Zobrazit minimální záznam

Students of teaching with learning disabilities
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorPejchalová, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-27T02:01:40Z
dc.date.available2017-05-27T02:01:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67094
dc.description.abstractčesky Diplomová práce se zabývá studenty učitelství se specifickou poruchou učení. Jejím cílem je zmapovat vysokoškolské studium a pedagogickou praxi těchto osob. Výzkum je doplněn o zjištění názoru veřejnosti na učitele s poruchou učení. Práce je konstruována jako empirický výzkum kvalitativního rázu, doplněný o kvantitativní údaje. Data byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů se studenty učitelských oborů se specifickou poruchou učení a dotazníkového šetření mezi veřejností. Poté byla analyzována (kvalitativně i kvantitativně) a interpretována. Následně byla provedena komparace s odbornou literaturou. Samotný text práce má tři hlavní části. Teoretická východiska pocházejí převážně ze zahraniční literatury o osobách s dyslexií na vysoké škole a v zaměstnání. Druhá část práce popisuje metodologii výzkumu a analýzu dat. Výsledkem práce jsou témata, která vystihují studenta učitelství se specifickou poruchou učení, a zjištěné názory veřejnosti. Třetí část práce, diskuze, pak přináší shrnutí a propojení odborné literatury se závěry empirického výzkumu. Přínosem studie je vytvoření konceptu toho, kdo je to student učitelství se specifickou poruchou učení. Druhým ziskem je odhalení slabých míst v přístupu k budoucím učitelům s touto poruchou a navržení možností na zkvalitnění odborné péče....cs_CZ
dc.description.abstractin English The thesis focuses on trainee teachers with specific learning disabilities. Its aim is to map their university study and teaching practice. The research part is supplemented with a short survey showing public opinion on teachers with learning disabilities. The thesis is based on empirical research of qualitative nature with quantitative information. Data were obtained from semi structured interviews with students of teaching with specific learning disabilities and from the questionnaire conducted which the public. Another analysis (qualitative and quantitative) and an interpretation of the data followed. All the findings were then compared with the data fixed in literature. The written work consists of three major parts. The theoretical part is predominantly based on abroad scientific sources of information about people with dyslexia studying at a university and employed. The second part of the thesis describes the methodology of the research and the analysis of the data. The two most important results of the research are represented by a number of features which describe a trainee teacher with specific learning disabilities, and the public opinion on such a person. The third part of the thesis discusses and summarizes similarities and differences of the research and a relevant...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpodporacs_CZ
dc.subjectspecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectstudent vysoké školycs_CZ
dc.subjectučitelstvícs_CZ
dc.subjectsupporten_US
dc.subjectlearning disabilitiesen_US
dc.subjectuniversity studenten_US
dc.subjectteachingen_US
dc.titleStudenti učitelství s poruchou učenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId119147
dc.title.translatedStudents of teaching with learning disabilitiesen_US
dc.contributor.refereeŠpačková, Klára
dc.identifier.aleph001913111
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csčesky Diplomová práce se zabývá studenty učitelství se specifickou poruchou učení. Jejím cílem je zmapovat vysokoškolské studium a pedagogickou praxi těchto osob. Výzkum je doplněn o zjištění názoru veřejnosti na učitele s poruchou učení. Práce je konstruována jako empirický výzkum kvalitativního rázu, doplněný o kvantitativní údaje. Data byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů se studenty učitelských oborů se specifickou poruchou učení a dotazníkového šetření mezi veřejností. Poté byla analyzována (kvalitativně i kvantitativně) a interpretována. Následně byla provedena komparace s odbornou literaturou. Samotný text práce má tři hlavní části. Teoretická východiska pocházejí převážně ze zahraniční literatury o osobách s dyslexií na vysoké škole a v zaměstnání. Druhá část práce popisuje metodologii výzkumu a analýzu dat. Výsledkem práce jsou témata, která vystihují studenta učitelství se specifickou poruchou učení, a zjištěné názory veřejnosti. Třetí část práce, diskuze, pak přináší shrnutí a propojení odborné literatury se závěry empirického výzkumu. Přínosem studie je vytvoření konceptu toho, kdo je to student učitelství se specifickou poruchou učení. Druhým ziskem je odhalení slabých míst v přístupu k budoucím učitelům s touto poruchou a navržení možností na zkvalitnění odborné péče....cs_CZ
uk.abstract.enin English The thesis focuses on trainee teachers with specific learning disabilities. Its aim is to map their university study and teaching practice. The research part is supplemented with a short survey showing public opinion on teachers with learning disabilities. The thesis is based on empirical research of qualitative nature with quantitative information. Data were obtained from semi structured interviews with students of teaching with specific learning disabilities and from the questionnaire conducted which the public. Another analysis (qualitative and quantitative) and an interpretation of the data followed. All the findings were then compared with the data fixed in literature. The written work consists of three major parts. The theoretical part is predominantly based on abroad scientific sources of information about people with dyslexia studying at a university and employed. The second part of the thesis describes the methodology of the research and the analysis of the data. The two most important results of the research are represented by a number of features which describe a trainee teacher with specific learning disabilities, and the public opinion on such a person. The third part of the thesis discusses and summarizes similarities and differences of the research and a relevant...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990019131110106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV