned in the theoretical part have also been confirmed by the experience of the parents. This thesis should bring both basic information and personal experience of families mainly to parents who are considering home schooling.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdomácí školacs_CZ
dc.subjectdomácí vzdělávánícs_CZ
dc.subjectdůvodycs_CZ
dc.subjectefektivitacs_CZ
dc.subjectnegativacs_CZ
dc.subjectsocializacecs_CZ
dc.subjecthome schoolen_US
dc.subjecthome schoolingen_US
dc.subjectreasonsen_US
dc.subjectefficiencyen_US
dc.subjectnegative aspectsen_US
dc.subjectsocializationen_US
dc.titleŠkola doma - výchova a vzdělávání dítěte na l. stupni v rodinném prostředícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-16
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId137580
dc.title.translatedHomeschooling - Primary Education of Children at Homeen_US
dc.contributor.refereeTvrzová, Ivana
dc.identifier.aleph001785685
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem této bakalářské práce je domácí vzdělávání dítěte na prvním stupni základní školy v České republice. V teoretické části se zabývám historií, vývojem a jednotlivými oblastmi domácího vzdělávání - důvody pro vstup do domácího vzdělávání, socializace dítěte v domácím vzdělávání a efektivita domácího vzdělávání, ve kterých jsem se snažila shrnout názory zastánců i odpůrců. V praktické části jsem pomocí strukturovaných rozhovorů s pěti rodinami získala konkrétní důvody pro vstup jednotlivých rodin do domácího vzdělávání. Dále jsem načerpala informace, jak je náročná příprava na výuku a výuka samotná, a jaká existují negativa domácího vzdělávání. Zjistila jsem, že výpovědi respondentů se poměrně shodují, žádné velké rozdíly jsem neshledala. Také rodiče potvrzují většinu názorů zastánců domácího vzdělávání uvedených v teoretické části. Tato práce by měla přinést základní informace a osobní zkušenosti rodin především rodičům, kteří o domácím vzdělávání uvažují.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this thesis is home schooling of children on the first level of basic school in the Czech Republic. The theoretical part of my thesis is dealing with the history, development and individual spheres of home schooling and I have tried to summarize here the opinions of both the supporters and opponents of home schooling by focusing on the following issues: the reasons for entering home schooling, socialization of a child in home schooling and its efficiency. In the practical part I identified the reasons why individual families enter home schooling based on structured interviews with five different families. Then I gathered information about how demanding the preparation for home schooling is as well as home schooling itself, including the negative aspects of home schooling. I have learned that the answers of the respondents are quite similar, I have not found any significant differences. Most opinions of the supporters of home schooling mentioned in the theoretical part have also been confirmed by the experience of the parents. This thesis should bring both basic information and personal experience of families mainly to parents who are considering home schooling.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017856850106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV