Zobrazit minimální záznam

Self-knowledge in art expression
dc.contributor.advisorChrz, Vladimír
dc.creatorKubíčková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-27T02:01:21Z
dc.date.available2017-05-27T02:01:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67093
dc.description.abstractTato kvalitativní diplomová práce se zabývá sebepoznáním ve výtvarné expresi. Práce zkoumá, jakým způsobem tvůrce rozumí svému výtvarnému dílu, jak se toto porozumění děje v dialogu nad dílem a jaký vliv má explikovaný význam na sebepoznání a sebetransformaci jedince. Práce představuje princip exprese a expresivity jako fenomén a mandalu jako specifický prostředek výtvarné exprese, jenž je zasazen do odborného rámce prostřednictvím jeho původu a tradice užití v terapeutické praxi. Práce se věnuje procesu, v němž je objevován význam, a stanovuje tři etapy, z nichž první je exprese, druhá reflexe a třetí analýza. Prezentovány jsou tři základní teoretická východiska práce, která tvoří kostru práce. Jsou jimi teorie exprese, hlubinně dynamická arteterapie a hermeneutický přístup. Práce popisuje tři kasuistiky v jejich dynamice, analyzuje proces a interpretuje data z hlediska formální a tématické analýzy, resp. z hlediska strategií uchopování významu v obraze a charakteru řešených témat. Klíčová slova: Výtvarná exprese, mandaly, sebepoznání, raná dospělost, teorie exprese, hlubinně dynamická arteterapie, hermeneutika.cs_CZ
dc.description.abstractThis qualitative thesis deals self-knowledge in art expression. The work examines how the creator understands to his or her art product, what happens in the dialogue over the product and this understanding impacts to self-knowledge and self-transformation. The work represents the principle of expression and expressiveness as a phenomenon and mandala as a specific instrument of art expression, which is set in professional framework through its origin and tradition of use in therapeutic practice. The work is dedicated to process in which the meaning is explored and constitutes three stages, the first one is expression, second one is reflection and the third is analysis. Theory of expression, dynamic art therapy and hermeneutic approach are presented as three basic theoretical approaches in this work. The work describes three case reports in a dynamic process and interprets them through formal and thematic analysis, respectively which strategies are used to find meaning in picture and what is the character of the main topics. Keywords: Art expression, mandalas, self-knowledge, early adulthood, theory of expression, dynamic art therapy, hermeneutics.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvýtvarná expresecs_CZ
dc.subjectmandalycs_CZ
dc.subjectsebepoznánícs_CZ
dc.subjectraná dospělostcs_CZ
dc.subjectteorie expresecs_CZ
dc.subjecthlubinně dynamická arteterapiecs_CZ
dc.subjecthermeneutikacs_CZ
dc.subjectart expressionen_US
dc.subjectmandalasen_US
dc.subjectself-knowledgeen_US
dc.subjectearly adulthooden_US
dc.subjecttheory of expressionen_US
dc.subjectdynamic art therapyen_US
dc.subjecthermeneuticsen_US
dc.titleSebepoznání ve výtvarné expresics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId132490
dc.title.translatedSelf-knowledge in art expressionen_US
dc.contributor.refereeLhotová, Marie
dc.identifier.aleph001913110
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato kvalitativní diplomová práce se zabývá sebepoznáním ve výtvarné expresi. Práce zkoumá, jakým způsobem tvůrce rozumí svému výtvarnému dílu, jak se toto porozumění děje v dialogu nad dílem a jaký vliv má explikovaný význam na sebepoznání a sebetransformaci jedince. Práce představuje princip exprese a expresivity jako fenomén a mandalu jako specifický prostředek výtvarné exprese, jenž je zasazen do odborného rámce prostřednictvím jeho původu a tradice užití v terapeutické praxi. Práce se věnuje procesu, v němž je objevován význam, a stanovuje tři etapy, z nichž první je exprese, druhá reflexe a třetí analýza. Prezentovány jsou tři základní teoretická východiska práce, která tvoří kostru práce. Jsou jimi teorie exprese, hlubinně dynamická arteterapie a hermeneutický přístup. Práce popisuje tři kasuistiky v jejich dynamice, analyzuje proces a interpretuje data z hlediska formální a tématické analýzy, resp. z hlediska strategií uchopování významu v obraze a charakteru řešených témat. Klíčová slova: Výtvarná exprese, mandaly, sebepoznání, raná dospělost, teorie exprese, hlubinně dynamická arteterapie, hermeneutika.cs_CZ
uk.abstract.enThis qualitative thesis deals self-knowledge in art expression. The work examines how the creator understands to his or her art product, what happens in the dialogue over the product and this understanding impacts to self-knowledge and self-transformation. The work represents the principle of expression and expressiveness as a phenomenon and mandala as a specific instrument of art expression, which is set in professional framework through its origin and tradition of use in therapeutic practice. The work is dedicated to process in which the meaning is explored and constitutes three stages, the first one is expression, second one is reflection and the third is analysis. Theory of expression, dynamic art therapy and hermeneutic approach are presented as three basic theoretical approaches in this work. The work describes three case reports in a dynamic process and interprets them through formal and thematic analysis, respectively which strategies are used to find meaning in picture and what is the character of the main topics. Keywords: Art expression, mandalas, self-knowledge, early adulthood, theory of expression, dynamic art therapy, hermeneutics.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990019131100106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV