Show simple item record

Success of school leavers in the knowledge society
dc.contributor.advisorKuchař, Pavel
dc.creatorÚlovec, Martin
dc.date.accessioned2020-08-27T15:27:39Z
dc.date.available2020-08-27T15:27:39Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67089
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá nezáměrnými důsledky akcentace vzdělávání v současné společnosti a jejich dopady na uplatnitelnost absolventů škol na trhu práce a na saturaci potřeb zaměstnavatelů z hlediska obsazování pracovních míst v souvislosti s demografickým stárnutím populace. Tato diplomová práce si zároveň klade otázku, zda má vzdělání v souvislosti s vývojem trhu práce adekvátní vliv na sociální mobilitu jako tomu bylo ještě v poměrně nedávné minulosti. Autor se v souvislosti s touto problematikou zároveň pokouší navrhnout možná řešení nastalé situace na pracovním trhu z hlediska pociťovaného nedostatku kvalifikované pracovní síly s nižší úrovní vzdělání, zejména v sekundárním sektoru. Možnosti řešení vidí v důsledném uplatňování konceptu celoživotního učení, zvýšení relevance obsahu vzdělávání měnícím se požadavkům kvalifikací cestou rozšíření kooperace škol se zaměstnavateli a v neposlední řadě také upozorňuje na potřebu dostupnosti relevantních informací o vývoji trhu práce a šancích absolventů škol získat pracovní uplatnění ve zvoleném oboru.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis concentrates on unintended consequences of putting emphasis on education in the current society and their impacts on labour market success of school graduates as well as on fulfilment of employers needs from the perspective of occupying job positions in accordance with the demographic aging of the population. The thesis is trying to answer the question, if education has an adequate influence on the social mobility as it was in the recent past. The author is also trying to suggest possible solutions of the situation occurred on the labour market from the viewpoint of the qualified labour shortage with lower educational level, especially in the secondary sector. Possibilities are seen in the consistent assertion of the LLL conception, increasing the relevance of the education content and adapting to the changing requirements of qualifications through of cooperation between schools and employers. Last but not least the thesis also draws attention to the need of relevant information about the labour market development and chances of graduates to find a job in the chosen field.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDivision of labouren_US
dc.subjectsocial structureen_US
dc.subjectsocial mobilityen_US
dc.subjectknowledge societyen_US
dc.subjectinformation societyen_US
dc.subjecteducational structureen_US
dc.subjectlabour marketen_US
dc.subjectqualificationen_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectlifelong learningen_US
dc.subjectrecognition of non-formal (education) and informal learningen_US
dc.subjectcooperation of educational institutions and employersen_US
dc.subjectDělba prácecs_CZ
dc.subjectsociální strukturacs_CZ
dc.subjectsociální mobilitacs_CZ
dc.subjectspolečnost věděnícs_CZ
dc.subjectinformační společnostcs_CZ
dc.subjectvzdělanostní strukturacs_CZ
dc.subjecttrh prácecs_CZ
dc.subjectkvalifikacecs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectceloživotní učenícs_CZ
dc.subjectuznávání výsledků neformálního vzdělávání a infomálního učenícs_CZ
dc.subjectkooperace vzdělávacích institucí a zaměstnavatelůcs_CZ
dc.titleUplatnitelnost absolventů škol ve společnosti věděnícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-27
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId160308
dc.title.translatedSuccess of school leavers in the knowledge societyen_US
dc.contributor.refereeTuček, Milan
dc.identifier.aleph001990071
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá nezáměrnými důsledky akcentace vzdělávání v současné společnosti a jejich dopady na uplatnitelnost absolventů škol na trhu práce a na saturaci potřeb zaměstnavatelů z hlediska obsazování pracovních míst v souvislosti s demografickým stárnutím populace. Tato diplomová práce si zároveň klade otázku, zda má vzdělání v souvislosti s vývojem trhu práce adekvátní vliv na sociální mobilitu jako tomu bylo ještě v poměrně nedávné minulosti. Autor se v souvislosti s touto problematikou zároveň pokouší navrhnout možná řešení nastalé situace na pracovním trhu z hlediska pociťovaného nedostatku kvalifikované pracovní síly s nižší úrovní vzdělání, zejména v sekundárním sektoru. Možnosti řešení vidí v důsledném uplatňování konceptu celoživotního učení, zvýšení relevance obsahu vzdělávání měnícím se požadavkům kvalifikací cestou rozšíření kooperace škol se zaměstnavateli a v neposlední řadě také upozorňuje na potřebu dostupnosti relevantních informací o vývoji trhu práce a šancích absolventů škol získat pracovní uplatnění ve zvoleném oboru.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis concentrates on unintended consequences of putting emphasis on education in the current society and their impacts on labour market success of school graduates as well as on fulfilment of employers needs from the perspective of occupying job positions in accordance with the demographic aging of the population. The thesis is trying to answer the question, if education has an adequate influence on the social mobility as it was in the recent past. The author is also trying to suggest possible solutions of the situation occurred on the labour market from the viewpoint of the qualified labour shortage with lower educational level, especially in the secondary sector. Possibilities are seen in the consistent assertion of the LLL conception, increasing the relevance of the education content and adapting to the changing requirements of qualifications through of cooperation between schools and employers. Last but not least the thesis also draws attention to the need of relevant information about the labour market development and chances of graduates to find a job in the chosen field.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990019900710106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV