dc.contributor.advisor | Chrz, Vladimír | |
dc.creator | Kubíčková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T02:01:21Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T02:01:21Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/67093 | |
dc.description.abstract | Tato kvalitativní diplomová práce se zabývá sebepoznáním ve výtvarné expresi. Práce zkoumá, jakým způsobem tvůrce rozumí svému výtvarnému dílu, jak se toto porozumění děje v dialogu nad dílem a jaký vliv má explikovaný význam na sebepoznání a sebetransformaci jedince. Práce představuje princip exprese a expresivity jako fenomén a mandalu jako specifický prostředek výtvarné exprese, jenž je zasazen do odborného rámce prostřednictvím jeho původu a tradice užití v terapeutické praxi. Práce se věnuje procesu, v němž je objevován význam, a stanovuje tři etapy, z nichž první je exprese, druhá reflexe a třetí analýza. Prezentovány jsou tři základní teoretická východiska práce, která tvoří kostru práce. Jsou jimi teorie exprese, hlubinně dynamická arteterapie a hermeneutický přístup. Práce popisuje tři kasuistiky v jejich dynamice, analyzuje proces a interpretuje data z hlediska formální a tématické analýzy, resp. z hlediska strategií uchopování významu v obraze a charakteru řešených témat. Klíčová slova: Výtvarná exprese, mandaly, sebepoznání, raná dospělost, teorie exprese, hlubinně dynamická arteterapie, hermeneutika. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This qualitative thesis deals self-knowledge in art expression. The work examines how the creator understands to his or her art product, what happens in the dialogue over the product and this understanding impacts to self-knowledge and self-transformation. The work represents the principle of expression and expressiveness as a phenomenon and mandala as a specific instrument of art expression, which is set in professional framework through its origin and tradition of use in therapeutic practice. The work is dedicated to process in which the meaning is explored and constitutes three stages, the first one is expression, second one is reflection and the third is analysis. Theory of expression, dynamic art therapy and hermeneutic approach are presented as three basic theoretical approaches in this work. The work describes three case reports in a dynamic process and interprets them through formal and thematic analysis, respectively which strategies are used to find meaning in picture and what is the character of the main topics. Keywords: Art expression, mandalas, self-knowledge, early adulthood, theory of expression, dynamic art therapy, hermeneutics. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | výtvarná exprese | cs_CZ |
dc.subject | mandaly | cs_CZ |
dc.subject | sebepoznání | cs_CZ |
dc.subject | raná dospělost | cs_CZ |
dc.subject | teorie exprese | cs_CZ |
dc.subject | hlubinně dynamická arteterapie | cs_CZ |
dc.subject | hermeneutika | cs_CZ |
dc.subject | art expression | en_US |
dc.subject | mandalas | en_US |
dc.subject | self-knowledge | en_US |
dc.subject | early adulthood | en_US |
dc.subject | theory of expression | en_US |
dc.subject | dynamic art therapy | en_US |
dc.subject | hermeneutics | en_US |
dc.title | Sebepoznání ve výtvarné expresi | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-01-19 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 132490 | |
dc.title.translated | Self-knowledge in art expression | en_US |
dc.contributor.referee | Lhotová, Marie | |
dc.identifier.aleph | 001913110 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato kvalitativní diplomová práce se zabývá sebepoznáním ve výtvarné expresi. Práce zkoumá, jakým způsobem tvůrce rozumí svému výtvarnému dílu, jak se toto porozumění děje v dialogu nad dílem a jaký vliv má explikovaný význam na sebepoznání a sebetransformaci jedince. Práce představuje princip exprese a expresivity jako fenomén a mandalu jako specifický prostředek výtvarné exprese, jenž je zasazen do odborného rámce prostřednictvím jeho původu a tradice užití v terapeutické praxi. Práce se věnuje procesu, v němž je objevován význam, a stanovuje tři etapy, z nichž první je exprese, druhá reflexe a třetí analýza. Prezentovány jsou tři základní teoretická východiska práce, která tvoří kostru práce. Jsou jimi teorie exprese, hlubinně dynamická arteterapie a hermeneutický přístup. Práce popisuje tři kasuistiky v jejich dynamice, analyzuje proces a interpretuje data z hlediska formální a tématické analýzy, resp. z hlediska strategií uchopování významu v obraze a charakteru řešených témat. Klíčová slova: Výtvarná exprese, mandaly, sebepoznání, raná dospělost, teorie exprese, hlubinně dynamická arteterapie, hermeneutika. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This qualitative thesis deals self-knowledge in art expression. The work examines how the creator understands to his or her art product, what happens in the dialogue over the product and this understanding impacts to self-knowledge and self-transformation. The work represents the principle of expression and expressiveness as a phenomenon and mandala as a specific instrument of art expression, which is set in professional framework through its origin and tradition of use in therapeutic practice. The work is dedicated to process in which the meaning is explored and constitutes three stages, the first one is expression, second one is reflection and the third is analysis. Theory of expression, dynamic art therapy and hermeneutic approach are presented as three basic theoretical approaches in this work. The work describes three case reports in a dynamic process and interprets them through formal and thematic analysis, respectively which strategies are used to find meaning in picture and what is the character of the main topics. Keywords: Art expression, mandalas, self-knowledge, early adulthood, theory of expression, dynamic art therapy, hermeneutics. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990019131100106986 | |